Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej. Igår när jag hängde upp min sadel så trillade den ca 1meter ner på ett stengolv och jag å min mamma är oroliga om bommen har gått...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Angel
·
Utrustning Jag börjar väl bli gammal och vek, aldrig frusit så mycket som den senaste veckan :arghh: Jag vill ha en riktigt varm kappa/lång jacka...
2
Svar
23
· Visningar
4 252
Senast: Bison
·
Utrustning Har varit emot ridkjol sedan det blev en grej, och poppis. Har blivit avskräckt av någon som fått skav på sadeln sin av en uhipkjol men...
2
Svar
27
· Visningar
3 708
Senast: lady_vip
·
Utrustning Hej, Får så mycket olika bud angående vad som gäller. Hoppas det är någon här som kan hjälpa mig reda ut begreppen Moralkakor klarar...
Svar
11
· Visningar
1 550
Senast: lil-sis
·
Utrustning Vad gör ni för att hålla fötterna varma på vintern? Tjocka sockor? termostövlar? Tips tack :)
Svar
11
· Visningar
1 435
Senast: mackan
·
Utrustning Hej! Behöver tips på sadelmärken som är gjorda för kvinnors bäcken, får ont av de flesta dressyrsadlar. Har haft olika typer med höga...
Svar
9
· Visningar
4 106
Senast: spinxx
·
Utrustning Hej! Är gammal bukefalisk men länge sedan jag postat en ny tråd... Hur som helst, har nu sålt 2 hoppsadlar och kan med gott samvete...
Svar
13
· Visningar
1 487
Senast: Lutten
·
Utrustning Rider ni med pannlampa? Vilken sort? Vad ska man tänka på när man köper?
2
Svar
20
· Visningar
2 989
Senast: Unafraid
·
Utrustning Tänkte införskaffa nya senskydd för vardaglig användning, det vill säga uteritter blandat med dressyr till största del på närmsta...
2
Svar
24
· Visningar
2 166
Utrustning Jag har tänkt ett tag på att köpa ett äppelbätt och se hur min häst går på det, vad är era erfarenheter av det? Märker ni någon skillnad...
Svar
2
· Visningar
779
Utrustning Hej, jag har en d-ponny. Han kan bli ganska stark när vi hoppar, rider ut och gör bommar men jag vet inte vilket bett vi ska använda...
Svar
0
· Visningar
498
Utrustning Vart tusan köper man vettiga benreflexer numera? Jag har inte köpt på länge och provade ett par nu, och redan efter första ridturen så...
2
Svar
25
· Visningar
2 449
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej! Jag behöver tips på ridleggings som funkar att rida dressyr i samt springa/cykla i till och från stallet. Vad har ni provat?
Svar
6
· Visningar
3 038
Senast: Buck
·
Utrustning försökte söka på sidan men hittade inte. Försöker hitta bra täcke till min häst som passar. Han har ganska bred bog och bred hals. Han...
2
Svar
38
· Visningar
8 317
Utrustning Har häst som både rids och körs och hade velat ha ett reflextäcke som fungerar till både och, och jag tycker bättre om...
Svar
19
· Visningar
1 849
Utrustning Började fundera på detta när jag var ute och åkte bil idag, och såg en urgammal (?) transport (byggd i trä) på en gårdsplan från...
2 3
Svar
59
· Visningar
14 523
Senast: Pudlan
·
Utrustning Jag tänkte köpa en Charles Owen hjälm i modellen AYR8 med piping, men man kan ju välja alla möjliga färger. I vanliga fall hade jag...
Svar
1
· Visningar
589
Utrustning Jag behöver nya skor, både för ridning och stalljobb. Har haft Blundstone som varit toppen, men de kostar rätt mycket jämfört med många...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Plantan
·
Utrustning Hejsan, för någon vecka sen hade jag ut sadelutprovare till min lilla skogsmulle. Sadlar som nu passar min lilla breda herre är albion...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: JeaNette__
·
P
Utrustning Dessa säljes som ridstövlar!:eek: Har jag missat något nytt mode eller? Eller är de vanliga inom någon specifik gren?
Svar
9
· Visningar
1 758
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp