Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad tycker ni? När ska man börja rida sin nyinköpta häst? Ska man vänta några dagar eller en vecka eller två? Jag har alltid väntat runt...
2
Svar
30
· Visningar
6 243
Senast: glittertuss
·
E
Träning :confused: kommer jag nånsin lära mej? det känns som att det går så låååångsamt frammåt. ok, konstig tråd, aja, deppar bara lite :crazy:
Svar
8
· Visningar
2 322
T
Träning Han hugger i luften, lägger öronen bakåt, vispar med svansen och visar tydligt sitt missnöje med att få sadelgjorden spänd. Bra dagar...
Svar
17
· Visningar
2 667
Senast: sante
·
S
Träning Min syster köpte sig ett halvblodssto straxt före jul å det var frid å fröjd vid provridningarna (3 st varav 2 i ridhus en ute i skogen)...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 652
Senast: Djurjouren
·
M
Ridning Pållen och jag har ett litet problem.... När jag longerar eller jobbar från marken så funkar det kalasbra i vänster varv. Böjning...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: Spider84
·
Träning vad ska men göra när inte hästen står stilla när man ska sitta upp? nån som har något bra tips..? Inget med godis helst... det funkar...
2
Svar
21
· Visningar
1 627
Senast: Ponyta
·
Träning Nu är jag i valet och kvalet. Valacken ska ju in på ÅB hos vet idag, och lilltjejen ska vara kvar hemma. Men jag kan inte bestämma mig...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: ako
·
Träning Är det någon som har använt sig av mental träning i kombination med ridning? Vad tror ni om det här paketet...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: Låtta
·
H
Träning Min häst börjar alltid sparka med frambenen när vi åker transport, hon gör detta speciellt vid vänstersvängar, när vi accelerar och när...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: lovehorses
·
A
Träning Hur gör man för att få en stadigare hand? Några tips?
Svar
7
· Visningar
1 857
Senast: Vicku
·
F
Träning Hur skulle ni göra vid lastning av föl (6 mån) som inte är så mycket hanterad? "Rensa" transporten? Lägga in spån? I den tranporten jag...
Svar
5
· Visningar
1 799
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Ridning Vad använder ni för bett på era hästar när ni rider AR? Vilka rekomenderar ni?
2
Svar
25
· Visningar
3 139
Senast: Blixten
·
Träning min häst, travare som skolas till ridhäst, är mkt het och pigg.... finns det något man kan göra åt det?? Han är rädd för minsta lilla...
Svar
12
· Visningar
1 711
J
Ridning Vad är egentligen halva steg, frågar en novis inom akademiskt :smirk:, och hoppas att ngn vänlig själ kan förklara ;)
2
Svar
35
· Visningar
3 016
Senast: Spider84
·
G
Träning Står i ett litet stall där två av hästarna flyttar mellan vårt och ett annat stall titt som tätt. Detta gör att min häst som har...
Svar
4
· Visningar
681
Senast: Swannie
·
S
Träning Finns det hästar som på ren djävulskap bråkar med sin människa? Typ bockar, stegrar eller drar iväg som en dåre när det vankas galopp...
2
Svar
28
· Visningar
1 855
Senast: maja300
·
Träning Hästen min är stor och tung och ligger på som ett lokomotiv i skogen. På volt och bana är det bättre. Hur gör jag rent fysiskt för att...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: Gripen
·
B
Ridning Har precis kommit i kontakt med en häst som inte blivit tränad enligt AR tidigare.Vad tycker ni man kan börja att göra? Det är så svårt...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: biffen
·
A
Träning Jag har två hästar, en vuxen vallack och en unghäst. Dessa två funkar utmärkt tillsammans, men problem uppstår då jag vill separera dom...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: AnneOnym
·
N
Träning Har provridit kompisens D-ponny. Red honom en gång när han ganska nyss hade kommit, mkt lätt och fin i handen. Antagligen har min kompis...
Svar
8
· Visningar
3 627
Senast: hästmyran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp