08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte på utflykt idag. Det var spännande med ponnyridning (massa små barn och shettisar) en bit ifrån paddocken och det gjorde honom lite spänd = stark = lite gapig tyvärr. Sambon fick åka med som lasthjälp och det är han som fotar. Mamma filmade men jag tror inte att det är någon idé att lägga upp tyvärr, fokusen bråkade så det är bara bitvis som är osuddig :banghead:-jättesynd för jag ser att han såg fin ut.

Jättefina bilder! Din häst är vacker som en dag och ser väldigt trevlig ut. Jag är lite avundsjuk på alla som har så fina bilder på sina hästar. Jag jagade någon med kamera till förra veckan när jag tävlade, men verkar inte som att någon jag kände som var där och tittade fick med sig en. Hon som skulle fota hade glömt kameran hemma så det blev mobilbilder från läktaren istället. Ska se sen om jag får in dom i datorn ifall det är någon som går att visa. Jag tror att det börjar bli dags att köpa en egen kamera. :)

Min tanke nu var att min häst skulle få lite sommarlov helt från ridningen i någon vecka och sen bara skrittas i skogen någon vecka till för att sedan joggas igång. Nu har han vilat sedan i torsdags och han börjar redan bli ett monster att leda, han som i vanliga fall är en av de snällaste och mest väluppfostrade hästarna i stallet. Så mycket överskottsenergi och myror i benen och det blir värre för varje dag.... Förstår inte hur jag ska sitta kvar sen när jag sätter igång honom igen. Hur brukar ni göra när era hästar får semester och de är i full kondition innan? Något bra tips på aktivering? Meningen var egentligen att han skulle få vila både huvudet och kroppen efter tävlingen, men tja, han verkar vara av en annan åsikt..
 
Om jag inte är helt förvirrad (vilket jag är) så har jag inte visat dessa bilderna..?

IMG_8668_zpsa2836ba5.jpg

IMG_8685_zps15d1519b.jpg

IMG_8717_zps5789a44b.jpg

IMG_8718_zpsd2831cfe.jpg

IMG_8730_zpsc0d4ed62.jpg

IMG_8731_zpsfc69ae1e.jpg

IMG_8740_zpsba72d31d.jpg
 
Och vi har varit iväg idag. Första starten på ett år, och Calles 4e start nånsin. Han kom fram -laddad till tänderna och var nog sådär 180cm i mankhöjd när vi gick omkring i början, sedan slappnade han av och "kom ner" lite. Då jag skulle starta efter en paus var det lite lugnare på framridningen och det var bra. Lite småspänd över lag men skötte sig fint. Starten gick helt ok, han dog på banan (gör det när han blir spänd -då glömmer han liksom mig) så det kändes som att rida i sirap men såg inte lika illa ut som det kändes. Han gick iallafall igenom hela programmet utan större missöden. Jag slarvade dock med vägarna för jag hade så fullt upp med att driva och det drog ju ner poängen.

Fick 67,586% och det är jag helnöjd med. Blev en 8e placering av 40 starter. Fick (jätte)rosett, plakett och ett blingpannband från Schockemöhle :)

Nu laddar vi om för morgondagens start i LB:2.

10547327_740290509345898_1228177445_n_53c693cf9606ee75aa6e59b4.jpg


dsc_0009_53c6959addf2b316d9ce62df.jpg

dsc_0033_53c695a22a6b2266d7ca3912.jpg

dsc_0115_53c695acddf2b30acc18791e.jpg

dsc_0215_53c695b3ddf2b36fd1f69226.jpg


och alltså... jag är 170cm, så inte direkt kort. Men ser han inte ENORM ut??
dsc_0016_53c696f89606ee1b45a9f8fe.jpg
 
Han ser stor ut, men sådär brukar det vara för mig med och jag är också 170 cm, mina hästar ser ofta stora ut på bild.
Han ser också väldigt snygg och fin ut tycker jag! Kul att det gick bra :)

Här har vi lite halvvila eftersom det är såpass varmt och insekter vilade de först en vecka innan Falsterbo och sedan när jag var där, och i morgon ska vi vaccinera så då blir det ett par dagar till. Red ett par dagar mellan och det kändes bra, Jac är dock sulöm fram tror jag för han kryper lite på grus, medan gräs går bra.
Pratade med min tränare som jag sprang på nere i Falsterbo och hon ska rida Jobelle lite när jag vilat klart henne, ska bli intressant. Ibland när man känner att man tycker hästen inte är där den 'borde' vara (det är ju så lätt att jämföra med andra hästar även om man har intentionen att utgå ifrån sin egen situation hela tiden) så dyker det upp saker som gör att man får lite stöd i sin tankeverksamhet. Läste om Fendi som Lisen hade, i Ridsport, om hur han var som unghäst och sådär. Det lät precis som jag upplever Jobelle, och hon är ju 'bara' 6 år. Fendi blev tydligen mycket bättre som 7-åring och då tänkte jag att alla hästar är ju inte bara att tuta och köra med, en del tar mer tid på sig. Så då blev jag lite mer avslappnad och tänkte, jag har ju faktiskt inte bråttom nånstans! :D
Jag såg förövrigt Fendi nere i Falsterbo och j-lar vad den hästen hoppar. Han hoppade 2 m när det var 1,50-1,60 hinder typ. Känns säkert lite som när Jobelle hoppar 1,50 över 1,10 hinder ungefär ;)
 
Visst var det så i dina andra starter med, dvs att han dog? Men då fick du väl sämre poäng så bättre har det ju blivit? Är det Lilla Edets tävlingar antar jag?
 
Är väl jättebra Mitrolle om du kan få hjälp av din tränare o som du säger så kan inte alla hästar vara framme i den åldern.
 
Visst var det så i dina andra starter med, dvs att han dog? Men då fick du väl sämre poäng så bättre har det ju blivit? Är det Lilla Edets tävlingar antar jag?

Ja, när han blir spänd så dör han. Eller ja, det syns inte så mycket men det känns att han blir stum och reagerar slöare än vanligt. Japp, är på Lilla Edet.
Han har tidigare i LB:1 fått
46,55% ( :D:grin:)
68,27%
58,79%

Imorgon är det en LB:2, sen rider jag en LB:1 nästa helg och sedan får vi se. Planen är LA under hösten men behöver lite mer rutin och ork ;)
 
Vad kul @mooi att det gick så bra! Det där att dö gör även Wille, syns inte riktigt så mkt som det känns... Tycker din Calle ser jättefin ut!

Vad bra @Mitrolle att du ska få hjälp av din tränare!

Här har vi lite vila nu, passade ju bra när Wille inte var helt ok på tävlingen. Sprang med honom hemma dagen efter och då syntes inget så det var nog bara stenarna som störde honom. Sitter och spanar på tävlingar, sjutton också att man måste jobba varannan helg... ;)
 
@pemi
Jobbar du inom vården? :p
Det gör jag, men på min arbetsplats får man lägga 3 helger av 5 så man kan matcha passen efter tävlingarna om man har tur. Kan ändå bli svårt för mig som tävlar 3 hästar ibland att få ihop det :)
 
Idag knep vi en andraplats i LB:2 med 70,667%
Han var mer avspänd idag eftersom han nu kände igen sig lite, segade litegrann i programmet men inga stora missar.
Fick en väldigt rolig slutkommentar....

Härlig häst som jag vill se igen!! (och kanske rida med ;) )
Snyggt presenterad, visa mer mellantrav & galopp.


Sedan till prisutdelningen så var Calle snabb och sög tag i 3ans rosett när tjejen skulle hänga på honom sin. De fick gå och byta för den blev helt skrynklig och grön....:o och här nedan har han spanat in 1ans blommor...

dsc_0317_53c7dabf2a6b220f1b5bf101.jpg


dsc_0347_53c7dac5ddf2b313d4de05a2.jpg


dsc_0417_53c7dab72a6b220f12a23af1.jpg
 
@pemi
Jobbar du inom vården? :p
Det gör jag, men på min arbetsplats får man lägga 3 helger av 5 så man kan matcha passen efter tävlingarna om man har tur. Kan ändå bli svårt för mig som tävlar 3 hästar ibland att få ihop det :)


Japp, jobbar som SSK och under de 12 veckor jag jobbar på avdelning förväntas man göra varannan helg. Sen går jag iofs 6 v dagtid på mottagning emellan och då slipper jag helgerna.
 
Morrrrrr... Jag och min tränare har kämpat för att få till bytena på min men får verkligen inte till det. :banghead: Att byta över något går som en klocka men annars byter han oftast bara fram och blir stressad, så nu har vi lagt det på is och jobbar bara stärkande och förberedande. :(
MEN den lilla jäkla projekthästen, hon byter minsann!! :cautious: Jag har haft henne en dryg månad och när hon kom gick hon varken fram för skänkeln eller eftergiven/i form och nu byter hon på hjälp, jag bara ställer om och klackar till så byter hon åt båda hållen. Då är det väl iaf inte MIG det är fel på?! :D
 
Idag knep vi en andraplats i LB:2 med 70,667%
Han var mer avspänd idag eftersom han nu kände igen sig lite, segade litegrann i programmet men inga stora missar.
Fick en väldigt rolig slutkommentar....

Härlig häst som jag vill se igen!! (och kanske rida med ;) )
Snyggt presenterad, visa mer mellantrav & galopp.


Sedan till prisutdelningen så var Calle snabb och sög tag i 3ans rosett när tjejen skulle hänga på honom sin. De fick gå och byta för den blev helt skrynklig och grön....:o och här nedan har han spanat in 1ans blommor...
GRATTIS till två bra placeringar och poäng! :)
På bilderna ser det ut som om han går med mer rygg på torsdagen.
Synd att jag inte visste att du var där i onsdags. Jag var bisittare på ef.m och kom antagligen bara någon minut efter din prisutdelning. Fast så varmt som det var hade jag nog inte orkat sitta hela dagen. Vi höll på att smälta bort i transporterna.
 
GRATTIS till två bra placeringar och poäng! :)
På bilderna ser det ut som om han går med mer rygg på torsdagen.
Synd att jag inte visste att du var där i onsdags. Jag var bisittare på ef.m och kom antagligen bara någon minut efter din prisutdelning. Fast så varmt som det var hade jag nog inte orkat sitta hela dagen. Vi höll på att smälta bort i transporterna.

Tack! Ja det gjorde han nog, han var mer ihop och ridbar.
Förstår att det var varmt, jag stod inne i transporten med Calle i 2h och väntade på resultaten -gällde att ha tvärdrag där...
 
Stod i transporten i 2 h???? Jisses frid...

Stort grattis till 2:a placeringen! Jag "stalkade" dig på Equipe o gav till ett litet glädjetjut när din % kom upp! Mina kamrater på beachen i Torekov undrade vad i hela friden jag sysslade med...:o:D
 
Stod i transporten i 2 h???? Jisses frid...

Stort grattis till 2:a placeringen! Jag "stalkade" dig på Equipe o gav till ett litet glädjetjut när din % kom upp! Mina kamrater på beachen i Torekov undrade vad i hela friden jag sysslade med...:o:D

Haha jaa, gjorde det på onsdagen... jag red 10:45 och klassen höll på till 13:30. Hamnade på 5e placering efter min start och tänkte att eftersom det var 18st kvar efter mig borde jag åka ut -men jag ville stanna tills jag blev utpetad. Stoppade in Calle i transporten med ordentligt med hö, öppen överlucka bak och fram, och så stod jag bredvid honom (har ingen mellanvägg så det är stor plats) med equipe uppe och spanade på banan rätt över parkeringen ;)

Torsdagen var bättre för då red jag 12:30 och klassen var slut 13:10. Mer lagom.... Och efter att mitt resultat kommit kunde jag ju räkna ut att jag blev placerad oavsett, frågan var bara vilken plats.

Haha vad kul! ;) mamma trodde nästan det var ett skämt, vi förväntade oss mer 63-65%
Btw måste jag ju ha slagit hastighetsrekord i LB1... Sambon undrade om programmet verkligen var så kort, för jag hade sagt att ett dressyrprogram tar ca 5 min. Kollade på filmen sen och jag är igenom programmet på 03:18.... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 234
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 765
Senast: bollen__
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 264
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp