Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Nu ska ni få höra!! Jag jobbar på en ridskola som instruktör. En häst blev halt för 2½ månad sedan. (Vecka 42) Han började i slutet av...
Svar
12
· Visningar
1 931
Senast: b4nugget
·
Foder & Strö Kan någon de ungefärliga värdena på ensilage?
2
Svar
24
· Visningar
1 830
Senast: älgen
·
P
Hästvård Hej jag undrar vad pertela är för nått???
Svar
11
· Visningar
875
Senast: plura
·
Foder & Strö Min häst, varmblodssto, 146 cm inne på sitt 8:e år är lite rund och go om magen. Hennes foderstat idag ser ut så här: 750 g Eggersmanns...
2
Svar
29
· Visningar
1 864
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Har idag hittat en hovböld på min stackars häst och undrar nu hur många dagar man kan låta samma bandage sitta?? Ska byta i morgon för...
Svar
2
· Visningar
1 217
Senast: adore
·
B
Hästvård Maskade den nyimporterade ponnyn med ivomec härom dagen. Det tog tre dagar sedan kryllade det av knallröda styngflugelarver eller om det...
Svar
17
· Visningar
1 505
Senast: Magdalena
·
Hästvård När jag tog in hästen idag så såg jag att hon var blodig på bakhaserna. Vid närmare titt såg jag att hon brunstade och att blodet kom...
Svar
3
· Visningar
5 149
Senast: Francess
·
Hästvård Jag kan det ju så väl, men när man väl ska till att koka en laddning så står det stilla :crazy: :o Hur många delar vatten och hur många...
Svar
4
· Visningar
6 049
Senast: CallMeAce
·
Hästvård Hej! Det är så här att min gamla gubbe har lagt sig till med ett dåligt beteende!! Tyvärr! Han skrapar hysteriskt med ena framhoven när...
Svar
3
· Visningar
662
M
Foder & Strö Jag har för mig att jag hört nånstans att man inte bör blötlägga helhavre då det inte skulle vara nyttigt. Jag kommer inte ihåg vem jag...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Mynta2
·
F
Foder & Strö Jag har räknat foderstater enligt konstens alla regler, och kommer då fram till vad varje häst ska ha. Men sedan hör man att både den...
2
Svar
25
· Visningar
1 808
Senast: Moppa123
·
H
Hästvård Jag vill bara veta att allt står rätt till. Inte ta upp en diskussion ang täckens vara eller icke vara. Läs igenom nedan och ge era...
Svar
5
· Visningar
1 497
Senast: Alexandra_W
·
M
Foder & Strö Fjordingen var inte alls fet! Hon var tunn och helt utan muskler.. kan inte stå på havre utan äg. vill helst ha henne på krafft (grund)...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: malört
·
F
Foder & Strö Är det bara nåt jag fått för mig, eller är pellets ett "sämre" kraftfoder eftersom det innhåller "bindningsmedel" som hästars magar har...
Svar
16
· Visningar
959
Senast: maiagull
·
D
Hästvård Skulle vilja veta hur det yttrat sig i begynnelsestadiet på Era hästar?? Vår pålle är lite, lite svullen i höger famben, men inte halt...
Svar
3
· Visningar
1 322
Senast: Alexandra_W
·
M
Foder & Strö Läste här nåstans att om hästen är grinig så kan det bero på störning i tarmfloran, och att man då kan ge foderjäst? Stämmer detta? Ska...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Gargamella
·
P
Hästvård Troligen har mitt vblsto vrickat sig i hagen då hon är svullen och varm runt kotan. Hon verkar inte halt men hur behandlar man detta mer...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Foder & Strö Hur viktigt är det att Ca/Mg kvoten ligger på 2.7? Jag har försökt att laborera hur mycket som helst men kommer inte närmare än till...
Svar
4
· Visningar
707
Senast: Alexandra_W
·
D
Foder & Strö Någon som testat \"Pronutrin\"? Min häst är lös i magen och jag har blivit tipsad om att "Pronutrin" ska vara bra. Har någon har...
Svar
2
· Visningar
1 487
Senast: majja22
·
Hästvård Hur är det egentligen? Är det farligt för hästarna om de enbart står på sågspån och ingen typ av bädd i kallstall? Utan man tar ut...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp