Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag har sett flera här som är jätte duktiga på NTT. alla har sina principer och tränar på sina sätt, men jag skulle ändå se om jag...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: sthu
·
L
Träning En tjej i stallet har problem med sitt hbl som är 6år. Han är livrädd vid uppsittning. Han kastar sig bakåt och hon måste alltid ha...
Svar
6
· Visningar
3 132
Senast: axel
·
M
Träning millan fick en statisk stöt av mig på mulen!:crazy: de va absolut inte med mening,så nu är hon lite hispig och stirrig,men de blir...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Brian-03
·
Träning Jag har en norsvensk som jag rider, och en shettis som jag kör. Tänkte försöka ha shettisen som handhäst, tror ni det funkar? Och vad...
Svar
7
· Visningar
969
T
Träning Hur vanligt är det att hästar inte klarar av sällskap av annan häst i hagen? Nu tror jag visserligen att problemet är större än så med...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Tosen_85
·
H
Träning Jag behöver lite hjälp… Jag har ridit på två ridskolor med uppehåll på ca 1 år mellan bytet. I ridskoleuppehållet började jag också...
2
Svar
21
· Visningar
3 335
Senast: virra
·
N
Träning Har en ponny som är jätte mysig att tömköra, har gått i genom grunderna men börjar få slut på idér. Någon som har förslag på vad man...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: Tuvisen
·
J
Träning Hej! Jag har blivit väldigt intresserad av trick-träning. Jag har lärt min ponny att buga, yoga, stå på lastpall, tacka, räkna och...
Svar
6
· Visningar
1 096
Senast: _Blippan66_
·
M
Träning Jag har haft min medryttarhäst i 1½ år, och under den här perioden har ägaren skaffat fler medryttare till honom då och då. Först var...
Svar
9
· Visningar
1 028
Senast: Tuvisen
·
Träning Min ponny som jag haft sen jag var liten bor kvar på min mammas gård. Jag bor inte på samma ort längre och har sålunda inte möjlighet...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: trofé
·
H
Träning Har skaffat mig en travare som jag har tänkt att använda som ridhäst. Nu är han extremt omusklad på större delen av kroppen, han har...
Svar
10
· Visningar
2 856
Senast: Lyset
·
B
Träning Jag står i kö rill ridskola men det verkar dröja för att få plats (bor i Stockholm). Jag är så himla sugen att rida men vet inte vart...
Svar
8
· Visningar
2 963
Senast: Lavinia
·
Träning Vi var iväg ett gäng från mitt stall och hopptränade uppe i ridhuset (10min körväg). En av oss har en 8åring som är väldigt van vid...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: LitenIsa
·
Q
Träning Hej. Jag vet inte riktigt ifall denna tråden ligger rätt men jag gör ett försök. Saken är den att jag har en ettårshingst som jag...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: quinta essentia
·
F
Träning Jag har en ponny som knappt var hanterad när jag köpte henne. Första veckorna kunde jag knappt fånga henne i hagen. Hon hade haft samma...
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: flickancarra
·
M
Träning Är de ngn som har vart på någon kur för honom ngn gång?elr ngt liknande..?HUr var de isf ,m.m! Om du varit där så skrIV!:bow...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Millan_gulligast
·
Träning min häst ser jämt ut att ha tråkigt, han står just nu själv i en hage och kan inte hälsa på nån häst. Han ser flera stycken men kan inte...
Svar
13
· Visningar
1 376
Senast: Grålly
·
Träning ... När den allra största delen av "träningen" gäller oss själva? T ex, om man själv gärna vill ha "stöd" av sin omgivning, fly undan...
2
Svar
22
· Visningar
2 016
Senast: Rikkan
·
Träning Har ni tips på lite svårare trix med hästar? Jag har tex gåt över pressening och draperat in hela honom i pressening, låtit en tor boll...
Svar
18
· Visningar
1 449
Senast: CoNo
·
S
Träning Nu har jag stött på ett problem med min nya ponny, något jag aldrig förr sett eller hört en häst göra. Och jag förstår inte varför hon...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Rohirrim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp