07-ornas 18'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Gabby_Ossi Usch hoppas det inte blir något!

Kl
Idag har vi ridit över en hel drös cavalletti. Riktigt kul och hästen blev mjuk och fin. Ska nog göra det oftare som uppvärmning om inte annat!

Gick en liten promenad innan och lyckades ta ett kort på lortgrisen. Tycker ändå att det börjar komma tillbaka lite musker nu även fast det är en bit kvar :) mer musker på överlnjen behövs!
532FC241-9E00-41C7-9D60-9B7CD71992DD_zpsduur48qf.jpg
 
@stjarnfrugt Jag väntar bara tills han exploderar. Han har ju en tendens att bli som en julegris under sommaren ;)

Du får lägga upp en bild på din donna så vi får se om det är så farligt som du säger ;)
 
Åh, vad roligt @Jfrelin!

@Gabby_Ossi Jisses!! :eek::nailbiting:

Liten filmsnutt från terrängträningen, filmat med mobil från fel håll. ;)
Hinderna hoppas som på stilterrängen, där det blågula var hinder nr 6 tror jag. Sen vänder vi istället runt och tar trappan uppför här.

Här hoppar vi trappan neråt för första gången.
 
@Jfrelin härligt, låter underbart.

@stjarnfrugt jobbigt att täcken blivit för små. Min växte ju ur sina för några år sen. Fick byta hela 145 cm garderoben till 155-160. Du skrev att du fundera på Rambo. Jag köpte ett Rambo Duo på rea i vintras. Utan foder är de 100 gr. Så besviken. Förra helgen när de regna va halsen väldigt blött på insidan. Där fästerna är satta såg man att de blivit blött rakt igenom och sen spridit sig. De va inte så att de ösregnat 12 timmar, utan regnat till och från under dagen. De är inte ok för ett täcke som kostar 3000 och är nytt. Sen tycker jag de är kort baktill på sidorna och ganska tungt. Passformen är bra, men nja inte värt pengarna. Min favorit är HW amigo med 1200 d. Halva priset mot Rambo, bättre tyg, lättare. Men de är min åsikt.....
Är i Skåne nu och åkte förbi lokala ridsport butiken i går. Där är de alltid ta 3 betala för 2 i hela butiken. Uppdaterade garderoben med 3 nya Mias schabrak.
:heart Fattar inte hur de kan ha sånt erbjudande på allt. Tur jag inte bor i närheten i vanliga fall.
 
@Charlotte1975 Attans, i mitt stall är alla nöjda med sina HW. Min häst kan tyvärr varken ha Amigo eller Rhino utan det måste bli Rambo om hon ska ha HW :( Jag har provat Amigo Bravo och spännen kommer helt fel i bogen, Amigo wug och Rhino wug alldeles för tajt i bogen och Rambo med ringknäppe är det som legat bäst.

Bucas har hon ju vuxit ur, även Big Neck.

Horze Avalanche ligger som synes bra men är bara 600D och fullt av nopphål. Dessutom litar jag inte helt hundra på det när det ösregnar länge. Jag vill även ha ett litet foder eftersom jag inbillar mig att ett kallt skal direkt på ryggen inte är bra vid regn, det behöver komma upp lite tex 50g eller som Bucas Smartex...

Är lite akut nu eftersom täckena håller på att skava bort svansen. Det enda som inte gör det just nu är Horzetäcket men då måste jag ha nåt utan svanslapp under och då är det enda jag ha ett fleecetäcke, Rambo nemarket 200g eller 150g Amigo MIO vilket är för varmt nu dagtid.
 
@Charlotte1975 HW har garanti på sina täcken och det har hänt mig och flera ngn enstaka gång att man fått ett måndagsexemplar men då får du ett nytt om du reklamerar . Det är enstaka täcken som läcker .

KL jag har turen att bo nära Mias samt att hon sponsrar mina hyresvärdar, och ibland ngn gång om året har hon fabriksrensning . Säljer då ut ur sortimentet för allt mellan 25 och 50 procent och då är det ngn söm som inte blivit rak , eller ngn detalj osv i produktionen eller helt enkelt bara sälj av förra säsongens restlager . Hylla upp och hylla ner med schabrak , paddlar, lindor , täcken osv . Var där i onsdags och köpte fina schabrak för 250 spänn styck samt ett superhärligt skritttäcke i ull för 250 spänn .skritttäcket hade svans ringarna högt upp enligt tidigare upplaga så de frågade om jag ville ha spännena längre ner och ändrade medans jag shoppade resten :)
 
@Charlotte1975 HW har garanti på sina täcken och det har hänt mig och flera ngn enstaka gång att man fått ett måndagsexemplar men då får du ett nytt om du reklamerar . Det är enstaka täcken som läcker .

KL jag har turen att bo nära Mias samt att hon sponsrar mina hyresvärdar, och ibland ngn gång om året har hon fabriksrensning . Säljer då ut ur sortimentet för allt mellan 25 och 50 procent och då är det ngn söm som inte blivit rak , eller ngn detalj osv i produktionen eller helt enkelt bara sälj av förra säsongens restlager . Hylla upp och hylla ner med schabrak , paddlar, lindor , täcken osv . Var där i onsdags och köpte fina schabrak för 250 spänn styck samt ett superhärligt skritttäcke i ull för 250 spänn .skritttäcket hade svans ringarna högt upp enligt tidigare upplaga så de frågade om jag ville ha spännena längre ner och ändrade medans jag shoppade resten :)
Ja troligen är de ett måndagsexemplar. Men jag orkar inte reklamera. :angel: Har köpt de på en av de sämsta nätsidorna, och få hjälp av dem är nog att glömma. Får spraya de med extra impregnering.
Lyxigt att bo nära Mias. Köper inga andra schabrak. Har gjort försök men bara blivit besviken.
 
@mackan Gud så avundsjuk jag blir ang Mias. Nästa gång när det är utförsäljning så bokar jag en biljett dit i enkom :o :angel: Ett ullridtäcke har jag tänkt köpa hela vintern men ridit med mitt regntäta även inne i ridhuset. Av snålhet. Men eftersom jag ridit med det även i varmridhus pga ryggproblemen hon hade så hade det nog varit sjystare att ha ett ulltäcke som borde andas bättre än regn-ridtäcket med fleecefoder...

Sitter ännu och grubblar på mitt i-landsproblem om det blir ett 0g eller 100g... tur man har vettigt för sig en lördagkväll.
 
@mackan Gud så avundsjuk jag blir ang Mias. Nästa gång när det är utförsäljning så bokar jag en biljett dit i enkom :o :angel: Ett ullridtäcke har jag tänkt köpa hela vintern men ridit med mitt regntäta även inne i ridhuset. Av snålhet. Men eftersom jag ridit med det även i varmridhus pga ryggproblemen hon hade så hade det nog varit sjystare att ha ett ulltäcke som borde andas bättre än regn-ridtäcket med fleecefoder...

Sitter ännu och grubblar på mitt i-landsproblem om det blir ett 0g eller 100g... tur man har vettigt för sig en lördagkväll.
Jag har ullskritttäcken sen tidigare och de är jättefina, men detta var så fint och prisvärt att det fick bli ett till ;) just ull i ett skrittäcke är verkligen det bästa som går att få tycker jag - värmer, andas, transporterar ut fukt osv, och dessutom håller det även i idogt ihållande duggregn, blir bara vattenpärlor utanpå täcket eftersom hästens värme håller bort vattnet från att träda in . De är guld !
 
Senast ändrad:
Hej och hå vad ni skriver! Jag måste också börja leta täcke för min har fått skav på manken. Han har aldrig haft de innan och har samma täcke som förra sommaren så jag vet inte vad de beror på.

Vi va och tränade i fredags och fick äntligen till mellantraven ordentligt. Så häftigt:banana:.

Idag har vi tävlat i de värsta vädret jag varit med om. Blåste full storm med hagel, regn och sol omvartannat. Så kallt och massor av hästar ballade ur:crazy:.
Fick till en spänd framridning men han höll sig på mattan iallafall vilket kändes som ett rimligt mål ungefär haha:angel:.
Fick inte honom framför skänkeln och han blev väldigt av och på inne på banan och mellantraven galopperade han i varje gång på framridningen sådan vågade jag inte satsa i alls. Ändå nöjd över dagen och han sköter tävling lite mer med ro:up:.
Film på ritten som landade på 62% och mitten av startfältet.
this HTML class. Value is
 
Senast ändrad:
Jag och Barb har också tävlat idag. Smög i väg på en liten LB1, det nya programmet verkade kul att rida och jag var så sugen på att komma ut. Och det gick sååå bra! Passerade drömgränsen på 70% med en halv procentenhet och kom tvåa. Blev slagen med ett ynkligt poäng, men det var av en annan connemara som är jättefin:). Åkte själv så har tyvärr ingen film. Gick jättebra att åka själv, hon är så lättsam med allting att jag blir alldeles varm:love:.
11059747_10205608782210782_7974945278366874273_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp