Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Jag gav min förra häst Biotin, hade en massa kvar o har fortsatt ge de till Grisan. Hon har fina hovar, inge fel på dom, kör dessutom...
Svar
14
· Visningar
972
Senast: GoddessOfLove
·
Foder & Strö Har en korsnings valack (troligtvis hbl/vbl) ca 170 cm i mkh, ganska grov, runt 10 år. Han gör inget alls just nu och är inte van att...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: caradan
·
Foder & Strö som är bra för musklerna (muskeluppbyggande?) :p Formulerade mej lite fel kanske. Får det bara att låta som jag är ute efter något...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Har precis köpt en ny häst (hbl, 6 år) som jag verkligen tror på och känner för. Hon passar mig som handen i handsken. Ett litet krux...
Svar
9
· Visningar
2 066
Senast: ako
·
M
Foder & Strö ni för erfarenhet av vetekli ? För- och nackdelar ? M vH Mannis
Svar
9
· Visningar
694
Senast: mannis
·
S
Foder & Strö Gör ett nytt försök eftersom jag inte fått något svar tidigare. Jag läst mycket om kraftfoder till heta hästar. De som inte är heta då...
Svar
15
· Visningar
2 636
Senast: Colansmatte
·
S
Hästvård Förra nyårsaftonen var en mardröm för min stackars häst, så i år har jag köpt räddningsdroppar. Har även testat dem på henne vid ett...
Svar
5
· Visningar
1 599
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Har märkt att min häst (som brunstar ofta och väldigt kraftig) blir väldigt känslig när hon brunstar, dvs man får inte ta i ex...
Svar
5
· Visningar
1 771
Senast: lill_flesky
·
S
Hästvård Vår islandspojke som bara är 1.5 år fick för andra gången på en vecka kolik, han låg ner vägrade äta och uppförde sig lustigt precis som...
Svar
8
· Visningar
2 206
Senast: oasen
·
R
Foder & Strö säljer dom det på granngården??
Svar
1
· Visningar
655
Senast: lady_vip
·
R
Foder & Strö du har ansvar för ett stall med 15 hästar. 7 tävlingshästar och 8 unghästar. du ska köpa grovfoder och havre åt dessa och har platas för...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ina79
·
Hästvård Den nya hästen (som är sällskap till mitt sällskap!)är livrädd för att gå in i stllet. Det tar ca 10 min att få in honom. Dörren är inte...
Svar
6
· Visningar
850
Senast: TheMyran
·
F
Hästvård Min ungponny har som svart snor i näsborrarna, vad beror det på? Inte tjockt som snor dock, utan bara att det kommer lite svart som...
Svar
10
· Visningar
4 088
Senast: Francess
·
E
Hästvård Är det farligt att ge hästen en överdos av avmaskningsmedel :confused: En ponny som står i där jag har min häst får pasta för 600 kg...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: Magdalena
·
G
Foder & Strö Hur mycket melass ska jag ge? Måste blanda med Fenylbutazon då han lämnar det även om jag blandar med betfor? Bara en liten dutt eller...
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: GUSTUR
·
B
Hästvård Min häst blir öm i ryggen från och till, ganska ofta varesig jag rider eller inte... Hon vilar nu men har ändå blivit öm igen. I dag så...
2
Svar
23
· Visningar
7 485
Senast: Emmizen85
·
F
Foder & Strö Har funderat på det här med fri tillgång på hö /silage i hagen under dagen, och på sätt och vis verkar det ju himla smidigt och dessutom...
2
Svar
29
· Visningar
2 191
Senast: nalle
·
Hästvård Om täcket är torrt på insidan men blött på utsidan, kan man låta det sitta kvar på hästen då? Hur gör ni? Tar man av det så torkar det...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 796
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Kommer i morgon hämta en häst som först och främst ska vara sällskap till min shettis men sedan när det lugnat ner sig lite ska bli min...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: caradan
·
Hästvård Hej! Jag har problem med en av mina hästar. Han har trubbel med magen (lös) och det verkar inte vilja ge med sig vad jag än gör...
Svar
18
· Visningar
2 407
Senast: Bounty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp