Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Jag rider en fullblodarab på 8år som vi har väldiga svårigheter med all lasta. Han är väldigt envis av sig och har ett hett temprament...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: ecila
·
M
Träning Mitt lilla rödhåriga sto totalvägrar att rida ut på ensam, vissa dagar inte ens ifrån stallplanen. Hon backar, reser sig å tokbockar...
2
Svar
36
· Visningar
2 810
Senast: pannkakssmet
·
  • Låst
Träning Var hittar man en sån? Finns de ens? :crazy: Nu behöver jag verkligen en sån tränare. Som ridit till travare och har mångårig...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: IngelaH
·
P
Träning Hejsan! Jag rider en mkt skumpig häst och har svårt att kontrollera traven när jag sitter ner. Han springer iväg när jag sitter ned och...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: Kissable
·
A
Träning Ja, vad är skillnaden? Och vad tycker ni? Varför / varför inte? Hjälp mig att reda ut lite :p
15 16 17
Svar
324
· Visningar
16 523
Senast: Invinciblestables
·
Träning Kan det vara så att min islänning inte gillar sadeln. När jag kommer med sadeln ser han lite ogillade ut. När jag spänner gjorden så...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: skuggi
·
S
Träning Vad ska jag göra med min passhäst? Han är en 5-årig valack som jag haft hand om i över fyra månader nu. Vad jag än gör så sparkar han...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Stopek
·
Träning Vi har ett sto i stallet som jag hjälper till med då och då. ( Vi har varandras hästar en dag i veckan) Jag har denna hästen nu över...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: älgen
·
I
Träning Jag är fårvånad över hur folk resonerar angående; att hästen har grimma i hagen. Alla är så mycket om att hästen kan fastna, den kan...
21 22 23
Svar
446
· Visningar
27 747
Senast: jea78
·
Träning Hur brukar ni hästmänniskor göra med utsläpp när det är mindre snöstorm ute...och det blåser så det viner i knutarna?! Själv brukar jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 692
Senast: Emergency
·
Träning Bara måste berätta.....Har nu haft henne i tvådagar och hon är super. Jätte lätt att få tag i boxen. Snäll att greja med och stog och...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: caradan
·
Träning Har funderat lite på det här med problemhästar som är så svåra att ägarna inte kan hantera eller rida dom. Ägarna lämmnar...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Senast: MalinLundqvist93
·
P
Träning Hej Jag undrar hur man säkrast transporterar en shettis? Ska den stå bunden eller lös? Sist jag körde min shettis så försökte han att...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Tant Acka
·
B
Träning Jag har en femåring som jag haft sen den 13 december 2007, han har alltid varit lite bakskygg och spänd, nervig av sig (det är ganska...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Morcraban
·
J
Träning Hej! Någon som har något bra tips om hur man bygger upp ryggmuskler på hästen? Jag vet att det är bra att klättra i backar men om man...
Svar
17
· Visningar
2 068
Senast: Nina G
·
Träning Vad tror ni? Ser en häst sämre när man rider om hästen har en låång grov pannlugg? På sommaren har den ju en antiflugfunktion men hur...
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: Zahlo
·
F
Träning Jag har varken läst Klaus Hempflings "Dansa med hästar" eller "Hästens själ". Borde jag börja med "Dansa..." till min nya häst? Eller...
Svar
12
· Visningar
1 125
E
  • Låst
Träning Reglerna är enkla. jag önskar en bild, den som lägger in en bild på det jag önskar får önska vidare. :) ha så roligt! Jag önskar en...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: IngelaH
·
Träning min häst har blivit skrämd av dårar som bestämde sig för att igåreftermiddag avlossa några fyrverkerier o smällare nära hästarnas hage...
Svar
2
· Visningar
750
Träning Så var det äntligen dags, eller i alla fall snart dags att häta hem min unghäst. En liten morganhingst född i juni - 07. Jag ska köra...
2
Svar
36
· Visningar
2 424
Senast: holmaracing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp