Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
  • Låst
Träning Jag vill se bilder på New Forest ponnies.
Svar
1
· Visningar
702
Senast: IngelaH
·
Träning Nu gäller inte detta min häst. UTAN en häst jag rider ibland som står på ridskolan, dem vågade ett tag inte ha med henne på lektionerna...
Svar
9
· Visningar
864
Träning Är det ngn som vet varför skimmlar ofta blir utstötta ifrån flocken, min skimmelskäck får på nåder stå ca tre meter ifrån de två andra...
2
Svar
33
· Visningar
3 749
Senast: MorvanMorr
·
Träning Hej! Jag har möjligheten att få ett vbl valack på 10år. Han är super snäll att rida i skogen, han är orädd & går fram över allt...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 560
M
Träning Min häst går ganska bra i paddock och ridhus, bocksprångar lite i galoppen men ger sig efter en stund. Förra sommaren fick hon rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: Midnight_Rose
·
Ridning Någon som gjort det? Skriv gärna om den är ledad eller ej och hur ni gjort den.
Svar
5
· Visningar
2 156
Senast: Totola
·
Träning På två olika hästar har jag velat korta ner galoppen eftersom jag ständigt riskerar att hamna i baken på hästen framför. De är ganska...
Svar
6
· Visningar
785
A
Träning Finns det några sådana här? Är själv rullstolsbunden sedan en trafikolycka för fyra år sen. Trodde jag skulle få lägga ner ridningen...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
20 987
Senast: Madame_MS
·
G
Träning Hej! Min häst äter extremt långsamt.. Inge fel i det men nu står hon på lösdrift o jag kan inte lämna hennes bunke i hagen för då kommer...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: arabia
·
S
Träning Lite spinoff på den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=866833 Som bekant tvingas många ryttare vistas på vägar med...
2
Svar
21
· Visningar
2 308
Senast: aprilia
·
A
Träning ..på min häst..?? Han är urstark i munnen..rids idag på ett rakt gummi pelham,med delta på bägge ringarna,,men klarar knappt att hålla...
2
Svar
25
· Visningar
2 156
Senast: NilaD
·
Y
Träning Hej I går var jag med om ngt som jag inte varit med om tidigare. Efter ridturen när jag skulle gå med min häst till hagen (vi måste...
2
Svar
20
· Visningar
3 088
Senast: Bewildered
·
L
  • Låst
Träning Hej!jag har en shettis som är ca 102cm i mkh.och jag är 12år och är ca 149cm lång och väger ca 41kg.är jag för lång och väger jag för...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: IngelaH
·
T
Träning Hur sjutton hittar man en bra medryttare som man kan lita på. Har en unghäst på inridning o skulle vilja ha en medryttare nu när jag får...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 706
Senast: Morcraban
·
M
  • Låst
Träning Hej! Jag hade tänkt göra en paddock till sommaren. Vad har ni för underlag i eran? Hur har ni gjort? Har ni någon slags duk under...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: mysko
·
F
  • Låst
Träning Hej! Min häst när jättesvår att få ner på tygeln! Hon går ganska släpigt med benen och när man arbetar henne och hon söker sig neråt gör...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: fruktskrutt
·
H
Träning Jag har en islandshästvalack som står och skrapar med frambenen på gången. Har ägt honom i två år och får inte ur honom det! Tydligen...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Trygg
·
E
Träning Rider ni dem varje dag? Har ni ett bestämt upplägg för hur mycket de ska stå eller går ni på känsla?
Svar
8
· Visningar
695
Senast: Nyrelski
·
Träning Hur hittade ni er tränare? Åker ni till personen ifråga eller gör den hembesök? Hur många är ni på lektionerna? Hur länge pågår...
2
Svar
30
· Visningar
2 173
Senast: Jonna_NB
·
Träning Jag vet att det ligger miljoner trådar om detta men jag måste brar kolla med er; Ni som bor i ett "tränar-fattigt" område, hur...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: Sunlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp