Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hejsan. Vi har en alldeles gudomligt söt minishettis som sällskap till vår tävlingshäst. Han fungerar till viss del som barnponny också...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: BaahWretched
·
K
Träning Får som sagt hem en dam med mycket påskut i traven, har ridit henne 4 gånger totalt så jag känner henne inte eller så och vet inte alls...
Svar
11
· Visningar
1 534
Senast: Krulidut
·
Träning Kan man longera en häst på ett någorlunda vettigt sätt med endast träns och longerlina? eller krävs det inspänningar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 500
Senast: axel
·
M
Träning Vet inte om den ligger rätt nu men behöver lite råd Har precis bytt sadel på min ponny och den är utprovad, ligger jättebra :) Men...
Svar
3
· Visningar
651
Senast: Ponnytant
·
Träning hej,jo det är såhär att jag är tyvärr förstor för min c-ponny.Är ca 165 cm lång och 14 år och smal. Och jag har ju alltid tänkt en...
Svar
18
· Visningar
1 130
Senast: Annie__
·
Träning Jag har min häst lös i stallgången ibland och det funkar bra. Om ni har era hästar lösa och de bara tar ett steg tillbaka, korrigerar...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Mitrolle
·
Träning Hejsan! Tänkte kolla om det är någon som har varit med om samma problem som jag har eller kan ge mig någon form av hjälp! Köpte en...
Svar
11
· Visningar
1 991
Senast: Migo
·
S
Träning Jag såg ett jätte fint fullblods sto som jag blev sugen på, det ända är att hon endast är 162 cm! Och tyvärr tycker jag att det är för...
Svar
10
· Visningar
988
Senast: Sajo
·
S
Träning hej, jag rider en ponny som går på ridskola några dagar i veckan och resten rider jag honom. Har inte ridit honom så länge och har...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: shegall
·
M
Träning sista tiden har min häst börjat att slå väldigt mycket med huvudet när vi rider, det spelar ingen roll om han har korta eller långa...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: MissCrazy
·
L
Träning vad är "bäst", ett delat pelham eller stång? eller snarare, hur är skillnaden i inverkan på hästen? ;)
Svar
2
· Visningar
741
J
Träning hade ett stort problem idag med min kära pålle..han gick jättebra i skritten och traven när jag kom i balans men när jag skulle...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: Josse58
·
Träning min lilla Rosea är rätt så busig har det visat sig. senaste tiden har det inte gått ett ridpass utan bus - luftsprång, bockningar...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Kallebus
·
K
Träning Jag tänkte ta hem en hingst nu, och stallet jag har står det en hingst och resten valacker. Går det då att ta dit en till hingst? Jätte...
Svar
15
· Visningar
1 402
Senast: orcide
·
Träning Vad använder ni när ni är ute och går mer er häst? Till er som inte är ute och går, vad skulle ni använda om ni var tvungna? Grimma...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
11 695
Senast: Seita
·
Träning Har efter mycke funderingar insett att min herre nog inte trivs i stallet vi står nu., Drar igenom hagen oftast runt insläpp men idag...
Svar
5
· Visningar
1 919
Senast: Morcraban
·
M
  • Låst
Träning Hur ofta tränar ni NH och vad gör ni för saker med hästen när ni tränar? lägg gärna in bilder också :D
Svar
3
· Visningar
747
Senast: IngelaH
·
Träning En tjej i stallet sa så här: När man rider fram ska man ha låga och breddade händer och så fort hästen drar upp huvudet ska man ta dem...
2
Svar
22
· Visningar
2 089
M
  • Låst
Träning Jag skulle vilja veta lite om vad ni använder för metoder för att få en oskolad travare att fatta galopp. Jag har tidigare gjort som...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: IngelaH
·
Träning Nu är det dags för ponnyskruttan att tränas upp igen efter lågsäsongen (dvs när det har varit vintertid). Jag vill ha tips och trix för...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp