07-ornas 16'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
KL!

Följer er i tysthet. Men har inte mycket tid över för att skriva en massa. Men måste nu få dela med mig av våran VINST i 1,00m i söndags.


JAG debuterade även 1,10m med ett nedslag i omhoppningen. Diablo har vunnit en 1,10 & kommit 6:a i en 1,20m under våren. Han går bara från klarhet till klarhet. Älskade lilla häst.
 
@Quinny07
Men åh vad roligt! GRATTIS! Och vad kul att du börjat hoppa honom mer själv också! :)

@oxo
Ja den där banan är fantastisk att rida på, tror den är 40x100 m, de har en till "liten" bana bredvid som är 20x60 också. :)
 
KL!

Följer er i tysthet. Men har inte mycket tid över för att skriva en massa. Men måste nu få dela med mig av våran VINST i 1,00m i söndags.


JAG debuterade även 1,10m med ett nedslag i omhoppningen. Diablo har vunnit en 1,10 & kommit 6:a i en 1,20m under våren. Han går bara från klarhet till klarhet. Älskade lilla häst.

Vilken jättefin liten häst :)
 
@Quinny07 : Grattis! Håller med Maja, vad kul att du har börjat hoppa honom själv!
Jag älskar hur flagghållaren får kasta sig undan hela tiden! :D
 
@Quinny07 Ah vad roligt och en fin runda! Håller med de andra om att det verkligen är kul att du rider honom själv. Han har utvecklats jättefint!

Jag har tränat idag och det kändes mycket bra. Är såklart fokus på den förvända galoppen. Jobbade den väldigt enkelt och red på fyrkantan i förvänd arbetsgalopp och hade henne inåtställd på långsidorna där jag kan balansera upp på staketet. Och så utåtställd på kortsidorna, men tod över till inåtställning där också. Det märks verkligen hur lösgörande förvänd galopp är! Hon kändes jättefin verkligen!
 
Jag har anmält mig till årets första tävling och känner mig redan nervös haha.
Hur tränar ni inför tävling? Rider ni extra mycket program? Eller rider ni mycket programdelar i vanliga fall?

@Fiorano Håller helt med om den förvända! Den borde man träna på oftare ;)
 
Kl
Jag har avanmält från tävlingen den 3 maj. Jag fick lite hastigt och lustigt nytt jobb så jag kommer ha fullt upp ett tag framöver tills schema och allt är klart. :) Tråkigt att missa tävlingen, men det kommer bli suveränt med nya jobbet så jag är ändå glad!
 
@Fiorano Håller helt med om den förvända! Den borde man träna på oftare ;)

Jag rider förvänd i stort sett alla dressyrpass så fort hästen kan det och inte ska göra något specifikt den dagen. Det är helt fantastiskt bra som lösgörande och stärkande övning. Leker mycket med ställningen också och rider mycket böjda förvända spår med hästen inåtställd samt mycket tempoväxlingar och olika linjer. Men sedan har alla mina hästar varit väldigt stadiga och fina i förvänd galopp men haft det desto sämre med bytena :angel: man är bra på att göra olika saker...
 
Herrn har operationstid imorgon eftermiddag, så där händer det inte så mycket just nu. Har däremot helt räknat bort honom under hela året, vilket känns extremt trist med tanke på hur han äntligen lossnat. Men det är ju bättre att han tappar ett år när han är sju än när han är sjutton. Då är det inte lika säkert att man kan komma igen med full kraft.

Fick däremot hit den andra igår kväll, red ett dressyrpass idag för att känna på honom och det kändes rätt fint. Ska se om jag kan åka till Hajjerna med honom och träna kommande vecka, och sedan ska han starta Tranemo. Ska sätta mig ner och titta på terminen nu också, det är klart att han ska stanna här den här säsongen så jag får tävla honom medan den andra är konvalecent. Måste dock titta på om jag ska börja och kvala om från debutant eller om jag kan gå upp i lättklass efter någon tävling så att jag slipper dutta runt i onödan när antalet starter är begränsade. Sedan ska han visst "bli medelsvår dressyrhäst också medan han är här" har jag fått berättat för mig, så vi får väl börja träna lite byten och skolor :p
 
KL
Är det bara jag som tycker att den nya designen är sjukt dålig? Som ett misslyckat försök att blanda ihop FB & en blogg.. :banghead:
 
@Undret kvalperioden sträcker ju sig innevarande och 2 föregående säsonger så gick han lätt klass under 2012 eller senare med ett kvalificerande resultat är det fritt fram, eller om han gick * klass 2011 med ett kvalificerande resultat så hoppar ni ner ett snäpp till lätt klass när kvalperioden gått ut. Eller naturligtvis om han gått 2 st debutant med godkända kval inom kvalperioden.

Samma gäller ju för dig som ryttare då.
 
Senast ändrad:
Alltså, kikade i TR och fick inte helt ihop det. Han gick godkända *-iga under säsongen 2012 (med mig), så de räknas alltså som godkända lättklass det här året?
 
Japp du får tom starta * detta året utan vidare kval.

Kan ju bli en riktigt rolig säsong detta året då för dig med den nya touren i * klass.. Strömsholm, Ribban och Segersjö :D

Inte alls avundsjuk.. inte alls :sneaky:
 
Hörröruru, jag ska damma av hästen och tala om för honom vad som gäller först. Han tycker inte att vi behöver bemöda oss med höga höjder och svåra krumelurer just nu efter att ha fått göra lite lättare saker ett tag :angel: och så ska jag ha rätt helger lediga från jobbet. Men såg att Strömsholm ligger så att jag kan hinna rida två starter innan i alla fall :D
 
Ja men du kan... du kan! Bara det :D Om jag har tur och min pålla kommer igång som han ska kan jag sikta mot Segersjö i slutet av september iallafall :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Behöver nya sadlar till min häst. Ny hoppsadel för att den jag har (Gold Medal flatback) inte passar hästen (för rak och trycker på...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp