Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag har en fråga angående pelhambetten. Fick tipset att använda ett sådant med delta vid hoppning då min häst är väldigt het o inte...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Gimlan
·
L
Utrustning Vad kostar en NY forestier sadel? och vad kostar en begagnad? Har sett begagnade för mellan 2 och 14 000:- :confused: ganska stor...
Svar
11
· Visningar
7 630
Senast: Speedway
·
Utrustning Har en appaloosa/arab. Hennes huvud är kort men brett. Cob-grimmornas nosrem hamnar nere vid mulen och ponny blir för litet runt...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: Mitrolle
·
Utrustning storleken? Har sökt o sökt men hittar ej. Är inte alla sadlar storleksmärkta?
Svar
4
· Visningar
1 789
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Hej, jag har en höst med "huvudproblem". Hon hatar när nackstycket glider fram yttepyttelite på öronen. Då skakar hon på huvudet och...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: Liten
·
Utrustning Den modellen med 35 i vidd ligger bra på nya hästen. Jag gillar inte alls sadeln och vill helst ha något annat. Vad kan tänkas passa...
Svar
5
· Visningar
2 025
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Jag söker efter en sadel som man "sitter fast" i. En riktigt stabil sadel med djupt säte. Som en westernsadel men inte en westernsadel...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: mimosan
·
Utrustning Jag skulle vilja byta dörr mot bakbom på mitt Boj Bravo. Frågan är då om det räcker med att byta vänstersidan och låta dörren sitta kvar...
Svar
8
· Visningar
2 482
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Fick under dagen frågan av en stallkompis om hon kunde få låna min släp och betala ''månadshyra''. Tycker det känns rätt OK, då jag vet...
2
Svar
39
· Visningar
7 200
Senast: MM
·
Utrustning Nu är det så att jag har en häst som hänger sig i bettet och framåt, går knappt att stanna jag har för tillfället ett D-ringsbett med en...
Svar
1
· Visningar
432
Utrustning Hej! Jag har köpt mej en hästtransport årsmodell - 06, extra hög och extra bred. Sadelkammare och foderbord finns i släpet...
2
Svar
30
· Visningar
5 205
Senast: Mitzanna
·
Utrustning Köpte en äldre stubben för tillfällig användning vid in/tillridning Tyvärr stod det fel bomvidd i annonsen och därmed var sadeln för...
Svar
3
· Visningar
805
Utrustning Går det? Hur ser det ut? Vill gärna se bilder! :bump:
Svar
0
· Visningar
613
Senast: Jen84
·
Utrustning Vad finns det för täcken som är smala över bogen? Hästen (smäckert varmblod) drar strl 135 i täcken, men allt är för stort över...
Svar
11
· Visningar
3 760
Senast: Maja_Kandi
·
Utrustning Sitter och undrar, finns det krock tester utförda på trailers? Om man skulle blli påkörd bakifrån, vilken skulle vara säkrast för...
2
Svar
20
· Visningar
4 129
Senast: Buck
·
Utrustning Hästen gillar inte att åka i sitt släp så fick testa detta Ifor Williams idag och han stod mycket bättre. Så nu skulle jag vilja hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 797
Senast: WBanna
·
Utrustning Någon här som enkelt kan redogöra för skillnaden mellan de olika typerna av bett i Sprengers sortiment? Jag har försökt googla men inte...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
17 006
Senast: Fiorano
·
Utrustning Nu har jag äntligen tid att komma igång och sy min ridkjol. Jag har en helt fantastisk beskrivning som jag fått av en bukare, men jag...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
20 346
Senast: Vinur
·
Utrustning Jag ger upp att försöka hitta ett schabrak som håller sig uppe över manken och beställer ett Grandeurschabrak med "integrerad pad"...
Svar
2
· Visningar
681
Utrustning Ni som förvarar era stallkläder hemma hur och vart förvarar ni dom för att undvika att allt annat börjar lukta häst? I min förra...
Svar
4
· Visningar
1 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp