Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Såg tips i en facebookgrupp om en hundtrimmer som ska fungera bra att klippa hästar med. Funderar om det faktiskt fungerar? Någon som...
2
Svar
24
· Visningar
5 666
Senast: Pudlan
·
Utrustning Känner någon till någon sådan? Min häst vill nog helst ha en sådan. Hon har en mkt känslig länd och vill inte ha någon vikt på den. Det...
2
Svar
34
· Visningar
3 928
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej! På en Billy Cooksadel så står det 642. Är det någon som vet vad det betyder?
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Lottelis
·
Utrustning Tänker framförallt på er som rider engelskt, vilken eller vilka bettlösa varianter använder du, när och varför? Finns det någon typ du...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: svea
·
Utrustning Hur bör en göra om en har varit i ett stall som medryttare och sen blir medryttare i ett annat stall? Tvätta ridbyxorna ser jag som...
Svar
9
· Visningar
1 946
Utrustning De senaste två åren har jag sett olika franska webshops som bl.a säljer Aigle Dressage. Väldigt märkligt, då jag trodde att de var...
Svar
3
· Visningar
831
Utrustning Jag är ute efter dressyrdamasker som ger bra med stöd, till en liten häst med väldigt smala ben. Vad ska jag kolla på för märke/modell...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: aleksis
·
Utrustning Har ni andra hittat någon varm vinterjacka inför vintern? Är på jakt men tycker det är svårt att hitta något med den lilla extra värmen...
2
Svar
21
· Visningar
3 172
Senast: Angel
·
Utrustning Jag har ett par hederliga gamla ponnyputor till mina shetlandsponnyer, som används när de rids av mindre barn. Nu har handtaget lossnat...
Svar
7
· Visningar
911
Utrustning På vissa ländtäcken står t.ex storlekarna inte som 145 eller 155 utan s, m och l vad motsvarar dom?
Svar
4
· Visningar
563
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Vad har ni för tävlingsoutfits? Posta gärna bilder också! :) Jag får väl äran att börja! Disciplin: Dressyr. Ryttare Hjälm: Champion...
Svar
17
· Visningar
2 882
Senast: aleksis
·
Utrustning Ännu ett par av mina ridbyxor har slitits ut så jag skulle behöva köpa nya. Jag vill ha hög midja med bred linning samt helskoning men...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Pancakes
·
Utrustning Jag behöver nya ridstövlar, men helst ska de vara väldigt billiga och så måste de passa också. Jag har både långa och kraftiga ben. Har...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Unafraid
·
Utrustning Deessyrsadel Morris and Nolan med ställbar bom. Någon som vet vad färgen röd motsvarar för vidd?
Svar
3
· Visningar
1 429
Senast: emka
·
Utrustning Jag ska införskaffa varma ridtights, vilka har ni som är bra /vilka rekommenderas inte?
Svar
18
· Visningar
4 150
Senast: Ceta
·
Utrustning Hej, Av någon anledning blir min hästs päls precis vid sidan av manken ruggad av sadeln. Det riggade är symmetriskt över båda sidorna...
2
Svar
21
· Visningar
5 961
Senast: mackan
·
Utrustning Förr fanns det muffar att sätta fast på stigbygeln för att värma tårna. Finns det inte längre. Jag har googlat utan resultat. Jag vet...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: susanne
·
Utrustning Hej! Min häst har haft en utprovad Prestige Paris D hos förra ägaren, men jag behöver en med ullbossor och inte paneler då jag är rätt...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: Malin_89
·
Utrustning Kommer eventuellt förvara mina schabrak en tid i en gammal lada. Ingen värme och trots katter på gården kan man tänka sig att det finns...
2
Svar
34
· Visningar
3 776
Senast: Buck
·
Utrustning Hej jag har en häst med väldigt känslig mun. Jag undrar om ni har några tips på bett. Han går just nu på ett 3 delat äppelbett och ett...
Svar
15
· Visningar
1 504
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp