Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

N
Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel för ungefär 4 månader sen. I början tyckte jag den va helt okej, hade bara haft en stenhård hoppsadel att...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Nobell
·
Utrustning Hur kan börjes sälja eskadronskydden så *billigt* (inte billigt men säkert en hundring billigare än vad de brukar kosta, typ henrikssons...
2
Svar
26
· Visningar
2 028
Senast: AraSlei
·
Utrustning hörde att det är lätt att bryta nosryggen på hästen med hackamore o det känns som det eftersom det känns starkt...? tänkte köpa det...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: CallMeAce
·
Utrustning En kort fråga: Får bettet vara gjort av olika metaller när jag tävlar hoppning med storhäst? I det här fallet ett tvådelat D-bett i...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: Alpin87
·
Utrustning Är det någon som vet var man kan få tag på en ardennergrimma, alltså en riktigt grov lädergrimma, ja tror dom ska kosta upp mot en 800:-...
Svar
6
· Visningar
2 232
Senast: Immer
·
S
Utrustning vart kan man köpa dem billigast? behöver sådana snarast,tacksam för tipps! :D
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Bella_Bus
·
Utrustning Torkar lädertvål ut lädret?? Är sadelsåpa då bättre? De sadlar jag ser som används med sadelsåpa är... såphala och man kan spegla sig i...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: suisyola
·
Utrustning jag använder mjuka neopren skydd fram, mest som stöd för kotor och ben. nu det senaste har jag upptäckt att min häst går och skrapar i...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: suisyola
·
M
Utrustning Har ett tredelat eggbett som jag rider på nu och hästen känns bra på det, funderar inte på att byta men vad tycker ni om det, hur milt...
Svar
15
· Visningar
5 326
Senast: Alpin87
·
S
Utrustning Jag har provat en griffin cob/haflinger til min något svankiga häst, jag tyckar inte at den verkar ligga i bro, men en kompis hevder...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: sleepy
·
A
Utrustning Nu är jag i desperat behov av hjälp... I höstas införskaffade jag ett nytt vintertäcke eftersom jag hade planer på att klippa Nellan...
Svar
6
· Visningar
794
Senast: _Peplis_
·
C
Utrustning Någon som har erfarenhet av den sadeln och som vill dela med sig? Funderar nämligen på en sådan till min tinker.
Svar
11
· Visningar
1 107
Senast: sleepy
·
S
Utrustning Jag har fått STOOORA bettproblem senaste tiden...Bakgrund: Brukar rida med ett tvådelat tränsbett utan nosgrimma på pållen, vilket har...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Huntress
·
P
Utrustning Hej! Jag är skötare på en häst. Jag rider mest barbacka på honom. Hans sadel har börjat mögla. Jag har smörjt den. Men eftersom ägaren...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: charity
·
S
Utrustning Oftast har jag sett att dressyrgjordar lämnar ett "glapp" från gjordens ändar till sadelkåpan. Såhär: Läste på en annan tråd...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Sweet
·
O
Utrustning vilket tycker ni? för- och nackdelar med bitless bridle? funderar på börjes bitless bridle till min pålle.. för att se hur han...
Svar
16
· Visningar
1 126
Senast: psychogrrl
·
S
Utrustning Börjes \"ponny\" hackamore Passar det även till stor häst?
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: Sweet
·
Utrustning Undrar vad ni har för erfarenhet av sådana sadlar? Har fått för mig att hästen har lättare för att både böja sig och att utveckla sin...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: skuggi
·
Utrustning Vad kan det kosta att skicka en pelhamstång med posten? Eller snarare, hur tjockt och tungt blir det om man lägger det i ett vadderat...
Svar
10
· Visningar
3 719
Senast: joneya
·
Utrustning Har bestämt mig för att köpa en sladdlös klippmaskin och då blir det den för femhunkan på hööks eller den för tusenlappen på börjes...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: lill_flesky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp