07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar din arbetsform på hästen jättemycket! Ser också mycket mer stabilt ut än sist. Du viker dig rätt mycket i vänster sida i vänster varv, det innebär att du hamnar på yttre sittbenet och då blir allt lite snett. Kolla om det är du, hästen eller sadeln som gör detta och korrigera där det behövs så kommer det bli lättare för dig.

Tack! :) Jag såg det själv att jag viker mig, nyttigt att bli filmad ibland. Har sagt åt min och Skrullans kiropraktor att hon måste kolla upp oss.
 
Tränade idag igen för M. Skolor, enkla byten och förvänd galopp på volt och lite byten.
Skolorna var JÄTTEBRA idag. Undan för båda skänklarna men ingen filmade så det har ju inte hänt @Novali01 :p
Gjorde en skänkelvikning i början och både jag och M konstaterade att det är tur att jag inte rider LA längre hahahaha bytte till diagonalslutor istället som vi har jättelätt för.
 
Varit iväg på årets första träning. Kändes mycket bättre än jag trodde. :banana:

Nu vill jag snabbspola tiden lite, så vi kan flytta nu... :laugh:

Ariel fick även årets första dusch idag, vilket resulterade i en svart häst då hon rullade sig i ligghallen. :rofl:

Någon dag framöver ska jag bada henne ordentligt, tror det behövs... :angel: I morse var hon sådär att ju mer jag borstade desto gråare blev hon. :nailbiting:
 
Va verkligen länge sedan jag skrev här nu. Har haft en riktig psyk-dipp men har tack vare härligt bukefolk lyckats komma iväg på tävling igår efter lite hejarop:D
Blev en väldigt spänd kille som hade fullt upp med att titta på allt runtomkring men vi kämpade oss igenom en msvc1 på 61,8% iallafall och jag kände mig glad över att vår sämsta nivå ändå ligger så pass högt.
Bättre lycka nästa gång:o:p

 
Va verkligen länge sedan jag skrev här nu. Har haft en riktig psyk-dipp men har tack vare härligt bukefolk lyckats komma iväg på tävling igår efter lite hejarop:D
Blev en väldigt spänd kille som hade fullt upp med att titta på allt runtomkring men vi kämpade oss igenom en msvc1 på 61,8% iallafall och jag kände mig glad över att vår sämsta nivå ändå ligger så pass högt.
Bättre lycka nästa gång:o:p

Vad Fina ni är! Det är inte lätt när de spänner till så där i ryggen. Det blir ju bättre i galoppprogrammet och i skritten är han ju fin. Vill också ha en häst med så där fin skritt.

Jag och C har tränat för PL i helgen. I lördags gick ingenting. INGENTING. Slutade med att jag började grina och kunde inte sluta. Sen i söndags släppte det. Fick till och med några rena (men korta) byten. Det är bara det där med att orka sitta och hinna med i traven. Han är riktigt fin när han får trava på ordentligt. Men jag orkar tyvärr inte riktigt sitta med ännu. Så idag fick jag rulla ur sängen pga träningsvärken.
 
Va verkligen länge sedan jag skrev här nu. Har haft en riktig psyk-dipp men har tack vare härligt bukefolk lyckats komma iväg på tävling igår efter lite hejarop:D
Blev en väldigt spänd kille som hade fullt upp med att titta på allt runtomkring men vi kämpade oss igenom en msvc1 på 61,8% iallafall och jag kände mig glad över att vår sämsta nivå ändå ligger så pass högt.
Bättre lycka nästa gång:o:p

LATHÄST!:yuck: Hatar när de inte bjuder till själva utan hamnar bakom hjälperna o sen bara VÄGRAR o släpper ryggen. Min är likadan. Går hur fint som helst på träning men redan på framridningen så fullkomligt vägrar hon släppa ned mig på ryggen. Trist.
 
@Novali01 Han känns inte något lat utan bara helspänd. Har ju inte varit ute på mer än ett halvår så jag tror bara det blev för mycket och det är orutin från vårt håll. Va väldigt stökigt på parkeringen och dubbla klasser med en framridning och han blir lite möteskygg så det är bara att träna på:)
 
@sommarminne fast med risk för att vara tråkig...om han var framför hjälperna så skulle ramen hjälpa honom att fokusera. Han gör ju som min, är inte tillräckligt dresserad och inte heller i just det läget, tillräckligt arbetsvillig för att släppa omgivningen och fokusera=lat häst i mina ögon! ;)
 
@Novali01 vet inte vad jag ska svara riktigt för jag anser verkligen inte att han är så smart så han tänker att han han ska vara spänd, lat eller bakom hjälperna eller vad man vill kalla de. Snarare är det väl jag som rider för dåligt i så fall. Det har jag lättare att ta åt mig än att jag har en lathäst:D
 
@sommarminne Tror @Novali01 menar att om han var riktigt lydig så skulle han inte bli spänd utan vara med dig istället för att glo och spänna till. Skulle kanske inte kalla det lat utan mer olydig, precis som min egna :p

Det där är verkligen skitsvårt att få dem så lydig att de är med en när man hamnar i svårigheter.
 
@Jfrelin Hajar tanken men jag personligen har svårt att skylla de på hästen. Håller med @Amanda_F där och första starten är alltid jobbig för mig och med världens prestationsångest så känns de ruttet att ge Knatte någon skuld i det hela. Jag rider helt enkelt för dåligt för att få min känsliga häst framför hjälperna i årets första start när jag har prestationsångest. Och så kan de va. Jag gör så gott jag kan :)
 
@sommarminne Jag är med dig, Divan är likadan och det är ju klart att det är för att vi rider för dåligt MEN hästen skulle ju kunna bjuda till lite mer (vilket de aldrig gör hahaha)
Jag tror att C skulle bjuda till om jag skulle vara mer konsekvent. Han brukar ju vara fin i början av passen, men sen sabbar jag allt... Sen brukar det sluta ok ändå. Men det finns alltid (nästan) en dipp där jag gör honom förvirrad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 082
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 230
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp