Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Vill gärna inte kalla henne för det, men i brist på en annan förklaring. Jag köpte min häst 2006, fastnade direkt för henne då jag...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: Siggelina
·
Träning Jag har nu läst mängder av travartrådar igen. Blev lite nyfiken på om det är någon skillnad i svårighetsgraden att omskola kallblod...
2
Svar
28
· Visningar
3 646
Senast: Totola
·
L
Träning Vet ni någon som film där en person som jag behöver lära mig från grunden. Trött på alla tränare som vill man ska använda spö i tid och...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: skuggi
·
Träning Läste i en hästtidning en artikel av Alain Rolan om hästens syn. Han pratade där om "Cyklopögon", med det menade han inte en häst med...
Svar
2
· Visningar
2 328
Senast: Sammet
·
L
Träning Jag har ett riktigt mysigt sto som fyller 12 år i år. Hon är världens snällaste att hantera när man HAR fångat in henne. Tyvärr av...
Svar
13
· Visningar
1 266
Senast: Vinja
·
E
Träning Brukade tömköra min unghäst, men efter sjukdom (mig, inte hästen) och kasst väder=blöta marker har det blivit lite dåligt med det. Pga...
2
Svar
22
· Visningar
2 327
Senast: Elviramax
·
B
Träning Hej! Jag undrar hur viktigt det är att man står i lätt sits/rider lätt på en femåring? Är det något man bör göra under hela passet eller...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: Beauty_Boss
·
Träning Hej, Igår flyttade jag till ett nytt stall med min pålle född -04. Idag fick han träffa sina nya hagkompisar, en sammansvetsad flock...
2
Svar
21
· Visningar
2 396
Senast: Fina
·
S
Träning Jag har funderingar på att visa min lilla hingst i sommar. Det enda egentligen problemet jag kan komma på är hur tusan man lyckas...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Spider84
·
Träning hejsan alla bukisar! en enkel fråga: jag vet en häst som rids ungefär en timme per dag/sju dagar i veckan. denna häst rids inte så...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Elisha
·
U
Träning Rider ni om hästen har tappat en sko?
2 3
Svar
44
· Visningar
5 185
Träning hej, haar iingen aning var denna tråd ska vara, så ni kan antingen låsa eller flytta den.. om ni vill men jag skulle jättegärna vilja...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Tinuri
·
Träning Min häst har en ganska grav låsning i höger bog som troligtvis hänger ihop med svaghet i vänster bak (pga att det bakbenet är...
Svar
9
· Visningar
2 420
Senast: Gwaeron
·
Träning inan jag sitter upp på hästen drar jag ner stigbyglarna kollar så att hästen står jämt och ändra dom tills dom är lika långa. när jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 974
Senast: Midnight
·
M
Träning Det är såa tt min granne äger en fjording som jag tycker blir hemskt skött,men frågan är om det är djurplågeri? Den står ensam i en...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 173
Senast: Juliakickass
·
Träning hej! jag skulle behöva lite tips på hur jag skall kunna tränsa hästen med bett. Har en häst som inte gillar bli tränsad med bett. Innan...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Mosaic
·
Träning Hej. Jag hjälper till med en fullblods valack som är 4 år och har gått på banan tidigare, han togs av från banan för lite mer än 1 år...
Svar
12
· Visningar
2 257
Senast: flashlight
·
Träning Har granskat de i mitt stall ganska mycket senaste tiden då de flesta har hästarna stående lösa i stallgången när de borstar. Och jag...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 809
Senast: Yamima
·
Träning Vet inte om denna tråd ligger rätt men ni får flytta den annars. Om man kommer ut i hagen och hästen möter en med gnäggningar betyder...
Svar
9
· Visningar
4 378
F
Träning Vad betyder öppna och sluta? Hur ser det ut och hur gör man hjälperna?
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: _Angel87_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp