07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag peppad att rida. :banana: Fått veta att jag ev kan rida en CR på 4 mil i mars och det gjorde mycket för ridsuget.

Red "monsterbacken" för den var plogad. Höjdskillnad på 150 meter... Totalt blev det över 7 km på 75 min. Jag var nöjd och Ariel sådär lagom trött. :p

Enda trista var att min pulsmätare gick sönder. Eller, sladden har varit sönder sedan tidigare, men fastsatt med en liten "sockerbit". Nu när jag sadlade av upptäckte jag att elektroden som sitter fast i sadelgjorden var försvunnen. Pulsmätaren hade inte fungerat när vi red, vilket inte var konstigt när ena elektroden lossnat och nu ligger någonstans i snön. :arghh:

Tror inte jag köper någon ny, har haft den sedan 2010 och använt den kanske fem gånger per år... Iof delvis för att den varit trasig. Jaja, får se hur jag gör.
 
Idag fick jag lite svar på varför bytena inte blir bra. Har ju tyckt att jag haft den där bra galoppen för att rida på ett stort hinder precis som @fio tipsade om. Idag hoppade jag lite och insåg att galoppen inte ens var tillräckligt bra för att hoppa små kryss:o:p:D. Oj hoppsan.

Fixade till galoppen och både hoppningen och bytena var ok:).
12687777_10207364203735223_608022127635014493_n.jpg
 
Blev fan ännu mer förbannad när jag läste artikeln på FB. Vaddå lägga ner? Du har ju konkat! Jag vill ha mina pengar, eller grejer, nu typ!
Grrrrrr

Divan travade genom vet checken som en rund miljon. Frisk som en nötkärna och idel lovord från veterinären om hur torr hon var i benen, hur flott hon är och att hon är så väluppfostrad. Hade veterinären sett henne när vi kom hem och hon var helt galen för att hon inte fick gå ut direkt utan var tvungen att gå in i boxen och byta täcken hade hon nog inte kallat henne lika väluppfostrad :p
Betyg borta: MVG
Betyg hemma: IG
 
Jag baxnade när jag läste artikeln på eftermiddan. Snacka om att dra till sig publik och vifta med röda skynket när massa kunder drabbats av "affären" och trots det välja att exponera sig i rampljuset med en käck artikel om hur framgångsrik man varit och nu "valt" att gå vidare med annat .
Sen måste jag tyvärr säga att just Hippson lite för ofta publicerar artiklar helt utan källkritik /bakgrundscheck . Även om jag uppskattar dem till största delen !
 
Senast ändrad:
Jag tyckte att artikeln var sjukt rolig, och ju mer man läste av kommentarerna desto roligare blev den!
Men så har jag inte förlorat några pengar/saker i den härvan, förlåt. :o

Skyller på att jag hade en hemsk natt på jobbet och är trött och less på allting just nu.
 
Jag tyckte att artikeln var sjukt rolig, och ju mer man läste av kommentarerna desto roligare blev den!
Men så har jag inte förlorat några pengar/saker i den härvan, förlåt. :o

Skyller på att jag hade en hemsk natt på jobbet och är trött och less på allting just nu.

Kram!!! :heart
 
Jag höll på att gå i taket när jag läste Hippsons artikeln. Enligt Hippson så va de H som kontaktade SS efter tips om nedläggning. Att ägaren då väljer att försköna sanningen "lite" är så pinsamt. De förtjänar då den smutskastning som blivit. Om de hade varit raka och ärliga med konkurs så är de ju inte så mkt man kan göra.

I dag har jag ridit min häst första gången sen jag kom hem. Mkt kul då hon kändes kalasfin. Kanske berodde de på att hon innan ridning varit på Ler-SPA.:D
 
Tiderna har kommit för nästa veckas PF-träning och jag rider efter @Jfrelin igen. Den här gången verkar jag ha lite tunnare om medhjälpare så jag får försöka ragga rätt på någon som kan lördag EM/kväll. Får se hur det går, annars får jag sadla i manegen.

Idag har C agerat läromästare inom tömkörning med min kompis, vars unghäst jag hjälper till att "tömköra in". Jag tömkör hennes häst (hon går bredvid) och sen övar hon med C. Han var supersnäll med henne och såg ut som en lunkande ridskolehäst. Sen tog jag tömmarna och satte lite press och vips så kom humöret fram och han kom på att han hade vilat igår... Hej och hå, tur att han var snäll med henne i alla fall, annars hade hon nog inte vågat mer. Jag lyckades få honom avrastad och sen blev han riktigt fin, lösgjordheten hade han ju löst själv!
 
Tiderna har kommit för nästa veckas PF-träning och jag rider efter @Jfrelin igen. Den här gången verkar jag ha lite tunnare om medhjälpare så jag får försöka ragga rätt på någon som kan lördag EM/kväll. Får se hur det går, annars får jag sadla i manegen.

Idag har C agerat läromästare inom tömkörning med min kompis, vars unghäst jag hjälper till att "tömköra in". Jag tömkör hennes häst (hon går bredvid) och sen övar hon med C. Han var supersnäll med henne och såg ut som en lunkande ridskolehäst. Sen tog jag tömmarna och satte lite press och vips så kom humöret fram och han kom på att han hade vilat igår... Hej och hå, tur att han var snäll med henne i alla fall, annars hade hon nog inte vågat mer. Jag lyckades få honom avrastad och sen blev han riktigt fin, lösgjordheten hade han ju löst själv!
Är de lördag den 20:e på Vällsta? Jag skulle eventuellt kunna komma förbi och hjälpa dig. Skulle va kul att se er båda 2 @Amanda_F och @Jfrelin och fina Vällsta. Meddela när du vet tid så ska jag kolla om dottern kan va hos mormor och morfar under tiden, då vi är själva den helgen.
 
Idag har jag skrittat ut för att kolla snöläget på en annan ridväg. Var ok en bit men blev sedan för djupt. Sedan ska det komma en dm till i natt. :arghh:

Totalt blev det iaf 6 km och en nöjd häst. Hittade även den del av pulsmätaren som gått sönder, så kanske blir det lagning ändå... :angel:
 
Jag är lite sur för tiden, skulle ridit för nya hopptränaren i går, men helt plötsligt så visste han inte om det fannst plats för mig på gruppen likaväl?!!? :mad:
Nu som jag bytt bort min dressyrlektion från tisdag till onsdag, vilket betyder att dressyren nu krockar med hoppträningen för gamla tränaren....! :rage: :arghh: :banghead:

Hoppast verkligen det kommer ordna sig till nästa vecka!

Men en positiv sak då - har anmält mig till kurs med en superduktig hopptränare om en månad, som jag velat rida för i många år men som aldrig blitt av. Håll tummarna att jag kommer med där... Har redan börjat nedräkningen... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp