Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ingen aning om var jag ska lägga denna men jag ska ju rida... Nu behöver jag verkligen er hjälp och erfarenheter! Har hittat en...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: Marty
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
5 900
Senast: annathegreatest
·
Ridning Så här är det, har en unghäst som fyller 5 år till sommaren. Han är inriden vid 3 års ålder, allt gick utan problem. I stallet som jag...
Svar
10
· Visningar
1 702
H
Ridning Jag rider så gott som alltid barbacka... Skrittar/travar/galopperar långa sträckor. Har nyligen beställt en bomlös sadel som vi ska...
2
Svar
23
· Visningar
2 347
Senast: Hekla2001
·
Ridning Ska rida min medryttarhäst imorn och det kommer vara ca -20 här då. Om ni var jag, skulle ni ridit då eller inte?
2
Svar
22
· Visningar
2 051
Senast: annathegreatest
·
Ridning Ni som har eller har haft varmblod som ridhästar, har ni köpt dessa direkt från travet eller har de varit ostartade? Och ni som har...
Svar
19
· Visningar
2 944
Senast: farvold
·
S
Ridning Hej! Jag undrar om ni har tips på lösgörande övningar. Min häst är väldigt trög och hon kilar sig gärna fast i bettet. När hon väl går...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: _jullan_
·
A
Ridning Hej! Jag är ute efter att hitta en läromästare som jag kan utbilda mig på och har därför gett mig in i en djungel av annonser och...
Svar
8
· Visningar
3 249
Senast: aprilia
·
Ridning När jag rider min häst och använder mig utav 'vanlig' nosgrimma så brukar han leka med tungan utanför munnen (svårt att förklara), den...
Svar
17
· Visningar
1 417
Senast: rombing
·
Ridning vår sommarhage har säkert 30 cm snö i sig, om inte mer, helt perfekt att träna kondis i. tänkte dock bara skritta, vet ju inte riktig...
Svar
6
· Visningar
1 096
Senast: Undret
·
C
Ridning Hej! Vissa hästar är ju väldigt "heta" och stressiga i temperamentet. Jag har en häst som är sån och har alltid undrat hur hon var när...
Svar
14
· Visningar
1 989
Senast: Siggelina
·
G
Ridning Hjälpen... Jag skulle behöva hjälp med en liten sak till... Det är så här att jag ska kanske ta hand om en Ridtravare och jag är nästan...
Svar
13
· Visningar
2 162
Senast: NotlikeI
·
R
Ridning Hejsan! Jag är hästägare åt en gammal travare och jag tänkte höra om ni upplever några fördomar mot travare och vad de är i så fall?
23 24 25
Svar
484
· Visningar
35 838
Senast: ardo
·
  • Låst
Ridning *kl* Några bilder från idag! Ingen kvalitetsridning blev det inte men det är kul med en lite uppdatering, det var längesen nu...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
47 633
Senast: Immer
·
G
Ridning Min häst har inga problem med just framåtdrivning, och försöker i vanliga fall vara till lags. Men i paddocken har han alltid sluppit...
2
Svar
25
· Visningar
3 561
Senast: Hannapirat
·
A
Ridning Red en häst som jag egentligen skulle ha på foder för ca 2 veckor sedan. Ett halvblod på 11 år, valack, svart. Helt underbar att rida...
Svar
17
· Visningar
2 086
M
Ridning Jag funderade på om någon här vet vad för nyans färg det är på den i den 'rost bruna' färgen? Det ser ju ut att vara mörkare än...
Svar
3
· Visningar
1 735
Senast: _Nena_
·
U
Ridning Ni som har/haft egen häst. Hur vet man helt enkelt om det är den rätta? Min häst känner jag mig helt osäker på,kan inte trava hela...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 355
Senast: Totola
·
Ridning Nu har jag en fråga som är tvärt imot dom flestas (stela framåttunga) :angel::rofl: Mitt problem är att hästen är sååå mjuk och...
Svar
7
· Visningar
1 319
Senast: brenk
·
  • Låst
Ridning Vet inte om detta ligger fel, moderat flytta då :) På grund av depression och annat tråkigt i mitt liv har jag gått upp lite i vikt...
Svar
7
· Visningar
2 368
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp