Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Jag har sedan ett tag reglebundet låtit min häst få massage av en hästmassör. Sedan jag började med det har min häst varit som en ny...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: glittertuss
·
Hästvård Jag har precis fått lära mig massera och utnyttjade mina nya kunskaper på min medryttarhäst. Jag gick igenom hela kroppen och när jag...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Rosenblad
·
O
Hästvård Min ena pålle har fått fem stycken knölar(fettknölar??) på sadelläget, längst bak, där bakvalvet ligger. Vad beror det på, hur blir jag...
Svar
10
· Visningar
5 498
Senast: Aaricia
·
S
Hästvård hur ser man en "hålvägg", alltså hur ser det ut? anledningen till att jag frågar är för att min häst blev nyskodd för ca 1 vecka sedan...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: maja300
·
J
Hästvård Hur snart vågar jag börja rida igen efter att symptomen på lymfangit har försvunnit? Och hur lugnt borde jag ta det? Hon är inte alls i...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: maja300
·
S
Hästvård vad finns det för sjukdomar där det finns tillräcklig information i böcker eller internet för en uppsats?
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Qodrofenia
·
S
Hästvård \"Ytdes\" Är det ok att ha som sårtvätt då risk för infektion finns? Beställde från börjes och i katalogen stod det att det var bra...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Krims
·
E
Hästvård Är inne på att köpa en eller ett par Back on track paddar. Men då dom inte precis är billiga så skulle jag vilja höra några fler åsikter...
2
Svar
39
· Visningar
2 344
Senast: kopparberg
·
M
Hästvård Sitter här och läser föregående tråd om Pelle, och tårarna rinner...Är lite i samma sits själv. Veterinären var hit idag, och har gjort...
Svar
11
· Visningar
4 270
Senast: Boj
·
D
Hästvård Brukar ni göra nåt speciellt när ni visar hästar? Alltså då på utställningar eller premieringar. Nåt bra tips?
Svar
16
· Visningar
1 276
Senast: lil-sis
·
Hästvård Vad kan det finnas för anledningar till att dem får det? På min ena ponny ser man att han har blödningar i tre av hovarna. De sitter...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: ninahaak
·
L
Hästvård Vissa säger kör på, andra säger nej.. Kan patellan förvärras av stretch av bakbenen eller är det snarare tvärtom? tacksam för svar...
Svar
11
· Visningar
2 296
Senast: equi
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av senproblem? Sammanfattar lite kort: Min häst har varit varm i senan(v. bak) ett tag. Vi tog ut kiropraktorn...
Svar
8
· Visningar
1 748
Senast: Yrja
·
F
Hästvård Om man läser om strasser eller annan barfotaverkning så råder i princip enighet om att det skall vara låga trakter för att hovbenets...
Svar
8
· Visningar
3 192
Senast: seifur1
·
G
Hästvård Får man några speciella direktiv före hästmassören ska komma, eller är det ok att rida samma dag (före) ? Är det något annat...
Svar
14
· Visningar
1 719
Senast: eldione
·
M
Hästvård Är det någon som har någon häst med Tuppspatt inte "vanlig" spatt? Hur går det för er häst/ponny? tävlar ni? tränar ni? Vet ni något om...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: cissiny
·
G
Hästvård Pålla har haft problem med röda och rinniga ögon sen i sommras, antagligen fick hon väl någon ögoninfektion av flugorna eftersom att hon...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: TantEster
·
Hästvård läste detta om en hingst, undrar vad som menas, å om det spelar någon roll om dom e det??? :confused:
Svar
3
· Visningar
899
Senast: AnetteJT
·
Hästvård Tittade på Animal planet om en pålle som blev kastrerad i Förenade arabemiraten ngnstans. Då slog det mig en sak jag inte vet, byter...
Svar
13
· Visningar
1 473
Senast: Sassy
·
H
Hästvård Vill veta om det är någon som har erfarenhet om att ha kaniner och hästar ihop?? Min ponny har boxvila och jag tänkte skaffa en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 228
Senast: mia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp