07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har också travat idag. För första gången lite mer "på riktigt" fast i hoppsadel och bara några varv totalt uppdelat på max ett i taget. Han var duktig, och kändes ganska pigg. Men sen kändes det som om det tog emot lite i halsen (han började hosta och trycka mot bettet) så då vilade vi. Han känns fräsch i kroppen i alla fall. Så vi får se vart det leder.
 
Appropå att bli filmad blev jag det iag. Usch. Tror jag skippar tävling till i slutet av april och tränar mer istället.
 
Har tyvärr inte haft tillgång till ridhus i vinter, måste på något sätt ha kommit i onåd hos de som har det närmsta ridhuset (privat) 5min skrittväg från där jag står. har hyrt in mig där tidigare men kände att jag inte hade behov av det så har klarat mig med min egen paddock större delen av sommaren/hösten. Jag har saltat paddocken men inte fått till det till 100% och nu när det regnar och fryser på om vartannat så känns det som att kasta pärlor för grisen så frågade de med ridhuset men då ville de inte ha in några mer, vilket inte handlar om platsbrist ... jaja så jag får klara mig med paddocken och man lär sig anpassa sina övningar och det får bli en hel del skritt ute i skogen och uteritter. men underlaget varierar ibland är grusvägarna stenhårda ...
 
Idag firar Ariel och jag 10 år tillsammans. Helt sjukt mkt som vi hunnit med under den här tiden;

Hon har fått avelsdiplom, tränat/tävlat i distansritt, dressyr, hoppning, bruksridning, fälttävlan. Hon har blivit inkörd, fått ett föl, stamboksförts och även varit dödligt sjuk vid två tillfällen under samma sommar.

Hon har lärt mig enormt mycket om mig själv och samvaron med häst. Vi har ridit på upptäcksfärder, galopperat över 30 km/h på helgumssjön och vi har myst tillsammans många, många gånger.

Hon har gått från en liten, ängslig fölunge till en tuff och självständig häst. Hon som alltid varit lägst i rang är nu den självklara ledaren som skyddar sin flock.

Underbara häst! Synd att jag inte kan lägga upp bilder längre. :(
 
@Habina Klart du kan :D!
26992175_765975263603149_8773657465789523221_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 086
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 266
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 373
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 728
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp