08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så var man tillbaka till verkligheten! 1 vecka med Champion of the Youngsters är som att leva i en bubbla! Man jobbar från morgon till kväll i ett tempo som är helt overkligt men vaaaansinnigt roligt!
Direkt efter den veckan var det GBG på kurs men igår kom jag hem o red ut i skogen i fantastiskt väder! Gud vad härligt det är när det inte är flugor och bromsar, inget regn men ändå mjuka vägar osv osv. Lilla Svarta o hennes 4-åriga bästis uppförde sig kanon och vi galopperade fram över stock o sten. Till helgen blir det fälttävlan med pilot, jag drömmer om att rida själv så snart kanske jag mentalt är så förberedd att det bara är att köra på!:banana:
 
@Natasha Du som kör mycket ledarskapsövningar får nog lägga ännu mer krut på dom så han lär sig att respektera dig. Han, liksom alla andra, kommer ju komma till en period i ridningen när han ifrågasätter allt och då lär du behöva all respekt du kan få. Kan knappt sluta skratta när jag "ser" hur han drullar omkull, hästar är ju sanslöst klantiga ibland!:laugh:

@Mitrolle Satsa på att lägga henne tidigt på sista hindret så kanske du kommer ur ditt "trollande"!:D

@Gabby_Ossi Är ju jättesvårt att råda någon om pris men känns det som rätt person så försök diskutera fram vad hon kan tänka sig att ge o vad du kan tänka dig att sälja honom för. I kontraktet ska du skriva klart och tydligt vad han har för fel och vad som krävs för att han ska hålla sig musklad och ridbar.
 
Jag tror att jag helt enkelt ska tänka att det är två hinder till som jag ska över så jag inte slutar rida bra inför det sista hindret. :p
 
@Natasha Du som kör mycket ledarskapsövningar får nog lägga ännu mer krut på dom så han lär sig att respektera dig. Han, liksom alla andra, kommer ju komma till en period i ridningen när han ifrågasätter allt och då lär du behöva all respekt du kan få. Kan knappt sluta skratta när jag "ser" hur han drullar omkull, hästar är ju sanslöst klantiga ibland!:laugh:
Visst är det så! Tacksamt nog är Nalle inte svårflirtad egentligen. Han rättar sig ganska snart om man inte ger vika, men han tar gärna upp spörsmålet igen vid annat tillfälle så att säga. :meh:

När jag tömkörde igen några kvällar efter incidenten, så hade vi absolut inga problem med bjudning oh lydnad, så det tog kanske bra den där omkullrumplingen.
Vi red också ut igårkväll. Rena sommarkvällen, som sagt, fast utan insekter då.:love:

@Mitrolle
Jag tror att jag helt enkelt ska tänka att det är två hinder till som jag ska över så jag inte slutar rida bra inför det sista hindret. :p
Hi-hi, det påminner mig om ett inomhus SM i hoppning på GFRK för en herrans massa år sedan där i princip varenda ryttare red felfritt till sista hindret i grundomgången. Jag satt domarsekreterare åt Jan Fristedt, som reste sig efter halva klassen och sa att nu gick han och hämtade kaffe för här hände ju inte mycket som krävde hans insatser. :D
 
Hej vi lever :p
Några bilder på Kul Gul från tävlingen i juli:
08EF231D-673D-4634-944F-0BD9574F25C0_zpsndzuorel.jpg

69C79C8E-5482-42CC-BC93-EE730487C8B9_zpsuc8b8obl.jpg


Hon börjar verkligen arta sig och bli rikig trevlig, men lat! Tog med henne till min tränare förra veckan där hon fick en massa beröm och fina lovord :) Egentligen skulle hon åkt hem nu till månadsskiftet men ägaren tycker tydligen att det är roligare att glo på när jag rider än sitta på den själv så jag får ha kvar henne tills vidare.
 
Och så min egen då, jag har blivit så in i bomben rädd för att han ska slå sig att jag nästan får ångest av att vända upp på ett hinder O_o:cry: Så jag har backat och gått ner i klasserna, hoppade 100+110 i helgen och kommer göra det på nästa tävling också, minst.
Helgen kunde väl inte gått bättre, han rörde inte en bom och nollade båda klasserna, dessutom räckte tiderna för placeringar. Jag har alltid bestämt hävdat att han är så jäkla långsam, men nu har han placerat sig i tre av fyra omhoppningar så jag får nog tänka om :p
Ps. Älskar den här outfiten på honom! Syns inte här men min tävlingspiké är i samma rosa som kantbandet på schabraket :love:
IMG_9618_zps7c5dad23.jpg

IMG_9578_zps571eaf37.jpg

IMG_9532_zps737a6a67.jpg


Bild från världens lägsta 110 för ett par veckor sedan.
6E205F8C-B084-427A-B505-09E395433F95_zpstsnojxpc.jpg
 
@Equilina
Har jag missat något som hänt som du skrivit om tro? Har den kraschat?

Klokt ändå att gå ner i klasserna om det känns o-bra, det är precis samma som jag gjort eftersom jag inte kände att vi hade tillräckligt bra form för att fortsätta uppåt.
 
@Equilina
Har jag missat något som hänt som du skrivit om tro? Har den kraschat?

Klokt ändå att gå ner i klasserna om det känns o-bra, det är precis samma som jag gjort eftersom jag inte kände att vi hade tillräckligt bra form för att fortsätta uppåt.

Nej han har inte kraschat, jag vill bara inte att han ska göra det för att jag har börjat mixtra med distanserna. 120 har verkligen känts som en barnlek och det har vi ju hoppat ett drygt år med många nollor, men när det blir 130 så börjar jag tveka och tänka för mycket istället för att rida på känslan.
 
Men strunta i att ens ha ambitionen på 130 ett tag då? Hoppa 120 där ni känner er bekväma, vill du utmana sen så hoppa 125 istället. Brukar oftast vara enklare distanser än 130 dessutom. Välj också tävlingar där du vet att det blir bra banor med flyt i, kolla vem som bygger osv osv så har du byggt ditt självförtroende sen allt vad du kan!
 
Hoppade lite på banan idag:


Jobelle kändes jättefin! Hon taggade dock igång lite mot slutet, därav klonkandet, blev lite för fort in..
 
Grattis Equilina till nollorna.

Ikväll hände det!
Nalle och jag har galopperat i skogen! :banana:
Det var inte många språng och de var ganska så fyrkantiga, men vi gjorde det i alla fall. :up: Två ggr dessutom!
Stallkamraten smög in en galopp efter en längre travsträcka och svagt uppförslut. Nalle paddlade på i en något obalanserad trav och man kunde nästan se hur han försökte räkna ut hur i hela friden han skulle kunna gå över till galopp, men till sist så!

Kan bara säga att Novali hade alldeles rätt! :D
 
Då har Lilla Svarta avverkat fälttävlan nr 2 med beröm godkänt! Tror hon fick 68% i dressyren, ett pet i hoppningen o nolla på hinder i terrängen men lite tidsfel. Det var stort o tittigt tyckte många hästar men hon skuttade runt glatt ända fram till en röd foderhäck där hon strax innan gjorde en: VAD är det där???-studs och sen tog ett par språng mot den o hoppade glatt över!:D

Filmer här:
Dressyr

Hoppning

Terräng
 
Då har Lilla Svarta avverkat fälttävlan nr 2 med beröm godkänt! Tror hon fick 68% i dressyren, ett pet i hoppningen o nolla på hinder i terrängen men lite tidsfel. Det var stort o tittigt tyckte många hästar men hon skuttade runt glatt ända fram till en röd foderhäck där hon strax innan gjorde en: VAD är det där???-studs och sen tog ett par språng mot den o hoppade glatt över!:D

Filmer här:
Dressyr

Hoppning

Terräng

Jag får inte se dina filmer :cautious:
 
Ja men kändes som du kämpade med dig själv lite, typ jag VET ju att jag BORDE hoppa 130 men...och därav mitt inlägg.:)

Inte att vi borde, men att vi kan. Jag ville ju rida breeders igen, det var kul :D Men nu sänker vi ribban (HAHA) resten av året och satsar eventuellt på amatörtouren i Falsterbo nästa år istället. Jag gillar konkreta mål...
Till helgen ska båda hästarna tävla dressyr, blir "stallmästerskap" mellan dem och precis vilken som kan vinna :p
 
Prova nu då?

Ja breeders är ju kul men amatörtouren ser ju snäppet ännu roligare ut så det måste ju vara ett bra mål! Jag håller på dig!:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 548
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 193
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 158
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp