Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag är så trött på allt daltande med hästar, har vart ute o fixt mina hästar idag och ena är het och väldigt hingstig och jag blir så...
14 15 16
Svar
317
· Visningar
25 159
Senast: Sunelisa
·
R
  • Låst
Träning Halloj! Min travarhäst Gracias Nicole (Colan) har nyss blivit ridhäst och i traven bara rusar hon fram som på trav. Kan ni säga några...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: IngelaH
·
R
  • Låst
Träning Haloj! Min 10åriga travsto (fd.travare) har knappt blivit riden och kan knappt galoppskänkeln. I framtiden ni som är erfarna av sånt...
Svar
4
· Visningar
1 704
Senast: IngelaH
·
K
Träning Jag började med skänkelvikningar med min unghäst för ett tag sen. Han har jättelätt för det ena varvet men i det svåra varvet åker bogen...
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: axel
·
U
Träning jag förstår mej inte på min häst riktigt, han står själv nu pga av bråk med en annan häst och allt är så rörigt men iallafall så har han...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Centaur
·
R
Träning Hej min häst (d-ponny) har en aning svårt för att trava på tyglen och o galopp de går oftas bara i skritt och då går hon jätte...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: eemelie
·
A
Träning Hej! Helt ny här och tänkte kolla om någon/några är lösdriftare? Jag och min lilla familj kommer snart flytta till gård och då ska jag...
Svar
18
· Visningar
1 759
Senast: Akleja
·
  • Låst
Träning Jag har sökt häst så länge men finner ingen. Nu äntligen dyker det upp en i min hemtrackt:eek: Annars har de flesta stått 60 mil bort...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
15 420
Senast: IngelaH
·
S
Träning Har en valack på 2år snart, född i april 06..hbl korsning. (hbl/vbl) Så här hade ja tänkt göra med honom: Just nu håller jag på å...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: MissOnly
·
S
Träning Vad gör ni när ni rider i paddocken? och hur länge rider ni? Tycker det är ganska tråkigt och vi gör nästan bara samma saker så...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: lady_mike
·
O
Träning Mythbusters på Buke, (lägger den här tråden, i brist på bättre vetande, på hästhantering kan vänlig moderator i fall detta är fel...
19 20 21
Svar
413
· Visningar
42 805
Senast: iingentiing
·
Träning dvs ni som har ägen häst men inte tävlar, utan håller på med det som är kul. hur mycket rider ni, påvärkar väder och vind ridningen...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 652
Senast: Scorpan
·
V
Träning läste i denna tråd http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=10063423#post10063423 att det är olagligt att vincha in hästen, och...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Cilla
·
S
Träning Är bara lite nyfiken på hur det ser ut i landet! Vad betalar du för privatlektioner? Själv har jag ridit på två olika ridskolor...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 848
Senast: hannanilsson
·
M
Träning Hej! Har precis börjat rida en 15-årig häst som inte blivit riden på 6 veckor, och som dessförinnan blivit riden sparsamt. Han är...
Svar
14
· Visningar
11 894
Senast: -tove-
·
F
Träning Vi har ett stort problem, vi har precis sålt våran tre åring. Och vi får inte in henne i transporten, vi har verkligen provat allt! Idag...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 208
Senast: Pigan
·
S
Träning Min polle känns "träig" i höger bak. Han har inget fel, utan det är nog jag som suttit snett en längre tid. Har nu försökt rätta till...
Svar
11
· Visningar
1 332
Senast: Skogstamefan
·
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men provar här. Någon här som lärt sin häst några tricks? Isf vilka/vilket och hur...
2
Svar
21
· Visningar
1 866
Senast: clusia
·
Träning Hur länge kan man köra en häst i transport utan att ta rast? Eller ja, hur gör ni? Inte vad regelverket säger utan era humana åsikter!
Svar
1
· Visningar
1 210
Senast: qtrsforpleasure
·
Träning har haft min häst i ungefär 3veckor nu. Först så gick han tillsammans med en häst i en hage, men de funka inte för dom bara bråka och...
Svar
5
· Visningar
1 525
Senast: catya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp