07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1516576620462.jpg
    FB_IMG_1516576620462.jpg
    39,5 KB · Visningar: 18
Vi fick gudskelov snö i veckan, och då höll Chatsis bandage för att gå ut. I fredags tog jag av det helt igen, såhär ser hoven ut då:
20180119_144948290_iOS.jpg


Släppte ut henne i lösdriften igen: (mobilen dog av kylan efter 10 sekunder, det var -2 grader... :p)

Igår bestämde jag mig för att det var dax att rida lite igen, så jag letade upp hennes sadel och träns, klädde på henne och satt upp och red iväg själv ut i skogen (hade säkerhetsväst, för jag litade inte helt på henne) men hon var lika pigg och glad och snäll som alltid. :love:

Längst ut på rundan (tog en kort runda ut i skogen bara) kom hon på att hon var själv och utan fölis och ropade efter henne, men gick glatt vidare, dock lite bråttom hem. Vi träffade en stor flock med kronhjortar, minst 6 stycken! Så mäktiga djur!
 
@Marvin Fy fan vad avundsjuk jag blir på dina snöbilder. Vi har stenhårt med ingen snö,och isigt. Går ju inte att rida ute överhuvudtaget
 
@Marvin Fy fan vad avundsjuk jag blir på dina snöbilder. Vi har stenhårt med ingen snö,och isigt. Går ju inte att rida ute överhuvudtaget

Du har väl iaf tillgång till ridhus? Jag är helt beroende av underlaget för att kunna rida. Du behöver inte vara avundsjuk så länge, det väntas regn och +7 grader i veckan= slask och snöklumpar och sen är den eviga leran tillbaka. :mad:

Men det är väldigt roligt så länge det varar, vi var ute och galopperade med Rut och en häst till igår, helt underbart och så jäkla kul!! :love:
 
@Marvin Sådär såg min nyblivna 4-årings hov ut i höstas när hon fick hovbölden Allan! Men hon har aldrig haft ont av det utan det växer ju sakta men säkert bort.
 
Äntligen lite ordentligt med bilder i tråden :D!!

@spinxx Tycker det ser supertrevligt ut! Din häst är verkligen värd att kämpa på med trots hennes skumma hältor-ni passar fint ihop :).

@sorbifolia Så roligt att se bilder på er! Ni ser supersnygga ut!

@Charlotte1975 Vilken sötnos den ungen är :love:! Rör han sig bra också? Visst var hon dräktig med samma hingst igen?

@Marvin Så drygt med den där bölden, hon verkar ändå himla nöjd med livet och kul att hon skötte sig så fint att rida :).
 
Jag har fått ångest. Casp blev ju behandlad i vänster bak för första gången förra veckan. Och nu ser jag ju skillnaden mellan varven. Vänster bak sätter han inte under sig i övergångarna, det rätar han ut. Det högra har han ÄNTLIGEN fattat vad jag vill att han ska göra med. Där är han bättre än någonsin. Har pratat med veterinären som kollade på honom förra veckan och nog bestämt oss för att röntga båda bakknäna. För att lugna mig om inte annat. Mina hjärnspöken är troligen värre än hans bakknän. Han är ju faktiskt inte halt. Men annorlunda, och olika i olika varv. Och idag gnällde han i vänster varv igen. Jag vill tänka att det är för att jag faktiskt lät honom jobba mer än de tidigare veckorna och det var "jobbigt".. Fast han var knappt flåsig. Jag har ett väldigt välutvecklat katastroftänkande. Önskar att det inte var så.

Försöker roa oss med att få honom lugn utomhus. Går sådär. Det är svårt att hinna rida ut innan det blir mörkt. Och nu ska det töa i veckan också :(
 
Senast ändrad:
@Amanda_F Om jag vore du hade jag röntgat igenom hästen från topp till tå. När du fått resultatet då tagit ställning till vad man kan göra men OM, jag säger OM han inte har nånting nämnvärt fysiskt fel då är det dags att du slutar noja o börjar rida på riktigt!
Precis, det blir nog planen. Det är dock tydligt att operationen inte gav det resultat som jag önskade. I om gnisslet. Surt men vi får leta vidare eftersom något orsakar missnöje.
 
Ett litet sidospår gällande min önskvärda Tysklandsresa (Som tyvärr inte verkar bli av pga ekonomiska skäl). Mailade danska jordbruksverket och fick detta som svar:


Hej. Du skal kun have kompetencebevis, når der er tale om økonomisk virksomhed,
d.v.s. salg af hesten eller konkurrence med meget store pengepræmier.

Med venlig hilsen
Solveig Wetlesen
Kunderådgiver l Kommunikation & Kunder
+45 72 27 69 00 l fvst.dk/kontakt

Miljø- og Fødevareministeriet
Fødevarestyrelsen l Stationsparken 31-33 l 2600 Glostrup l Tlf. +45 72 27 69 00 l fvst.dk/kontakt l www.fvst.dk

Frågan är ju om hon betalar mina böter om jag står vid gränsen och inte blir igenomsläppt? ;)
 
Ett litet sidospår gällande min önskvärda Tysklandsresa (Som tyvärr inte verkar bli av pga ekonomiska skäl). Mailade danska jordbruksverket och fick detta som svar:


Hej. Du skal kun have kompetencebevis, når der er tale om økonomisk virksomhed,
d.v.s. salg af hesten eller konkurrence med meget store pengepræmier.

Med venlig hilsen
Solveig Wetlesen
Kunderådgiver l Kommunikation & Kunder
+45 72 27 69 00 l fvst.dk/kontakt

Miljø- og Fødevareministeriet
Fødevarestyrelsen l Stationsparken 31-33 l 2600 Glostrup l Tlf. +45 72 27 69 00 l fvst.dk/kontakt l www.fvst.dk

Frågan är ju om hon betalar mina böter om jag står vid gränsen och inte blir igenomsläppt? ;)

Printa ut majlet och visa det vid gränsen om det blir problem? Vi har inte behövt kompetensbevis när vi åkt från Norge till Dk (eller tvärt om) med egna hästar.
 
Ja du ska defintivt printa ut det för polisen känner inte till de reglerna! Vi blev stoppade och bötfällda i Danmark för t ex vi saknade YKB och det var under den period när Sverige hade övergångsbestämmelser, dvs vi behövde INTE ha YKB men de bötfällde oss ändå...tog mängder av mailkonversation med polisen i Danmark o skickande av dokument fram o tillbaka innan de böterna drogs tillbaka...så 1000 ggr lättar att skaffa kompetensbevis än att slåss med snuten om en sån simpel grej.
 
@spinxx Förstår precis hur det känns med din Tysklandsresa och ekonomin. Jag vill så himla gärna åka till Norrköping på Connemarariksen i sommar och ta med båda hästarna. Om livet går som planerat ska det funka, men hur ofta gör det det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 082
Senast: Mabuse
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 219
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 710
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp