07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är det fina med Skrullan, hon vill åtminstonde alltid fram! Min 02-a däremot är lat/olydig/dåligt utbildat eller vad man nu vill kalla det. :angel: Mkt roligare att rida en häst som tänker framåt - även om det ibland kan bli lite väl mkt... :o
 
@Novali01 Kan känna att det är rätt orättvist mot @sommarminne att påpeka hennes "olydiga" häst i det här läget. De har äntligen kommit ut på tävlingsbanan efter ett väldigt långt uppehåll och dessutom gett sig ut i en ny högre klass. Är väl klart som tusan att det blir spänning i både häst och ryttare i den situationen och ändå rider de på en liten poäng från kvalprocent trots detta. Jag tycker att det är en suverän prestation hur hon lotsar runt den där jättehästen trots att det syns hur mycket han trycker emot i traven. Jag hade förstått kritiken om de varit rutinerade och det hade sett ut så här vareviga start, men det vet vi ju att det inte gör plus att det bara kommer bli bättre med mer rutin.
 
@Jfrelin Hajar tanken men jag personligen har svårt att skylla de på hästen. Håller med @Amanda_F där och första starten är alltid jobbig för mig och med världens prestationsångest så känns de ruttet att ge Knatte någon skuld i det hela. Jag rider helt enkelt för dåligt för att få min känsliga häst framför hjälperna i årets första start när jag har prestationsångest. Och så kan de va. Jag gör så gott jag kan :)
Klart du gör så gott du kan!! Det gör vi alla men ibland kan man behöva lite extra hjälp av sin häst, dvs att den är med dig o lyssnar på de signaler vi ger. Menar inte att "skylla" på vare sig häst eller ryttare men vissa individer har också en tendens att gå in i sig själva istället o då stänga av ryttaren. En sån häst måste ju riktigt framför hjälperna på träning, alltid, för att sen kanske iaf efter halva framridningen börja lyssna på sin ryttare på tävling. Och det var det jag menade, det är ju rätt frustrerande som ryttare att anstränga sig som hejsan men hästen fladdrar bort i både knopp o kropp..... Jag vet ju hur mycket slit det ligger bakom dina starter @sommarminne, önskar dig en mental starkare bindning med Knatte så ni hamnar mer på samma sida även på tävling. Känner ju exakt igen mig o min häst i det jag ser på din video så jag menade verkligen inte att du red dåligt!
 
Nu har proppen för nationella här i juni äntligen kommit ut. Hade helt glömt bort att det skulle vara DM då och tänkte rida det :D! Blir MsvB2 på lördagen och MsvC2 på söndagen. Efter den tävlingen blir det en MsvC till nån gång under sommaren sen har jag mina fem resultat för MsvC-cupen. Hittills *peppar peppar* ligger vi bra till och har häng på att kunna rida finalen på Strömsholm, det hade varit såååå himla roligt och är verkligen säsongens mål :D!

Barb har fått ta det lite lugnare efter tävlingen förra veckan. Bara gått i skogen och vilat förutom ett pass med Maja då de för första gången fick rida lite öppnor. De red även igenom LA3 och det ser riktigt bra ut! Skänkelvikningarna har blivit riktigt bra ch de briljerar verkligen i längningen av formen :).
 
@Fiorano Kul med DM. Vårt går i MsvB:4 och det är nog först nästa år det är aktuellt.

Vi tävlar MsvC:1 på söndag. För tre domare. Ska bli superspännande! Det är domare som har bedömt oss väldigt olika förr. Så det kan bli så att vi får 5 % skillnad. Jag är aspepp och tänker rida så jääääkla bra.

Bytte koppjärn på sadeln igår, Caspian började tugga nöjt. Tack matte lixom. :D
 
Vad spännande med DM @Fiorano

Min stackars pålle var halt ena bak idag. Igår var halt ohalt men hade lite insektsbett på insidan bakbenet men idag var han svullen på samma ställe och haltade. Får hoppas att det går över av sig självt men han kan ju ha halkat i hagen och sträckt sig om det vill sig illa. Så typiskt när vi börjat komma igång.:banghead:
 
Slänger in en liten update eftersom jag lyst med min frånvaro. :laugh:

C håller sig frisk! *peppar, peppar*.
Jag har hunnit starta några 110 med riktigt bra känsla och fina kommentarer så jag är positiv inför framtiden.
Red också en LA:3 på 61% . Ett mellanmjölks-resultat. Med facit i hand var vi nog inte riktigt redo för den och jag ser många saker som jag velat göra annorlunda såhär i efterhand men hon skötte sig bra och lyssnade fint utan några protester så jag skulle helt enkelt ridit lite bättre eftersom jag vet att jag kan. :angel: Det var liksom varken bra eller dåligt.

Hon gjorde även sin första start i 120 efter vilan i lördags, med 1 ynka tidsfel och så fin runda -dock med annan pilot (duktig tjej i stallet) som rider henne riktigt fint.
Eftersom jag skaffat barn i form av en 4-bent valp-unge som kräver tid och engagemang för att miljötränas korrekt på tävlingsplats etc, samt att jag varit lite nervös inför 120'in då jag är livrädd för att inflammationen skall komma tillbaka nu när hon faktiskt är tillbaka på den nivån där vi slutade (10 månader senare!) så känns det som en win-win att C får några fina 120 rundor i baggaget medan jag och valpen står och njuter och tittar på och tränar på att bara ha kul på tävling. :heart)

Hoppträning med lånepilot (första utomhus för säsongen)
9SOZZab.jpg

Mellangalopp på ryttis.
dELpUdf.jpg

En 11 veckor gammal och 2.9 kg liten Franke.
JZPQB6d.png


Lånepiloten rider 120 på Sundbyholm nästa helg. Sedan är det meningen att jag tar över stafettpinnen igen. Är anmäld till 2st 120 i Juni och efter det är det utvärdering på kliniken igen. Nu får gärna allt gå lite i medvind ett tag :heart
 
I natt kom han, Elle´s lilla mirakel. Vid 3 tiden va de inga tecken på att hon skulle föla men i morse stod den en stor torr hingst i lösdriften. Elle fölade helt själv även denna gång, och allt verkar ha gått enligt skolboken. Vi hade räknat med en fux utan tecken då pappa Sankt Erik 2 är fux och Elle har fux bakomsig också. Varken Erik eller Elle har ju så mkt tecken. Lycka när fölungen är svart med fyra perfekta strumpor, stjärn, liten strimbläs och lite vitt på underläppen. Så sjukt fin. Vet inte vad oddsen är för att få en svart med de tecknen på de föräldrarna. Elle va så nöjd och stolt.
Bilder kommer...
 
@Charlotte1975 han är supersöt! Filmen på insta där han går och gnäggar kan vara årets sötaste (hittills) GRATTIS!

Jag och C var och tränade i morse och det var helt fantastiskt. Första gången på 2,5 år som jag kände att jag hade någon sorts ryttarkänsla att luta mig mot. Så himla kul! Bara att hålla tummarna för att det fortsätter på samma bana.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 099
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 441
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp