07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sorbifolia Jo och anledningen till att jag sitter här och gnäller är för att jag faktiskt inte har nån likasinnad här IRL som jag kan prata med. Ingen förstår. Dom har antingen flyttat eller gillat läget och skaffat ett annat fokus i livet typ familjebildande. Gilla läget är väl ungefär min absolut sämsta talang, familjebildande är jag 110% ointresserad av och ja då återstår väl att försöka göra nåt åt saken i den mån det går.

Min nya häst är en åtgärd för att se om det kan bli uthärdligt på så vis att jag får mindre tid och energi över till att grubbla. Det ger även fler timmar i sadeln och nya erfarenheter, men det föder ju inga fler träningstillfällen, tävlingsverksamhet, eller ökad befolkningsmängd med hästintresse som gör att yrkeskåren inom häst hittar hit. Det kan jag inte göra så mkt mer åt än jag redan gör med det ideella engagemang jag redan bidrar med i föreningslivet.
Och att slitas mellan familjen och släkten och ens enda riktiga intresse det är rätt drygt faktiskt. Det är ju eg det som är huvudfrågan. Gilla läget eller flytta. Jag tvivlar starkt på att utvecklingen kommer att gå så fort framåt att detta blir likvärdigt med det jag tycker är bra utbud efter att ha sett en annan del av världen.
 
Red ett mkt trevligt pass idag fö. Det låg lite bommar ute och jag använde dem som framridning. Jag varvade detta med mina sedvanliga balansövningar och tyckte att det fick igång bakkärran på min häst fint. Sedan hade jag bestämt mig för att komma till lite mera ridning nu när ryggen varit hyfsat bra i flera dagar, så jag red faktiskt lite mera galopparbete med fokus på att hon verkligen skulle kliva på och galoppera ordentliga språng. Vi lyckades nog rätt bra med det för hon hade ett härligt fint lödder i hela munnen när vi var klara :)
Nu blir det ut i skogen resten av veckan pga mitt jobb som krockar med bokningar i ridhuset. Sedan klipper jag henne nästa vecka igen för som det är nu får jag ha henne inne i 2 tim efter varje pass för att hon ska hinna torka...
 
Jag tycker du gör helt rätt som köper en till @stjarnfrugt för säga vad man vill men chansen till ridning och träning blir dubbelt så stor. Förra året tränade jag ju halva året bara med den ena hästen men då övade jag ju även på häst nummer 2 och det gick verkligen framåt under en period där. Hinner du, och har möjlighet, att träna med båda dina hästar när tränarna väl är på plats hos er så kommer det ju utvecklingen verkligen gå snabbare. Och då blir det ju roligare också! :) Jag är superberoende av utveckling, tror att det är därför jag tycker att den här hösten varit trist, för att jag inte hittat någon bra lösning som gett kontinuerlig träning...
 
@Amanda_F samma här, jag blir sjukt omotiverad av brist på utveckling. så att först ha en skadad häst och sedan flytta hit var ju en rejält urkass kombo för min utveckling.
Men jag hoppas få se en ljusning nu med nya hästen. Dock är det så svårt att få tider för tränarna då de väl kommer så jag får bara en plats. Antingen ta hästarna en dag var eller en häst varannan gång. Första året gör det kanske inte jättemkt då den nya bara är 3,5 år när den kommer hit. Och sen blir det ett senare problem känner jag. Jag vet ju inte ens vart jag bor om två år eller om den här skadedrabbade kusen jag har ens lever....
 
@Marvin varför vill du inte ha valack? Vill du ta föl eller är det bara ändå?
+ @Novali01

Jag kan inte helt förklara det, de känns så... menlösa? på nåt sätt? Det är mycket mer "liv" i hingstar och ston, men hingst är ju sjukt opraktiskt. Tror att jag har träffat alltför många ouppfostrade valacker också, som liksom bara går, blä!

Och, sen har de en jäkligt äcklig kroppsdel som behöver rengöras ibland. :o:crazy: Hade ju en valack på foder och bläääää! :yuck: Avlagringar och skinnflagor och äckelpäckel!! :eek: Mår illa bara jag tänker på det, och då är jag verkligen inte kvackmagad annars, alls! :angel:

:o:o:o
 
Jag är helt oträningssugen just nu. Eller jag tränar järnet. Bara inte för tränare. Ni vet när man ibland vill hålla på och trixa och fixa lite själv, där är jag just nu och allvarligt talat så går det jättebra. Känns som vi går framåt nästan hela tiden. Visst passen är inte magiska rakt igenom men 60% är riktigt riktigt bra 40% är dock ren katastrof med sparkar, tvärnitar eller dra matte ur sadeln. Nästa vecka kanske vi är uppe i 70/30 typ :D

Har sagt att jag ska rida en clinic här efter jul men börjar ångra mig. 80 pers kommer och tänk om Divan är katastrof och jag inte ens kan rida henne på tygeln. Hur kul blir det liksom?
Fast jag har hört att man måste ur sin comfortzon
 
Jag har ridit ikväll. :love: Inte bara skrittat ut, utan verkligen RIDIT. Förvisso blev det ändå mest skritt, men även lite trav och galopp. Ruskigt fin var hon, begriper inte hur hon kan vara så fin när vi inte gjort något. :p Blev mest lite sidvärts och hitta en bra takt i traven, samt lite flytt av bakdel i skritt och bogen in. Jag blev i alla fall inte sjukare av att rida, så jag tänker fortsätta med det. :angel:
 
+ @Novali01

Jag kan inte helt förklara det, de känns så... menlösa? på nåt sätt? Det är mycket mer "liv" i hingstar och ston, men hingst är ju sjukt opraktiskt. Tror att jag har träffat alltför många ouppfostrade valacker också, som liksom bara går, blä!

Och, sen har de en jäkligt äcklig kroppsdel som behöver rengöras ibland. :o:crazy: Hade ju en valack på foder och bläääää! :yuck: Avlagringar och skinnflagor och äckelpäckel!! :eek: Mår illa bara jag tänker på det, och då är jag verkligen inte kvackmagad annars, alls! :angel:

:o:o:o

Mycket kan man säga om Bruce men menlös är han knappast :rofl: Extremt lyhörd och uppmärksam i hanteringen är han också. Min ponny var likadan. Och jag har aldrig behövt pilla eller tvätta där nere på någon av dem.

Det finns kanske fler tråkiga valacker om man jämför totalt sätt, men det är långt ifrån alla. Inte såpass att man inte ens kan bemöda sig att läsa annonserna i alla fall ;)
 
Skulle inte säga att C är det minsta menlös. Däremot är han inte lika finurlig och kommunikativ som mina favoritston. Han är mer knasig...
 
Mesig, tråkig, intetsägande, typ!

Inte mesig, väl?

Nu tar alla som har eller har haft en valack åt sig. :angel: Jag har ridit mycket av bägge och haft favoriter av bägge, men det är flest ston i mitt hjärta! :heart (och en underbar underbar valack, Mumin! :heart)
 
Inte mesig, väl?

Nu tar alla som har eller har haft en valack åt sig. :angel: Jag har ridit mycket av bägge och haft favoriter av bägge, men det är flest ston i mitt hjärta! :heart (och en underbar underbar valack, Mumin! :heart)

Alltså om man är tråkig och intetsägande är man inte automatiskt mesig då :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp