Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Räknas de som kraftfoder eller grovfoder? Är de oftast mer konsentrerade per kg än ett riktigt bra hö? Tror ni de sätter lättare hull av...
Svar
4
· Visningar
3 085
Senast: tgd
·
Foder & Strö Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med foder. Jag har försökt att läsa mig till hur man lägger upp foderstater m.m men jag...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Linnuzzi
·
Foder & Strö Vad är riskerna med att överutfodra protein från kraftfoder? Jag har förstått att det bryts ner snabbare än protein från grovfoder, men...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: majola
·
C
Foder & Strö Jag har suttit i ca 8 timmar i sträck med analysreultat, foderbok av C.plank och några dussin misslyckade försök till foderstater och nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 904
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö hej,jag undrar lite vad det ska vara för smältbart rå protein värde på ett bra hö till en åring? Min bonde sa att vårat hö låg på ca 50...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Magdalena
·
M
Foder & Strö Hur länge tål betfor att stå uppblött innan det börjar bli dåligt? Vilka regler har ni för detta? :bump:
Svar
6
· Visningar
722
Senast: Sirisiri
·
B
Foder & Strö Hur mycket kostar detta mineralfoder i pulverform, den minsta storleken på hinkarna, och hur mycket(vikt) är det i dem? svara snabbt...
Svar
3
· Visningar
642
Senast: Happy
·
Foder & Strö Hur många kg hösilage äter din häst när h*n har fri tillgång hösilaget??? cirka iaf? måste se om jag "gissar" till ungefär rätt :) min...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: HEXE
·
M
Foder & Strö I mitt stall står ett fullblod drygt 10 år gammal som har en avföring som luktar något av det värsta jag varit med om. När den kom hit...
Svar
5
· Visningar
3 690
Senast: Heero
·
N
Foder & Strö Har hört att man inte endast kan gesin häst korn utan att man i samma fodergiva måste ge en del av ngt annat för att kornet fräter...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Hästbiten
·
P
Foder & Strö Vilket är \"bäst\"? Jag undrar vilket som är bäst att ge hästen,Hö el. Ensilage?? Vad är det för skillnad? Vet inte riktig :o
Svar
6
· Visningar
885
Senast: alpha
·
Hästvård Låter kanske otroligt löjligt, men jag undrar vad jag behöver uppge vid kontakt med Osteopat? Sjukdomshistorien eller anledningen till...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Shettisar
·
P
Hästvård Jag har nu försökt hittat stallplats åt min ponny en längre tid utan resultat.. men nu har jag fått tag i ett ställe som ligger jätte...
2
Svar
24
· Visningar
1 730
Senast: Tingeling85
·
I
Foder & Strö Är det någon som har provat detta? Gick för en tid sedan över till Kraft Hackat strå från Hippo Lucern, är för övrigt mycket nöjd med...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö ska jag ge när stallets hö inte har ngn mineralanalys. Har gett Vitafor Häst Vital, men det är snart slut. Ska jag ge ngt annat som är...
Svar
3
· Visningar
740
R
Foder & Strö Vi har en irländsk import som kom den 27:e Dec. förra året. Troligen en korsning mellan fbl/tinker ev. med connemara i sig(?). Han äter...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 700
Senast: Francess
·
Foder & Strö Jag undrar om jag har fördelat maten bra eller om det går att ändra så det blir bättre Attack får detta att äta: morgon(07:00-07:30)...
Svar
4
· Visningar
705
Senast: sweep
·
M
Foder & Strö Min farfar var en riktig häst människa. Han har jobbat som beridare, varit instruktör på kavalleriet och på ridskola i massor av år...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: alpha
·
L
Hästvård Min häst sparkade sig själv på framsidan av skenbenet på vänster bakben för en vecka sen. Det blev två små sår som inte var direkt...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Linkan
·
M
Hästvård \"Lång kota\"? ...visste inte vart jag skulle lägga denna tråden, som gäller hästens exteriör!? Min fråga är hur man kan se om en häst...
Svar
5
· Visningar
2 458
Senast: Mobby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp