Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hejsan. I början av ridpasset är min lille kille seg och han lyssnar inte så bra på skänklarna. Sedan när man börjar komma igång blir...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: sthu
·
Träning Jag har ett föl på snart 9 månader. Han är världens snällaste och jag har känt honom sedan hans första dag i livet. Jag har legat inne...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: flashlight
·
B
Träning Om pållen inte vill böja sig, knappt ställa sig i vänstergalopp, är det högersidan som är svagare då?:confused: Vad ska jag göra för...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: bigganl
·
Träning visst ska de gå upp o ner i träningen, men när hon bara drar ner huvuvd o drar iväg har man ingen chans att hålla kvar, dom gångerna hon...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Elviramax
·
Träning Hur ska man kunna palla upp en hästtransport så att den står 110% stabilt? Måste lastträna unghästen,har varit jättesnäll att...
Svar
13
· Visningar
1 809
Senast: mackan
·
Träning Min häst har svårt för att fatta höger galopp, alla tips är välkomna! Fråga om ni behöver veta mer om hästen (jag orkade inte skriva...
2
Svar
39
· Visningar
11 036
Senast: TeamVM
·
Träning Pållen har tidigare aldrig reagerat på bilar, stora lastbilar bussar eller nåt sånt. Tills idag...bilar som komm bakifrån var inga...
Svar
9
· Visningar
973
T
Träning Jag blev allvarligt talat chockad och gråtfärdig när jag besökte en ridskola i sthlm nydligen. Trångt, mörkt stall. 20 hästar uppbunda...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 915
Senast: hopp_o_galopp
·
S
Träning vad anser ni om frustningar? hästarna = lösgjorda?
2
Svar
25
· Visningar
4 734
Senast: Koppen
·
M
Träning :Hejsan! Jag ska provrida på Söndag, det är en ponny som jag provred förra helgen oxå, jag provrider för att bli medryttare. Och jag...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Moooa
·
Träning Jag kan börja med att skriva att jag rider lektionshästar, och där finns som vanligt en variation av hästar som har egen motor och andra...
2
Svar
30
· Visningar
3 221
Senast: Totola
·
G
Träning Nu är det så att vi har en väldigt rastlös D-ponny hemma. Han biter på allt, har allt som kommer i hans närhet i munnen och gnager och...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: GeeBee
·
E
Träning Vet inte om jag la tråden rätt, annars får moderator vara snäll och flytta den :bow: Jag håller på att leta medryttare till min ponny...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 837
Senast: Clementine
·
Träning Redan när jag var mkt liten (ngt år, satt i vagn) skilde jag ut min grannes dotter och kallade henne för "det". Hon var någon typ av...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: lil-sis
·
C
Träning När tycker ni att ett nyanlänt avvant föl (innan nyår) kan lämnas ensam i boxen en längre stund om man bara har 2 hästar på gården och...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: rulana_korsbar
·
Träning Jag har problem med att sko min häst, hon är 5 år och går ej att sko utan att ta ut veterinären och droga henne, Hon reser sig på...
2
Svar
25
· Visningar
3 319
Senast: sinner
·
U
Träning jag ska åka med min häst till ett annat ställe och kanske rida och miljöträna lite hade jag tänkt.. så nu undrar jag bara om de...
Svar
17
· Visningar
1 162
Senast: Bialitt
·
S
Träning Ibland tryter fantasin över hur jag ska lägga upp mina ridpass. Det skulle vara kul att få lite tips och idéer på hur man kan lägga upp...
Svar
15
· Visningar
5 500
Senast: Elisha
·
B
Träning Har en ungponny på 5 år som jag just har börjat hitta en bra och trevlig form i traven på. Men han orkar inte fatta galopp från den...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: Beauty_Boss
·
K
Träning Hej ! Har ett problem när jag rider min häst, och vet inte om det beror på att hon är spänd eller vad det är . I vänster varv...
Svar
7
· Visningar
906
Senast: zzz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp