07-ornas 18'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha... känner väl att jag inte direkt är ett muntert inslag här nu ändå så jag kan ju lika gärna fortsätta.

I onsdags då jag red i ridhuset hostade min häst till några ggr. Hade efteråt lite vitt snor men var överlag inte alls seg eller trött. Jag försökte tänka positivt att det är ingen fara med lite host ibland och vitt snor har ingen dött av, pigg har hon ju varit och ingen tillstymmelse till nåt. Red ut med en kompis i snöstormen i fredags och då hostade hon ett par ggr igen, tänkte att det var om hon fått in nåt snöyr i halsen för det var verkligen skitväder. Försökte återigen tänka positivt och inte lägga nån vikt vid det. Den natten var det rejäl snöstorm så hon fick sova inne i vilket fall. Igår vilade hon.
Nu ikväll då jag red fram i ridhuset hostade hon igen. Torrhosta då jag red fram i trav och galopp. Känslan är precis densamma som när hon blev sjuk i höstas, torrhosta som gör att man kommer av sig i det man håller på med, även om det inte är nån allvarligare hosta i sig. Men magkänslan säger att vi känner igen detta och att jag inte kan ignorera det och tänka bort det med mina påklistrade positiva tankar...
Jag skrittade resten av passet tills mitt ridsällskap var klar med sitt och sen gick vi hem. Min häst får nu sova inne, åtminstone nu när det är skitväder. Avbokar träningen på måndag och vilar henne några dagar så med lite tur kanske jag kan vara med på kursen i helgen...

Nej, jag ville inte gnälla om detta också. Men nu gör jag det likväl :( Det brukar ju kunna dyka upp sjukdomar och annat lagom tills jag betalt in alla avgifter för licenser till TDB, för att inte säga att jag lyckats få plats under en ganska intensiv och i det närmaste fridlyst period av träningar :grin:
 
Nu ringde dom och dom har fått ut en hel del av stenarna men det va mycket så dom va osäkra på om allt kom ut så i morgon ska han ultraljudas och finns det då kvar stenar så öppnar dom upp hela urinblåsan och plockar ut sten för sten.
Han skulle sova med kateter och dropp nu i natt för att försöka driva ut dom som eventuellt är kvar.
Inga infektioner eller påverkan på njurarna iallafall och blodvärdena va bra så de va väldigt positvt:banana:. Kändes ändå som en liten lättnad!
 
@sommarminne Håller alla tummar för dig och din katt! Vilket elände.... Tro mig, för min del får man gnälla även gnälla och lipa över icke hästrelaterade ämnen här :o :angel:
Låter iaf lite positivt med din svärfar..? :)
 
@sommarminne vad tungt med allt !
Fina kissen, ja man gör allt för dem, tycker faktiskt det är stor skillnad på katt och hund jmf med häst även om man älskar dem alla så katt/hund är närmre familjemedlemmar då man bor med dem på ett helt annat sätt . Hoppas allt går bra med kisse det ska det nog göra men dyrt är det ju och tack och lov att du har försäkring som sagt !

Jag har haft ett fint trimpass med pålle idag på em efter träningsläxan från tränaren från i onsdags . Tränar en gång/vecka för denne och det är så guld att ha tränaren i själva stallet som sagt för man kan sno åt sig dennes tid närhelst i förbifarten emellan träningarna och be om råd/reflektion osv . Hon tar sig alltid tid :)
 
@stjarnfrugt Svärfar är helt utan hår och ser ut som en annan karl och inte alls som en gammal dansbansmusiker han va innan men han har varit pigg och cellgifterna har bitit på en del av tumörena men de tråkiga i kråksången är att vissa är helt oförändrade vilket tyder på att han har mer än en sorts cancer men just nu känns de som att all denna tid vi fått nu är övertid. Vi är glada för varje dag han skrattar och kan vara med!
 
@sommarminne Fy. Det är en hemsk sjuka.... :( en av mina gamla kollegor som jag även känner privat, har en dotter som inte ens är 25 år, och hon har precis nu i höst diagnosticerats med obotlig cancer. Det är förjävligt att folk ska drabbas av sånt.
 
@stjarnfrugt Jag har varit väldigt besparad från sjukdomar i min närhet så jag fick mig ett litet uppvaknade i höstas måste jag säga. Jag är lite naiv på många vis och tycker jämt att allt löser sig men ibland gör de ju faktiskt inte de. Man kan aldrig säga för många gånger till nära och kära hur mycket man älskar dom och lägga all sin energi på sådant som gör än lycklig!
 
Nu ringde dom från djursjukhuset och han som va veterinär idag kunde inte göra ultraljud så han måste vänta med de tills i morgon?! :banghead:
Han har dessutom lyckats ta bort kateten så dom vet inte om stenarna kommer ut utan de kan bli stopp igen... suck! När man betalar så fruktansvärt mycket pengar vill man ju att gärna att det går framåt ganska fort. Blev rätt besviken faktiskt! Nu går det ytterligare ett dygn utan någon utredning alls utan han ligger bara där och väntar på att det eventuellt blir stopp igen så att dom måste sätta in katetern igen....
 
Jag har fått tag på en lånehäst till träningen imorgon :) det är en häst som jag aldrig ridit innan, men blivit tillfrågad att rida åt ägaren framöver. Så det känns som en bra start att lära känna den för tränare :) ska bli mkt spännande, av det jag sett så tror jag inte att den har så många likheter med min. Nyttigt och utvecklande.
 
10959829_10152731226034426_4605081849518743314_n.jpg

Ett kort på GP idag, från ett tråkigt och grått halland. Kom några snöflingor så vi kanske får lite vitt också :)
Mjukt och fint underlag så passade på att rida ut lite idag också. Kortet är när jag släppte henne på ridbanan efter ridturen. Jag smackade på lite och så duktig hon var, gjorde ökad trav på volten :love: (eller okej, mellantrav) Det fick jag ju såklart inte med på något kort, men tyckte det var gulligt av henne, så ambitiöst, hon var ju ändå lite trött efter ridpasset.
 
@sassiball GP är en riktig favorit för mig som du vet sen tidigare. Hon är verkligen sjukt fin - sån utstrålning ! Snacka om ett verkligt lyckat korsningsresultat med frieser. Satt ju och dreglade när hon var på annons, hehe, även om hon aldrig blivit aktuell för egen del pga storleken :)
 
@sommarminne Sånt där kan jag bli riktigt irriterad på. Som du säger så kostar det skjortan att han djuren på klinik och då förväntar man sig en viss nivå på vad som kan göras osv. Påminner lite om situationen med @Charlotte1975 och hur kliniken schabblat med MRen...

@stjarnfrugt Spännande med träning och dessutom på ny häst!

@sassiball GP är verkligen en skönhet!
 
Jag har äntligen kommit upp och kunnat rida:)! Red i en halvtimme i ridhuset och ponny känns så härligt positiv. Avslutade med ett par öppnor och det känns som om jag kommit på hur jag ska rida dom nu, underbar känsla!

Nöjd ponny:love:
10514592_10204898875383555_1952497758320322856_n.jpg
 
@sommarminne
Huvva, stackars kisse! Hoppas han blir bra, sjukt drygt med djursjukhuset. De borde inte kunna ta fullt betalt när kisse bara är där? Och så tungt med svärfar... Det är verkligen helt sant att man borde uppskatta det man har i livet mer.

@Fiorano
Roligt att du är tillbaka i tråden igen! Trist att du varit sjuk, men så skönt med ridhus... Det kan jag verkligen sakna ibland.

@stjarnfrugt
Hoppas det bara är nån övergående hosta som läker ut snabbt nu när hon får sova inne. Roligt att få prova ny häst. :)

@sassiball
Alltså GP :love: Hon är så fin!


KL
Här är det också snöyra, har kommit massor nu i dagarna! :) Queenie gick ju en hoppträning i tisdags och sen var det dressyrträning i onsdags. Vila i torsdags och sen äkta flurväder tills nu, så hon fick lite långledigt. :) Men hon var så sjukt fin på båda träningarna så det var befogat! :)

Min underbara sambo kom förbi efter sitt jobb och filmade hela träningen. :love: Fick börja med att jogga på volt, få ner henne riktigt lång och låg och mjuk med sving genom hela kroppen. Jag som tyckte hon kändes rätt fin innan. :p Men vad vi utvecklats sen i somras! Nu tar det bara fem-tio minuter att nå det som tog en hel träning förut. :) Och när hon kommer dit där hon riktigt gungar genom hela ryggen blir hon så mjuk och igenom och på tygeln att resten också börjar falla på plats. Då är det bara skräpet i sadeln som ska sitta riktigt och göra det hon ska. :angel: Red övergångar trav - galopp där jag fick öva på att misslyckas. Låta det gå dåligt för att sen få till det bättre. Jag gör för mycket, för abrupt avbrott, för hastig galoppskänkel. Tänk och använd höften - oj kolla det funkade! :p Jag bara älskar min tränare! Sen blev det lite skänkelvikningar och lite större trav på diagonalerna. Jag kan inte svänga upptäckte vi, jag som tyckte jag tog hörnet så bra hamnade långt ut på långsidan innan jag kom ut från väggen. :p

Vi hittade till en bra arbetsform för LB-LA och började surra lite kring program, wiho! :bump:

Håller på att fixa film nu, den är lite lång så ska försöka korta ner den lite. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp