Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Rider en islandshäst sen några veckor tillbaka. Och har märkt att när jag travat eller töltat honom eller vad man nu gjort så snubblar...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Naggis
·
Träning Hejsan.. Jag har en varmblodsvalack f.d travare.. han är verkligen världens lugnaste och snällaste häst, men när te.x nån annan häst...
Svar
16
· Visningar
1 409
H
Ridning Eftersom min tråd blev flyttad skriver jag en ny, med nya formuleringar. Jag rider Akademisk Dressyr och vill ha era tankar kring detta...
Svar
8
· Visningar
1 209
Senast: flashlight
·
E
Träning I förrgår var jag ute och skrittade (försökte) med min stora kille och han hade nog vårkänslor eller nåt :confused: Han stegrade och...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Filur F
·
Träning Några tips hur man får en häst som normalt går på själv att villigt gå in i transporten "vid hand" sas (detta gäller vid lastning på...
Svar
12
· Visningar
1 016
Senast: Tantan
·
A
Träning Efter att ha läst om diverse unghästar 3-6 åringars olika hyss/ofog så undrar jag När slutar dom!!Ni som har erfarenhet av unghästar...
Svar
10
· Visningar
1 170
N
Träning Hur gör ni med era hästar dagen efter träning/tävling? Får de vila då eller rider ni som vanligt? En del tycker att man måste rida sin...
2
Svar
25
· Visningar
8 013
Senast: Annie__
·
M
Träning Ska provrida för första gången på riktigt (alltså för någon jag inte känner)! Behöver tips och råd från hästägare, SNÄLLA!!! :o
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: Angelique
·
F
Träning Ska fara och kika på ett arabbebis (-07:a) nästa helg:D Jag har aldrig haft en så pass ung häst och skulle därför behöva lite hjälp och...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Masse
·
R
Träning Jag skulle vilja har konkreta tips på hur man skall få hästen att gå in i transporten när man är ensam lastare? Han är inte det...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Red_Tee
·
S
Träning min häst går ordentligt framför bettet och det enda sättet att få honom ta bettet är att "såga" ordentligt, men när jag slutar så drar...
2
Svar
38
· Visningar
2 624
Senast: Uddatyp
·
Träning hittade ingen tråd, så jag tänkte att jag skapar en:crazy: Hur går det för alla? Någon som visar tendenser på trotsålder? Snart...
2
Svar
35
· Visningar
3 389
Senast: smultronfot
·
Träning Vi har ett 14-årigt varmblod som vi tävlar distans med. Nu är det så att vi har flyttat till ett nytt ställe, men jag vet inte vad som...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Aviatrice93
·
S
Träning hejsan :) Jag går en utbildning med inr. på häst och nu är det så att vi snart ska ge oss ut på en 60 dagars praktik över sommaren. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 483
Senast: Hippokondriker
·
E
Träning Hejsan! Imorgon ska jag åka och provrida en häst. Vad bör jag fråga? Hästen hade inte hoppat mycket innan, men ja bör väl kunna fråga...
Svar
3
· Visningar
785
S
Träning Hej, Brukar ni låta era hästar stå och vila en dag i veckan? Bara nyfiken på hur ni andra gör! Mvh S
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 344
Senast: TrÄnA
·
Träning Med detta väder som vi nu haft någon vecka, så har det varit i princip omöjligt att få till någon vettig ridning. Banan är som en...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: Domino_s
·
M
Träning Jag har ett ungsto som precis har blivit inriden. Hon lufsar runt i skogen hemma och det går oftast bra förrutom när hon får för sig att...
2
Svar
21
· Visningar
1 985
Senast: Camilla_H
·
Träning Jag vill veta allt om hur ni hanterar era "föl" som nu på det nya året blivit 1 år. Har en 8 månaders och är i full gång med...
Svar
12
· Visningar
2 041
Senast: TwiggyM
·
Träning Hur blir man av med bockandet? Tidigare har jag bara kunnat driva på framåt och så har han slutat efter en stund när han insett att jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 100
Senast: Angelique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp