Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag rider en häst som har problem med ryggen och jag vet inte hur jag skall kunna förebygga det. Har prövat att stärka ryggen genom...
Svar
14
· Visningar
1 582
Senast: Boj
·
W
Hästvård hur länge kan man rida stoet normalt efter betäckning fram till fölning.. nåt man ska tänka på.. speciellt i början..? Hur gör ni...
Svar
6
· Visningar
1 717
Hästvård Jag har en travare med lång m,an och behöver lite tips för att man inte ska slita så mycket på den! Hur gör ni andra som har hästar med...
Svar
15
· Visningar
2 094
Senast: Bee
·
B
Hästvård Ska med mycket kort varsel visa upp en islandshäst och i hagen möts man av en lycklig men skitig pålle... Han har inget utanpå men drar...
Svar
7
· Visningar
2 685
Senast: fisalisa_
·
C
Hästvård Jag har funderat ett tag på att ta av skorna på pållen och låta han gå barfota - i resten av hans liv (om det skulle funka med planen...
2
Svar
37
· Visningar
6 172
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård Hejsan! Jag tänkte jag skulle ta ett träckprov på mina 3 hästar nu när dom ska stallas in från betet i September men jag behöver hjälp...
Svar
8
· Visningar
2 596
Senast: Taz
·
A
Hästvård Jag har köpt loss min gamla passhäst från travet som är en 12 år gammal hingst. När han var i träning så gick han ihop med 1-, 2-...
Svar
10
· Visningar
4 191
K
Hästvård Nån som vet varför en häst kan chocka när dom får penicilin i sprutform. Om dom chockar vad gör man, vad kan det bli för bieffekter? :bow:
2
Svar
21
· Visningar
6 407
Senast: strumpan
·
B
Hästvård Ja.. hur går det till? Tacksam för svar... :bow:
Svar
7
· Visningar
80 735
Senast: josse_horses16
·
C
Hästvård Idag när jag kom till stallet så var den ena hästen regält svullen i vänster bak och ville inte stö på den alls. Denna hästen och min...
Svar
14
· Visningar
2 900
Senast: zannaballet
·
C
Hästvård Finns det någon/flera som har hästar som går barfota här?? Undrar bara om det är bra, om man vill låta sin häst gå barfota ska man låta...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 409
Senast: Jessica
·
Hästvård hejsan!! jag är lite nyfiken på hur ni rider era gamla hästar. hur ofta och hur länge rider ni?
2
Svar
32
· Visningar
10 649
Senast: Jessie14
·
Hästvård Min häst får just nu pencillin och har fem dagar kvar på en åttadagarskur. Hon har haft någon form av luftvägsinfektion med mycket snor...
Svar
19
· Visningar
6 522
Senast: Lickety
·
J
Hästvård Igår när vi var på ridskolan såg vi något hemskt hos en människa som har hästar mittemot. En häst i hagen kan knappt röra sig (ser ut...
2
Svar
22
· Visningar
3 421
Senast: joneya
·
M
Hästvård Min häst får bogskav av sina täcken. Har haft ett bogskydd men det var i stl full och satt aldeles sladdrigt :crazy: Hjälpte altså inte...
2
Svar
34
· Visningar
5 569
Senast: Katta83
·
B
Hästvård Min häst hade skadat ledbrosk i knä vb som skrapades bort för att det skall växa ut nytt. Någon som har erfarenhet av liknande skada...
Svar
1
· Visningar
1 539
Senast: Opi
·
Hästvård Jag har en riktig otursmärr, i år har vi hunnit med en bukoperation med 2 mån konvalecens, ett sytt öga, en veckas hälta och nu har vi...
Svar
4
· Visningar
2 152
Senast: Haukur
·
E
Hästvård Min häst har spruckna och torra hovar. För ett par dagar sedan blev han akut halt på ett framben. Hittade ingen värme eller svullnad...
2
Svar
24
· Visningar
11 633
Senast: eclipse
·
B
Hästvård Min kuse har opererats för han hade broskskada i knäet bak. Brosk i leden samt skadat ledbrosk som de skrapat bort. Inflammation samt...
Svar
5
· Visningar
7 739
Senast: space_cowgirl
·
Hästvård I det nya stallet där gumman är inackoderad så finns det en fullblodsvalack som har världens dåligaste hovar. Han har så pass tunna...
Svar
14
· Visningar
2 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad läser du just nu?
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp