07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste fråga om lite råd här. Lämnade in mitt släp på en verkstad efter att den inte gick igenom besiktningen. Fick prisuppgift på 500kr för justering av bromsarna som besiktningen sa va en rutinsak.
Hämtar ut släpet på verkstaden då dom inte får igenom de på besiktningen och dom kräver 4000:- för att dom har felsökt påstår dom och säger att jag behöver byta ut hela påsljutsbromsen för 12000:-:banghead::devil:

Jag tycker detta låter jättemärkligt så jag kör släpet till de stället jag brukar annars och dom justerar bromsarna och fattar ingenting. Tar 1000:- i betalning inkl att dom åker och besikta de åt mig....
Har tänkt dra vidare detta till allmäna reklamationsnämnden hade jag tänkt. Är typ vansinnig:arghh:. Tänk om jag litat på verkstad nr 1 och bytt ut hela skiten som verkstad nr 2 är inget som helst fel på:devil:
 
Kan tillägga att inga delar eller dylikt är bytt på verkstad nr 1 utan dom har bara pillat med den. Smörjt står det på kvittot...
 
@Marvin Åh vad roligt med betäckning! Tror du gjort ett utmärkt hingstval till henne och hoppas att du får ett svart sto med lite mer ridbarhet än sin mams ;)!

@sommarminne Alltså jag är så cynisk att jag tänker att det är gubbväldet på verkstan som tycker att de kan lura av en hästtjej hennes pengar... (Kan iofs vara olika bedömningar också, nu när min bil skulle lagas efter bes. ringde jag runt till olika verkstäder och priset skiftade mellan 1600:- och 3.500:- för exakt samma jobb...)
 
@Fiorano Exakt så tänker jag också. Jag va nämligen "lilla gumman" när jag ifrågasatte varför inte justeringen kunde fixas där när det gick på andra verkstaden. Det är så nedlåtande att säga så till en vuxen kvinna som är arg :rage:
 
Och jag hade kunnat köpa att det kostade 4000:- om det hade varit de vi kommit överens om och att släpet hade gått igenom besiktningen. Det va ju dock inget som hade gjorts mer än smörjt då:down:
 
@Fiorano Exakt så tänker jag också. Jag va nämligen "lilla gumman" när jag ifrågasatte varför inte justeringen kunde fixas där när det gick på andra verkstaden. Det är så nedlåtande att säga så till en vuxen kvinna som är arg :rage:
Förstår att du blev arg, vem har inte upplevt liknande, suck... fick dock ett bra tips när jag lyssnade på P1 för någon vecka sedan, om någon kille/gubbe kallar dig för stumpan, då ska du kontra med att kalla honom "stumpen" haha, tyckte det var så himla bra uttryck.
 
@sommarminne du har inte betalat 4000 kr va? För har du fått en prisuppgift är det den verkstan får hålla sig till. Blir det dyrare måste de alltid kontakta kund och få ok.

Vissa gubbar borde inte få gå lösa. :devil:
 
@Marvin kul med betäckning, det passar nog bra :up:

Vi har flyttat min nya lånehäst till stallet nu, gick faktiskt ganska bra att lasta men hon var plaskblöt när vi kom fram och gnäggade ganska mycket i stallet. Får se om hon landat lite mer till imorgon!
Funderar på att betäcka henne också...
 
@Habina tyvärr betalade jag:banghead:. Jag sa att jag va väldigt missnöjd och att det inte är klokt att lägga så mycket tid utan att ringa och kolla. Dom hävdade bestämt att det är fel på släpet och jag blev så osäker på om det verkligen va helt där och då eftersom dom hävdade motsatsen. Verkstad nr2 sa dock att ingenting va fel på utan att dom troligtvis bara inte kunde sin sak eller ville luras.
Jag har mailat dom och "vi vet inte vad som egentligen gick fel och varför vi inte kunde slutföra arbetet på ett hantverksmässigt sätt" men dom hävdar att dom lagt det dubbla i timmar mot vad dom tagit betalt för på att felsöka....
 
@sommarminne men :eek:
Ingen seriös verkstad ger en offert , och sen utan att kontakta kunden utför arbeten som de sen förkunnar kostar mera än offerten när kunden kommer och hämtar :eek:
Du skulle inte betalat :crazy:
 
@mackan Nej med facit i hand skulle jag ju inte de. Jag va bara så förtvivlad över att hela mitt släp va paj som jag trodde dåO_o

Fast ÄVEN utan facit i hand var min poäng ! De ska ringa och förklara läget om offerten drar iväg och saker hittas som drastiskt förändrar prisbilden.
Det var det jag menade -
Jag hade ställt till ett helvete vid upphämtning om jag kom och skulle hämta mitt släp utifrån förväntat "fix" runt 500 lappen och sen de förkunnade att de utfört arbete på den så nu kostade det 4 papp men inte hört av sig och fått mitt godkännande att priset ändrats så drastiskt ! Aldrig !
 
@mackan Jag va för snäll och hade inte en aning om att dom enligt lag måste ringa. Hade jag vetat det hade det varit annorlunda såklart. Nu är skadan redan skedd öuksom
 
@Habina tyvärr betalade jag:banghead:. Jag sa att jag va väldigt missnöjd och att det inte är klokt att lägga så mycket tid utan att ringa och kolla. Dom hävdade bestämt att det är fel på släpet och jag blev så osäker på om det verkligen va helt där och då eftersom dom hävdade motsatsen. Verkstad nr2 sa dock att ingenting va fel på utan att dom troligtvis bara inte kunde sin sak eller ville luras.
Jag har mailat dom och "vi vet inte vad som egentligen gick fel och varför vi inte kunde slutföra arbetet på ett hantverksmässigt sätt" men dom hävdar att dom lagt det dubbla i timmar mot vad dom tagit betalt för på att felsöka....

Fast du kan kräva tillbaka pengarna. Kontakta din konsumentvägledare (alla kommuner ska ha en) och be om hjälp. :heart
 
@sommarminne klart du kommer få pengarna tillbaka !
Bara synd att behöva vara orolig och ha lagt ut dem, krångla etc . Men klart det kommer lösa sig !
Stackare :( förstår stressen .
 
@mackan Ja jag lipade nästan när jag körde därifrån och hade betalt. Jag bytte dessutom däck på den för ett tag sedan så jag har redan lagt massa pengar på den så jag va inte så lycklig. Pappa känner dessutom ägaren och drog ett mail men dom vill inte betala så det blir att ta det så jag får hjälp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
826
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 079
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 843
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
477
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp