Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hejsan. Jag är skötare på en liten shettis som är så in i norden hård i munnen. Jag vill såklart inte dra honom i munnen, men ibland...
Svar
11
· Visningar
902
Senast: Shetland_Memories
·
S
Träning Skriver detta annonymt då jag inte vill att mina elever ska se att det handlar om dom. :angel: Jag har flera elever i både hoppning...
2
Svar
28
· Visningar
2 809
Senast: Asa_S
·
Träning Kanske lite långt men jag gillar att skriva :D ...... Jag är en "gammal" tant på 47 år som när jag var yngre i princip levde i...
2
Svar
29
· Visningar
2 936
Senast: Ponnytant
·
G
Träning Halloj! Tänkte höra med er om ni känner igen detta, ganska konstig fråga men.. När jag kommer int till stallet morgonen, kvällen...
2
Svar
30
· Visningar
2 677
Senast: Murat
·
K
Träning Jag är helt nybörjare på ämnet, men jag har nu börjat intressera mig så smått för sadeltillpassning. Jag undrar om man redan har en...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: TinyWiny
·
B
Träning Hej, Undrar om man kan få några tips på hur man får en häst som är väldigt framåt att gå lite långsammare. Rider på ridskola och...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: bubbel
·
Träning En häst på ridskolan som jag älskar att rida (och nästan alltid även rider) är så elak i stallet. När man ska ta henne i boxen är det...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 781
Senast: Allimac76
·
G
Träning Hej! När jag rider så vill min häst titta bakåt hela tiden och han är alltid väldigt snubblig i början av ridturen. Sen går det bättre...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: lakrits
·
Träning Såg nyss något som inspirerade mig att skapa denna tråden, en hyllning till alla som kan tänka utanför ramarna. Det är nämligen så...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Chili
·
J
Träning I dag va min dotter med sin kompis till en ridskola för kompisen skulle rida, kompisens lektions häst hadde blåst upp sig när hon...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 140
Senast: Surprice
·
Träning Speciellt travhästar som omskolas till ridhästar har förmågan och vanan att öka farten i det högre tempot. Att välja område som äng...
2
Svar
28
· Visningar
2 201
Senast: Tibra
·
Ridning Jag bara måste dela med mig av min lycka. Pga av graviditetsbesvär har jag inte ridit alls, sedan alldeles i början av graviditeten. Nu...
Svar
19
· Visningar
2 031
Senast: Totola
·
K
Träning Kan man rida på vanliga ridlektioner även fast man har en hingst? Elr måste man rida i speciella grupper liksom? Elr beror det helt på...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Orzon
·
B
Träning jag var och provred en häst för några dagar sen, hon var trevlig, men väldigt framåt, och bråkade lite, såsom hoppa och fjantade sig...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Besokare
·
P
Träning Hej. vad är det för en skillnad på höger och vänster galoppsjänklingar? jag vet att man ska göra olika i vilket var man är i men vad är...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: Korven
·
E
  • Låst
Träning Startar en ny sån då den andra blivit så lång med mängder av bilder. Så in med nya frächa bilder och filmer på er och ea hästar! :bump:
22 23 24
Svar
477
· Visningar
42 965
Senast: IngelaH
·
C
  • Låst
Träning Min c ponny attackerar mej i hagen. När jag ska hämta den vågar jag inte gå in i hagen och hämta den för om man kommer ca. 5 meter närma...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 844
Senast: IngelaH
·
M
  • Låst
Träning Hej, jag letar sadel åt en fjording med bred men kort rygg. Har provat en sadel som skulle vara hans bomvidd men den var alldeles för...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: IngelaH
·
H
Träning min fullblodsdam är en odåga att leda!! hon är 10 år i år så det är inga unghästfasoner... det är inte det att hon drar utan hon...
Svar
19
· Visningar
1 648
Senast: horseloverno1
·
A
  • Låst
Träning Jag vill se bilder på New Forest ponnies.
Svar
1
· Visningar
702
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp