Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har ridit sen jag var liten, och vad jag minns så har jag alltid varit lite småskraj för vissa saker (kratsa hovarna t.ex. när man...
Svar
9
· Visningar
1 162
Senast: Yrja
·
F
Träning En sak som jag länge undrat över är varför folk gapar, skriker och slår på sina hingstar när de börjar "brumma" efter ston?! Och varför...
2
Svar
34
· Visningar
3 362
Träning Är det någon som ska på Leslie Desmonds clinic i Ripa den 6-7 aug.? Någon som har sett nån av hennes clinics? Är hon duktig? :bump:
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Gabriol
·
H
Träning Vad anser ni om att rida dressyr barbacka..
2 3
Svar
49
· Visningar
3 037
Senast: Guatemala
·
B
Träning Hm ska denna inlägg va här tro?? jeje jag chansar=) Hur knäpper ni eran grimma när ni sätter på den??Knäpper ni spännet innåt eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Senast: MoonFlight
·
Träning Jag försöker vara konsekvent, tänka ett steg längre och inte skapa några vanor som sedan kan utvecklas till ovanor. Även om jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 285
Senast: caramelle
·
S
Träning Har ni några bra tips hur man ska få hästen att sluta "buffa" en i magen? Min häst har haft en ganska otrevlig barndom, först hos en...
Svar
6
· Visningar
2 719
Senast: angelaL
·
O
Träning jag hyr en häst nu i några veckor! o när d renganr så har han inge rengtäcke utan hon som har han vill att jag ska ta på ett tjockt...
Svar
14
· Visningar
1 575
Senast: vilse
·
Träning av att inte bli riden på lite över en vecka?
Svar
16
· Visningar
1 249
Senast: Evergreen
·
F
Träning Efter att ha lyssnat på ett amerikanskt radioprogram med Leslie Desmond på www.lesliedesmond.com (längst ner, översta radioprogrammet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 373
Senast: Thindra
·
B
Träning Sadeltvång & allmänt obehag Jag undrar lite över sadeltvång. Finns det någon som har ett eller flera bra tips vad man kan göra för att...
2
Svar
21
· Visningar
4 696
Senast: caballus
·
D
Träning Vad ska man göra åt hopprädsla ? På hoppningen skakar jag alltid som ett asplöv (speciellt när det är nummerordning på dom som ska hoppa...
2
Svar
21
· Visningar
2 246
Senast: ponnyryttaren
·
L
Träning Hur skulle ni gå tillväga för att få bort en sån ovana? Känner ingen häst som gör det, men är född nyfiken
2 3
Svar
42
· Visningar
4 422
Senast: Tess82
·
Träning Vad gör man om man blir rädd så fort hästen har lite frammåtbjudning. Jag är 24 år, har ridit i 15 år, tränar dressyr på LA/MSV nivå men...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 587
Senast: keramin
·
M
Träning Såg just en annons på en shettlandsponny som var 4 år och jätte snäll att rida!! Är det inte så att dom bör inte ridas in fören 5 års...
Svar
13
· Visningar
4 130
Senast: KaZa
·
V
Träning är det nån som har tips på hur jag ska lära min häst att fatta vänster galopp?? hon har kunnat det får något år sen, men jag tappade...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Possi_Katt
·
K
Träning Hej! Jag sköter två shettisar. En av dem är väldigt jobbig att leda ut i naturen då han drar sig till gräset hela tiden. jag har försökt...
2
Svar
24
· Visningar
2 196
Senast: blåvinge
·
Träning Jag såg ett prgram på tv för ett litet tag sedan om hur två personer åkte ut i vildmarken för att fånga vildhästar och tämja dem med...
2
Svar
24
· Visningar
7 516
Senast: joneya
·
H
Träning Hästen jag rider fattar nästan alltid vänster galopp direkt när vi är ute och rider, trots att jag fattar höger galopp så övertydligt...
Svar
13
· Visningar
4 352
Senast: Qodrofenia
·
B
Träning Jag tycker om att rida barbacka då och då, men blir alltid så jäklans hårig och smutsig. Undrar nu om det är någon som har något tips...
2
Svar
24
· Visningar
2 595
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp