Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning hej Jag rider ett 12årigt fjordsto som är jätteduktigt och går flott i form i både skritt och trav. Hon är väldigt känslig, jag behöver...
Svar
10
· Visningar
2 084
Senast: miamiSwing
·
Träning Har en häst som stått på ridskola större delen av sitt liv. I denna ridskolemiljö har det varit väldigt vanligt att eleverna ska hävda...
Svar
11
· Visningar
1 751
L
Träning Är det nödvändigt att slå hästar om dom har gjort något fel? till exempel vägrat på ett hinder flera flera gånger, ska man behöva piska...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 765
Senast: Leo_felicia
·
F
Träning Hej! Jag har en häst som är svår att få i form. när hon väl börjar söka sig neråt blir hon slö och seg och då om man skänklar så tar hon...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Morcraban
·
Ridning vet inte om det finns en sådan här tråd redan i ar-forumet, men jag prvar väl: Skriv ner tips på ridövningar ni brukar göra, vafrör ni...
Svar
6
· Visningar
1 568
Senast: knasan
·
Träning Vet inte om jag har lagt denna rätt, men det får vi hoppas. Jag hämtade en häst igår. Det är några problem med honom, men jag...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 601
Senast: nypet
·
T
Ridning Jag har en snart fyraåring som jag känner att jag gärna vill jobba mycket med från market. Jag har lite dålig koll o undrar om alla...
Svar
10
· Visningar
1 462
Senast: knasan
·
Träning Hamnade i diskussion på ett annat forum angående mångas problem att transportera sina hästar. Transport kostar endel och så måste man ha...
2
Svar
31
· Visningar
3 010
Senast: Immer
·
M
  • Låst
Träning Jag har under en längre tid läst allt jag kommit över angående vikt- och längdrekommendationer när det gäller B-ponny, speciellt när det...
Svar
9
· Visningar
13 013
Senast: mysko
·
J
Träning Hur ofta bör man rida en häst som är lite tjock för att den ska gå ner i vikt. Hästen jag tänker på har bra kondition och är pigg och...
2
Svar
30
· Visningar
2 460
Senast: chrysler
·
Träning är det ngn som vet varför en del hästar tuggar när man rider dressyr? jag rider bara med hackamore men hästen tuggar ändå, samt viftar...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: nocki
·
Träning Vad gör ni när eran häst får en svacka? Min har en just nu och det är rent deprimerande för mig med, vilket ju inte gör saken...
2
Svar
21
· Visningar
1 847
Senast: Krockodil
·
J
Träning jag har nyss börjat rida min travhäst. hon är nu för gammal för trav så då tänkte jag mej att börja rida henne. igentligen har vi kunne...
Svar
19
· Visningar
1 161
Senast: Myzan87
·
M
Träning Hej! är hästintresserad men har typ bara ridit sammanlagt 1 år, kan inte så mycket om själva ridningen och rider tyvärr inte just nu...
Svar
11
· Visningar
2 490
Senast: LillaVirus
·
M
Träning Hur gör ni ifall hästen som ni rider sticker? Finns det något man kan göra som funkar på de flesta pållar? Hur ska man reagera och ska...
2
Svar
26
· Visningar
2 268
Senast: Lina_kj
·
Träning Jag har börjat rida en häst mitt i Sydney. Hästarna går inte i hagen utan de står inne i boxen hela dagarna. Det finns 2 paddockar och 1...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Zab
·
J
Ridning Funderar köpa en sån sadel till min arab, är rätt så kort i ryggen. Men finns dessa sadlar också i en mindre sitsstorlek än 17 tum...
Svar
7
· Visningar
2 097
Senast: Jennifer80
·
N
Träning letar efter fler tips och lösningar på extremt glada hästar:rofl: som brallar och sliter sig när de släpps ut på morgonen. flera olika...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 720
Senast: Sandan
·
S
Träning Hej, jag har en kompis som har köpt ett halvblod från vår ridskola. Nu har hon ett problem som vi försöker lösa tillsammans.. Allt...
Svar
17
· Visningar
2 275
V
Träning Jag brukar vara med min kompis på hennes ridskola. VARJE gång jag är där så går det bra ibland kanske hästen vägrade hoppa men annars...
Svar
14
· Visningar
1 081
Senast: Mtv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp