Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Magdalena eller Nina se hit. har precis fått hem en ny unghäst. Vad ska 1åringar resp 2 åringar ha för värden?????
Svar
11
· Visningar
870
Senast: Francess
·
Foder & Strö En sak som jag undrar mycket över, jag har noterat att man börjat använda mycket krossat foder numera. Varför gör man det, är det bättre...
2
Svar
33
· Visningar
2 282
Foder & Strö Har en häst som nu får hö, lite betfor, kli och linfrö. Det ska hon få i två dagra till, sedan så kan vi sakta börja vänja henne vid...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: ZannaZ
·
B
Foder & Strö Hur fördelar ni kraftfodret mellan morgon och kväll? Får de lika mycket då eller hur gör ni? Jag ger just nu lika mycket morgon och...
Svar
17
· Visningar
1 252
M
Hästvård Jag funderar på om jag borde låta en veterinär (klinik) göra en hälsokontroll av en av mina hästar. Hon är ung (5 år) och har tävlat i...
Svar
16
· Visningar
1 402
Senast: _Tazty_
·
Hästvård Vad kan man göra när man har börjat finna tecken på strålröta i hoven?
Svar
4
· Visningar
862
Senast: must
·
J
Hästvård Fick höra av en person att arnika fungerar mot inflammationer. Har aldrig hört detta, så jag måste fråga någon (er) om det stämmer eller...
Svar
16
· Visningar
18 741
Senast: malumbub
·
Hästvård eller kan dom bli det hästar? min snorar (betydligt mindre nu än för en vecka sen) och hostar..inte hela tiden kanske 2 gånger när jag...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: suisyola
·
H
Foder & Strö vad ger ni för mat till era lågdräktiga ston? och vad ger ni dom längre fram vid dräktigheten? :banana: :banana: :banana:
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Darbhanga
·
S
Foder & Strö Jag har för mig att det heter det,LINFRÖN.. Vad är det bra för?
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: sassabrassa
·
B
Hästvård Känner till en islandshäst, i grannstallet. hon blir riden fast veterinären konstaterat att hon måste röntgas och antagligen aldrig blir...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: Centaur
·
Hästvård ...i mitt fall ett hbl, ska man sen anmäla det till rasförbundet där hästen är registrerad?
Svar
2
· Visningar
773
Senast: AnnaKarinA
·
K
Foder & Strö Vilka tillskott ger ni?
Svar
10
· Visningar
857
Senast: Darbhanga
·
Hästvård Min häst har börjat göra en konstig manöver då han skall lyfta galopp i vänster varv vid longering. Det ser ut som om han inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: suisyola
·
R
Foder & Strö Vad gå en analys av hö på ungefär?! Planerar inför nästa sesong...tänkte skicka det till AnalyCen
Svar
2
· Visningar
663
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästvård Har sett på amerikanska barfotasidor att det är vanligt att man där verkar med hjälp av en Dremel. Det verkar ju rätt fiffigt...
Svar
7
· Visningar
2 035
Senast: superbusan
·
Hästvård vill helst endast ha svar från er som varit med om liknande. idag när jag kom vid 5 tiden och skulle ta in min lilla ettåring, nåja...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: ZannaZ
·
N
Foder & Strö Vårat shiresto på 1,5 år äter en saltsten på drygt en vecka. Hon har bara tillgång till saltsten i boxen och hon står inne 12 tim/dygn...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö :angel: Vad är den bra för? Funderar på att köpa den för många säger att den är bra, men vad gör den för nytta? Ger den extra energi...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: suisyola
·
Hästvård Hur vanligt är det att småhästarna blir röda/inflammerade i framtänderna då dom byter? Min lilla dam blir ju tre nu till våren, och hon...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp