Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering Vad är kriterierna för att bra ledarskap? Min Hekla hade lite olater för sig när jag började rida henne. Hon drog iväg i hagen när...
2
Svar
22
· Visningar
2 690
Senast: Galant
·
Hästhantering vet inte om min tråd ligger rätt, men jag gör ett försök. om ca en månad ak jag köra min ettåring till ett "hingstbete" där han ska...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: moholmarabs
·
G
  • Låst
Hästhantering Hej! har ju ett underbart varmblodssto, som är snäll på alla vis, snäll att rida( hon har ju sina hyss) men är världens goaste ändå...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
24 945
Senast: IngelaH
·
E
Hästhantering Jag har ett problem. Jag är medryttare åt en dam med westernsadel. Nu är det som så att hon hatar när man spänner gjorden, spänner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 192
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej tänkte kolla här om någon har några förslag på saker jag kan testa med "min" häst. Har tagit över skötseln av ett 23-årigt...
Svar
12
· Visningar
1 751
Senast: Naqzita
·
1
Hästhantering Ibland börjar mitt sto låta som en hingst. Oftast i samband med att hon luktar på mig eller att jag kliar henne. Blir lite rädd för...
Svar
4
· Visningar
1 409
Senast: ElinaS
·
A
Hästhantering jag behöver lite tips på hur jag vänjer mitt varmblod vid att ha ena tömmen vid rumpan..just nu blir han typ bara livrädd och stressar...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: annorlunda
·
Hästhantering Om ni har haft ett hårt träningspass och ni ska rida dagen efter hur gör ni då ifall hästen har träningsvärk? skrittar ni bara eller kör...
Svar
6
· Visningar
3 779
Senast: lillsyrran
·
Hästhantering hej! jag har ett tre årigt varmblodssto som jag nyss har köpt, som bara står och äter på väggarna å vi har köpt ett medel mot...
Svar
6
· Visningar
1 976
Senast: cassy
·
S
Hästhantering Hur gör ni på bästa sätt för hästen av med dess överskottsenergi? Tex springa fritt, longera, tankeövningar, annat..?
Svar
19
· Visningar
4 821
Senast: salwi
·
Hästhantering Förra året stack shettisen på nyårsafton och kom inte tillbaka på ett antal timmar:crazy::cry:. De andra hästarnas stog då inne och han...
2
Svar
23
· Visningar
2 290
Senast: CBJack
·
K
Hästhantering Hej! Många longerar ju sina hästar, tänkte detta kunde vara ett komplement även till min shettis. Men hur lär man dem detta, eller är...
Svar
7
· Visningar
2 683
Senast: johanssk
·
Hästhantering Nagot jag insag nar jag laste omkring har.. ar... Alla definierar attacker pa olika vis! Sa, for er har inne, var AR en attackerande...
2
Svar
20
· Visningar
2 045
Senast: Bewildered
·
E
Hästhantering Har fått ett litet problem... Min häst fick en spark på övre delen av frambenet på utsidan, upptäcktes igår och hon fick flytta till...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: emmiz79
·
J
Hästhantering Hej! jag vet att det finns en liknande tråd innan men måste bara skriva av mig lite. Jag har en c-ponny som jag har haft i ca 5...
Svar
8
· Visningar
1 342
Senast: jessicajosefsson
·
E
Hästhantering Börjar med å ursäkta min troliga fel stavning redan i rubriken...:o Men jag undrar lite om det är nån i närheten av Falun området som...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Emmiz87
·
Hästhantering vet inte om jag överreagerar, men jag gillade inte alls den showen.... hästarna var inte alls harmoniska, verkade de som i alla fall...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
20 997
Senast: minponny
·
I
Hästhantering En dag när jag inte kände för att rida hade jag mitt sto löst i paddocken, och började springa runt som en galning, (jobbigt :p). Efter...
Svar
15
· Visningar
2 326
Senast: Praefatio
·
S
Hästhantering Hur ofta kan jag ut & promenera med min 3 åring? Räknas det som "arbete"? Hur ofta kan man hänga på dom?
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: axel
·
Hästhantering En tjej har sin häst gratis i stallet mot att vi fick hö .... han är sur och agressiv i hage,i boxen och när han står i stallgången...
Svar
9
· Visningar
2 466
Senast: lacessere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp