Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Jag var ikväll och se på en fantastisk hästshow där bl.a frihetsdressyr var en del av programmet. Jag blev dock fundersam när jag...
2
Svar
30
· Visningar
4 162
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Min gamling har vanan att lägga huvudet i mitt knä om jag kommer och gosar när han ligger ner. Han gör det även om hans liggställning...
Svar
19
· Visningar
2 076
Senast: Marita73
·
Hästhantering Min gamla elithäst har rest runt hela världen, men nu kan jag knappt lasta honom längre. Skulle bli mycket tacksam för tips...
Svar
8
· Visningar
2 213
Senast: Lilla Skutt
·
Träning Hej. Jag har en 4-åring som jag har ridit in och håller på att hoppa in. Han är jätteduktig och det har inte varit några problem med...
Svar
5
· Visningar
3 153
Senast: Mitrolle
·
Ridning Hej! Detta är mitt första inlägg så jag ber om ursäkt om jag lagt tråden fel eller om det redan finns tusen sånna här trådar, hittade...
Svar
10
· Visningar
1 478
Hästhantering Har ett kallblod som är jättesnäll, lyssnar bra, följer min minsta vink, gör som man ber honom om i allting FÖRUTOM i hagen. Varje...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 120
Ridning Vet inte vart jag ska lägga denna tråden men jag undrar om de e fler än jag som har en mamma som inte bryr sej?. När jag fick min häst...
2
Svar
21
· Visningar
3 458
Senast: Hellas
·
F
Träning Det finns en massa trådar om ridtravare och svårigheterna med dem och varför osv osv. På sätt och vis är det lite samma med engelska...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
55 852
Senast: Sushmeister
·
Hästhantering Hejsan! Jag ett problem vilket jag stör mig av! :( Jag rider just nu ett sto som heter Sarina hon Rider jag på onsdagar i gruppen...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: axel
·
Hästhantering Jag köpte en ny häst för några veckor sen. När jag var och kollade på honom gick han tillsammans med ett sto och de kom fram till...
2
Svar
31
· Visningar
3 623
Senast: MonteRose
·
Träning Hej! Min medryttarhäst är arbetsvillig och fin när jag rider ifrån stallet. Men när jag ska vända hemåt så blir hon jätte pigg och tar...
Svar
16
· Visningar
1 935
Senast: Foy
·
Ridning 2. Vilken gångart är "lättast" - "svårast" att förbättra tycker du? 3. Vilka metoder använder du? Placera dem i ordning, svårast...
Svar
1
· Visningar
986
Senast: starlet
·
Hästhantering Finns det fler här som har häst med Schizofreni? Eller något åt det hållet iaf :grin: Jag har hittat världens bästa häst som passa...
2
Svar
32
· Visningar
5 366
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Köpte för ett par veckor sedan en häst på 9 år. De första dagarna var rosenröda och hans bufflande försvann, han mös, var lugn att rida...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 150
Senast: Grazing
·
Ridning Jag har just tagit en första lektion i AR och vi inledde med en övning där hästen fick sträcka huvud och hals framåt för att därefter...
Svar
8
· Visningar
2 264
Senast: Yrja
·
Hästhantering Normalt: Stallet stängs vid 21-22 tiden. Hästarna kommer ut vid 5-6 på morgonen. 5-6kg hö till natten + halm att plocka med. Normal...
2
Svar
22
· Visningar
3 619
Senast: Guldfaxe
·
Hästhantering Har ett litet tråkigt vardagsproblem som jag tänkte lufta lite här å se vad ni tycker. Har ett litet stall med min fullblodskille...
Svar
11
· Visningar
2 157
Senast: Huskatten
·
Hästhantering Jag har ett sjuårigt sto som jag haft i ett och ett halvt år, vi tränar western på grundnivå eftersom hon var i princip insutten när hon...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: frittan
·
Träning Då jag är så nojig och osäker tänkte jag fråga er om underlag utomhus. Jag har ägt en häst i fem år, från föl till femåring som tyvärr...
Svar
7
· Visningar
2 766
Senast: sandrafors
·
Ridning Hur ser ni på det? Att varje ridpass pulsa i snö. (dvs. varje dag) Hur länge skulle ni pulsa med en: - Otränad, överviktig häst...
Svar
7
· Visningar
1 487
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Trött och arg
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp