07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer filmen.. Ni vet ju att jag gillar att hänga ut mig :p
Som sagt, inte framme för skänkeln i bytesögonblicket. Rappare galopp skulle behövas men ärligt talat finns det de som galopperar mycket sämre som byter så tycker inte det är en ursäkt. Hon tycker bara inte hon ska behöva byta helt enkelt. Hon är ju väldigt arbetsvillig men är väldigt lat också. Nu är hon dessutom brunstig de luxe.

Kul att dokumentera iallafall och se om det blir skillnad :D När min syrra säger jättebra på slutet så menar hon såklart att hon inte kickade iallafall



Eeeh åååkej

Vilken skitstövel alltså.. Suck
 
hahhahahaha ursäkta @Jfrelin men vilken APA hon är!! hahahaha kommer där i galopp, galopp, galopp AAAAJJJJJJJJ, stick mig inte med SPOOOOOORRRREEEEEN!!!:arghh::arghh::arghh:

Säger som Marvin, jag hade klivit av o lämnat henne där, inte slutat gått förrän jag hittat en annan häst så all cred till dig som orkar med henne!:D
 
@Jfrelin hon bjuder inte på mkt, den där... C betedde sig lite så på bytena till höger på onsdagens träning. Men i fredags hade han tänkt igenom hur han skulle sätta benen så även om jag inte kunde svära på att det var rent så gick det framåt och han var nöjd.

Gör hon likadant med tränaren när han rider? Eller har han inte jobbat byten med henne?
 
Det blev ingen terrängträning. :down: Istället blev det tappsko igår med påföljande jakt på hovslagare. :meh:

Sen vägrade hästskrället bli fångad, tydligen har hon en ny nivå på brunstandet, där hon inte kan umgås med människor. :arghh:

Så vi tar det lugnt ett par dar. :banghead:
 
@Jfrelin Känner igen mig mycket i det där att det är så svårt så svårt i början, men när det väl sitter blir det enkelt. Väldigt mycket så för mig och Barbie även om jag tror att begränsningen mest sitter hos mig och mina problem att lära mig få till det. Däremot köper jag helt att du så gärna kämpar vidare med henne-traven på slutet är ju hur fin som helst och hon har verkligen höjt sig jättemycket de senaste halvåret! Så himla snygg sida och formen är så härlig!
 
@Fiorano Det är ju helt klart jag som är problemet här med, jag är lite för långsam. Hon skulle ju kunna bjuda till lite mer men jag vet ju att jag måste vara exakt och precis på henne.
Har som sagt ridit byte totalt 10 ggr sen i höstas så det är inte riktigt dax att ge upp än :p Höger sluta i trav tog 3 månader innan den blev riktigt bra.

*kl*
Var och kollade på lilla 1-åringen idag. Så fin och trevlig. Bild och film finns på min insta. Kan försöka länka :p
 
Vad bra att den är hundsäkrad också o vad himla smidigt att ha en voffs som fixar uppvisningen!

Klart du ska ha ett fuxsto, @Jfrelin, vad annars?? ( en brun valack som seglar upp i klasserna är ju bååååring! )
 
Ariel med sin nya underbara sadel. :love: Ikväll kommer hovis och slår på tappsko, sedan kan vi rida igen. :banana:

160527_574c0645e087c34f104b7b5e.jpg
 
Valacker är skittråkiga, minns ni inte att vi diskuterade detta i den förra 07-tråden?! :confused:
@Jfrelin 's häst låter ganska lik min 02-a... :p En riktig Diva!

Skrullan ser f.ö. ut att ha bestämt sig för att hon ska minsann inte hoppa längre om jag tänker hålla på och lägga mig i vilket tempo hon ska hålla mellan hinderna. Hur kan man låta bli att älska sådana ston....?? :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
843
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 098
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 887
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
480
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp