Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Vilken ålder är lämplig att börja longera föl/unghästar? ja har läst vid två års ålder, men kan man börja tidigare för ett föl jag vet...
2
Svar
25
· Visningar
2 845
Senast: Eir
·
M
Träning Hon går ute hela dagarna men börjar sparka i boxdörren så fort hon kommer in/det skrammlas med mat osv..det hjälper inte att "säga åt"...
Svar
15
· Visningar
1 386
Senast: Görel
·
L
Träning Min gamla NF-ponny, drygt 20 men jättepigg, älskar att vara ute i hagen. Han går ute med kompisar 6-9 timmar per dag. Nu har han fått...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: ledarskapsfokus
·
M
Ridning Har haft fördrag för klassen idag om akademisk ridkonst. Det gick bra. Det är bara det att jag talade ju om att man bara rider väldigt...
Svar
15
· Visningar
1 268
A
Träning hej,jag undrar om det är vanligt för föl att ej komma upp om dom lägger sig ner och rullar och sedan hamnar på rygg?Jag har en åring som...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Splittan
·
S
Träning Jag börjar tro att mina problem med backande och nu också stegrande häst har med ren uttråkning att göra. I grunden är det världens...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 557
Senast: Sirisiri
·
Träning Humlan har drabbats av storhetsvansinne!? :eek: Ni som vart med ett tag har säkert hört om min dam Humlan, en "stor ilsken häst i...
Svar
7
· Visningar
808
Senast: Sammet
·
R
Ridning Har ni tänkt på hur och vad ni gör när vi ber hästen om att söka framåt neråt -för att finna lösgjordhet och avslappning? På en...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Träning Idag blev jag verkligen ledsen, när en mamma tyckte det var helt OK att hennes dotter sparkade sin ponny på frambenen när den försöte...
2
Svar
27
· Visningar
1 998
Senast: Evergreen
·
Träning Mitt vbl sto är väldigt skarp och sur jämt och ständigt, hon hugger i luften mot en och råkar nån gå förbi boxen utan att se sig för så...
2
Svar
36
· Visningar
2 496
Senast: Rocco
·
Träning Jag vill höra era åsikter och funderingar kring detta. Så här ligger det till: tre för varandra okända (åldermännen har gått ihop en...
Svar
17
· Visningar
1 593
Senast: Tez1
·
B
Träning har precis läst ut "en bra häst har aldrig fel färg" av Mark Rashid, kanske är smygreklam men jag är bara tvungen att tipsa! den var...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: beagle
·
G
Träning Min häst vill inte få nya skor. Läget börjar kännas ganska hopplöst. Pållan har i flera år gått som barfotahäst men så började vi rida...
Svar
16
· Visningar
1 426
Senast: Rikkan
·
F
Träning Jag och min ponny var på väg hem från ridhuset.Jag gick med honom eftersom att han hade vart så duktig.Sen kom det en lastbil.Jag tänkte...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: SessCa
·
B
Träning Har inga egentliga katastrofala problem, men ett litet problem iaf ;) Min häst har stora gångarter, speciellt traven är svår nu när han...
Svar
16
· Visningar
1 500
Senast: Aereena
·
Träning Jag brukar hjälpa till lite med en tvåårig hingst. Han är tömkörd och sådär och det har gått bra. Han har varit lite rädd för selet, men...
Svar
14
· Visningar
1 030
Senast: Maris_
·
T
Träning Hej allihop! Min häst verkar ha hamnat i någon sorts depression. Jag har kollat att det inte är något fysiskt (feber, varma ben osv)...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: maiagull
·
Ridning Har i dagarna fått hem boken "Friskare Häst med punktmassage, stretching och psykisk träning" av Chris Olson - en lättläst bok med många...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Rikkan
·
O
Träning alltså har haft det eviga problemet med tygellängden. antingen så har jag för långa tyglar, god kontakt med hästens mun, och lagom...
Svar
9
· Visningar
4 949
Senast: Dragonfruit_
·
R
Träning Min häst har problem med att stå stilla igången när man borstar och pysslar om honom. Han är jätte snäll i övrigt att rida och hämta i...
Svar
12
· Visningar
1 227
Senast: Goldie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp