Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Jag har en c-ponny som tar upp huvudet i fattningen till galopp. Hur jobbar man bort detta? Är det någon som har tips eller råd?:d
Svar
5
· Visningar
941
Senast: DryMartini
·
L
Träning hej, jag har bara haft min häst snart tre månader och när jag fick honom ( 10 årig d ponny, valack , kraftig modell, snäll, men nyfiken...
Svar
10
· Visningar
1 284
Senast: lisafinal
·
Q
Träning hej jag vill gärna lära min häst lite trick elr ledarskaps övningar har du nå bra tips?? skulle vara glad om du svara:rofl:
Svar
1
· Visningar
669
Senast: incognito
·
Träning har ett hbl sto som vägrar ta vänster galopp om man rider i paddock eller ute o skogen. har du ett litet hinder o fattar över inge...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: miamiSwing
·
Träning Igår när jag skulle åka till ridhuset betedde sig Belle väldigt märkligt. När vi hade lastat försökte hon lägga sig ner i transporten...
2
Svar
21
· Visningar
2 074
Senast: neywaz
·
U
Träning jag har funderat massor hur länge som helst nu och jag kommer verkligen inte på någon anledning till varför han håller på såhär ibland...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Magnum
·
D
Träning Jag vet inte om jag lagt denna tråden under rätt forum nu, men om den är helt fel, kanske någon kan flytta på den istället för att...
Svar
13
· Visningar
2 161
Senast: fallon
·
Träning Hej alla Bukare ! Jag har funderat lite granna, kan någon föklara för mig lite om varmblod, kallblod osv vad är det för grupper...
Svar
11
· Visningar
3 001
P
Träning Hur sjutton ska jag få slut på ponnyns ätande när vi rider ut i skog o mark?? Flickorna får kramp i händerna och håller ju på att flyga...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Pansi
·
Träning Hur blir man ledare över sin häst? speciellt vid ridning, eller man måste väl så klart börja på marken
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Sparvoga
·
Träning Hej jag har funderat på att skaffa betlöstt eftersom min hästen har problem med att ha bett. Men jag är osäker på villet jag ska tästa...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: sthu
·
S
Träning Har ni några tips till mig som jag kan göra för att träna halvhalter och lösgjordheten på min häst. Alltså helst där själva...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Jardina
·
Träning Jag har två 2 åringar hemma, den ena som är ett halvblod ska vara med i 3 årstestet. (första gången jag deltar så jag är GRÖN gällande...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: kima
·
Ridning Eftersom den andra träfftråden har blivit både lång och fokuserad på nord och syd så misstänker jag att få från Mälardalsområdet är inne...
2
Svar
29
· Visningar
2 223
Senast: Trinity_
·
A
Träning Hej alla på buke... Jag har en fråga... Jo det är så att jag har en Nordsvensk ponny som jag måste träna igång, eftersom jag ska träna...
Svar
10
· Visningar
1 780
Senast: ullis25
·
E
Träning Hur kan jag öva mig själv i att sitta rakt på hästryggen i alla gångarter? Vad ska man tänka på, HUR ska man tänka? Lätt att lägga...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Egonson
·
Träning Hej När är det dags att löshoppa sin unghäst? Jag är lite osäker på om jag ska låta henne vara bebis ett tag till...När löshoppade ni...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: Dahlia
·
W
Träning Vad betyder det att hästen "taktar" när man rider ? Vad gör ni åt det ? Hur agerar ni mot er häst ? mvh
Svar
8
· Visningar
7 705
Senast: maja_70
·
E
Träning Hejhej, jag har skrivit i en annan tråd men fick typ 1 svar bara, och det hjälpte inte mig så mkt, 7 april 2007 fick jag en 15årig(nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 974
Senast: ellenkarra
·
Träning Kan en häst födas sur? Jag har en som varit sur sedan han kom till mig den förste december 2007. Innan dess var han i stort sett helt...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 364
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp