Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

X
Träning Hej! I sommar ska jag hyra ett gotlandsruss, som jag dock är lång på. Inte så lång att jag inte kan rida, men så pass lång att det inte...
Svar
5
· Visningar
1 312
Senast: x_treme_x
·
Träning Har påbörjat utbildningen av en 7årig valack. Han är väldigt stel i bak. Efter mycket massage och mjukgörande övningar så har det börjat...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: isa__
·
K
Träning Hej, jag har planer på att skaffa en häst till min dotter på 13 år. Vi har nu tittat på en Nordsvensk, en vallack på 25 år, och hon...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 525
Senast: My Beauty
·
C
Träning Jag skulle gärna vilja ha en quarterhäst men vill inte rida western.. kan man inte rida vanligt med den?
Svar
17
· Visningar
7 929
Senast: Pazuzu
·
R
Träning Usch vet inte om jag är på rätt forum men jag måste få dela med mig lite av våran "trevliga söndag". KOm hem från stan och där står...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 147
Senast: Rambolina
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång och sen var det länge sen någon skrev något riktigt nytt i den. Men så fort den...
46 47 48
Svar
940
· Visningar
116 244
Senast: IngelaH
·
R
Träning Hej. Jag ska precis sätta igång min häst efter att han har stått som hagprydnad i 4 mån. Det fanns verkligen mycket bra tips här i andra...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Uddatyp
·
Ridning Har roat mig med att skriva av vad herr DLG säger om ämnet terre à terre. Notera särskilt hans utläggning om folk som bara pratar...
2
Svar
21
· Visningar
2 465
Senast: Jegra
·
T
Träning Tömkör min häst som komplement till ridningen. Men det känns som om idéerna börjar sina.. :( Det fungerar jättebra. Vi arbetar i skritt...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: Bialitt
·
J
Träning Valack som är under bar att rida, men problemet ligger när man leder han och ska borsta han,han går över en och springer över dig om du...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: jojjogalopp
·
T
Träning Hästen min är lite harig av sig. Kan bli livrädd för hinken bara sådär fastän han äter ur den varje dag.. :confused: Han är livrädd...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: trolli
·
L
  • Låst
Träning Jag är 13 o har en ponny som är 4, jag har i sommras ridit in honom. I maj började jag sitta på honom och i agusti så kunnde jag...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har seta och titta på hästar i USA men jag har ingen aning om vad deras mått är!!! Är det någon som kan hjälpa mig? Hur mycket är en...
Svar
4
· Visningar
1 975
Senast: Hippokondriker
·
Träning Som jag förstått vill de flesta som praktiserar NH att hästen ska gå en bit bakom den som leder. Hur upplever ni att det fungerar med...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 269
Senast: Allvetarn
·
B
Träning Hej! Jag har en unghäst som ska fylla 5 i februari. Han är underbar att rida och hoppa, som jag vill göra med honom. Han har en enorm...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Camilla_H
·
Träning Jag ska göra en mkt lång historia kort. Jag hade min häst i ett stall där han gick i en flock med 4 andra äldre valacker (han var 3...
2
Svar
30
· Visningar
2 956
Senast: nixa 324
·
B
  • Låst
Träning vad är bra att använda för benskydd till en ponny som har rätt känsliga ben och som rids sex dagar i veckan ? är det bra med benlindor ...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Soranto
·
M
Träning Hej, jag har en unghäst (islandshäst) på fem år som jag håller på att rida in. Jag började rida honom i somras (bara sitta upp, skritta...
Svar
1
· Visningar
1 094
Senast: Dingelass
·
E
Träning Ibland är det svårt tydligen.. Fast man gjort det hela hösten innan. Har ni något bra tips på hur man tränar inkallning på hästar? Utan...
2
Svar
20
· Visningar
2 448
Senast: startpompe
·
M
Träning Hej! Jag har problem med att få hästen jag rider att galoppera samlat och lugnt. Han får alltid en himla fart så fort jag fattar...
Svar
11
· Visningar
3 997
Senast: helenat73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp