Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nån som har provat? Har en häst som har visat sig nu ha horribla hovar (sannolikt till följd av proteinunderskott under en längre...
Svar
0
· Visningar
641
Senast: Oknytt
·
Hästvård Vill gärna höra era erfarenheter av belastningsfång. Hur behandlade ni det veterinär/hovslageri mm? Hur lång tid tog det innan alla...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: service
·
Hästvård Hej! Är det någon här som har en häst som blivit opererad för spatt? Min häst kommer opereras inom kort och jag undrar lite om hur...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Biet
·
Hästvård Fick diagnos 40-50% blödning i stora böjsenan igår på min häst. Just nu vila + metacam. Plus zinkbandage. Har ni några solskenshistorier...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Andira
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Lovisa.E
·
Foder & Strö Det börjar låta illavarslande va r jag bor med att hitta tillräckligt med hö att köpa till hösten/vintern.Funderar på att slå eget att...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: finapina
·
Foder & Strö Ni som har gamla hästar som inte kan tugga hösilage/ hö- hur ser deras foderstater ut? Hur fördelar ni dagens måltider?
Svar
0
· Visningar
840
Senast: malacogott
·
Hästvård Hej! Jag håller just nu på att kika efter en häst att köpa. Har hittat en jättetrevlig men enligt säljare vart hästen halt några dagar...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: KLilja
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
520
Hästvård Nån som vet om den sorten är giftig/farlig för häst.
Svar
0
· Visningar
391
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej! Någon som har erfarenhet av en sånhär jätte-galla? Berätta gärna vad det var eller om det gick över. Denna har kommit från en dag...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: minfux
·
Foder & Strö Jag undrar lite över hästars fetma. Varför får en del hästar löst fett över revbenen. Andra får ett fastare hårdare fett. Tjockleken...
Svar
0
· Visningar
542
Hästvård Såg en diskussion angående denna artikel...
Svar
0
· Visningar
583
Senast: Lexa
·
Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Plantan
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
384
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: slant98
·
Hästvård Har någon använt gastrocare till sin häst
Svar
0
· Visningar
135
Senast: linetta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp