08:0rna del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
ha ha hahahaha ni e ju för roliga! Ska ladda upp filmerna på tuben men det får bli efter dressyrträningen ikväll.

Ja såklart är OS målet! Sikta mot stjärnorna så når du kanske till en avsågad stubbe iaf....:D
 
Här har två små hästar fått lattja ikväll, och min som har så svårt för att byta från vänster till höger var så exalterad att jag chansade och testade, det funkade!! :banana: Sen gjorde jag det som man absolut inte ska och testade igen, som tur var funkade det även då :p

053F5930-C7BA-444C-ACE5-6AD23B1DB361_zpsgvvbp0yl.jpg
 
Hösten är här, och med den infaller Calles årliga odödlighetssyndrom. Han drar en långsida på ett par galoppsprång och all energi går framåt. Bilden nedan beskriver ridkänslan från nu och sisådär ett halvår framåt.

(och ja, jag fnissar hejdlöst åt min egen bild)

dsc_0012_534963ae9606ee6f3f23ede8_540619a62a6b225b51c7e55a.jpg
 
Hösten är här, och med den infaller Calles årliga odödlighetssyndrom. Han drar en långsida på ett par galoppsprång och all energi går framåt. Bilden nedan beskriver ridkänslan från nu och sisådär ett halvår framåt.

(och ja, jag fnissar hejdlöst åt min egen bild)

dsc_0012_534963ae9606ee6f3f23ede8_540619a62a6b225b51c7e55a.jpg
Har du gått ner i vikt?
 
Tycker du ser lite blek ut? Fick du ingen sol i sommar? Om du har svårt för att lägga på dig lite vikt så kan jag rekommendera Luzern hackat strå...kan visserligen kännas lite svårtuggat i början men bör ge snabbt resultat!:rofl:
 
Tycker du ser lite blek ut? Fick du ingen sol i sommar? Om du har svårt för att lägga på dig lite vikt så kan jag rekommendera Luzern hackat strå...kan visserligen kännas lite svårtuggat i början men bör ge snabbt resultat!:rofl:
Kanske bättre med pellets? I lite kräm eller youhurt till frukosten?
 
@Novali01 blek?! Har har jag ju tom "putsat" lite på brännan.... *fail* :(

@Equilina hm ja, lucern eller nån variant av kraftpellets kanske vore nåt? Eller fri tillgång??
 
:rofl: :rofl: :rofl:
@Novali01 blek?! Har har jag ju tom "putsat" lite på brännan.... *fail* :(

@Equilina hm ja, lucern eller nån variant av kraftpellets kanske vore nåt? Eller fri tillgång??
Om vi ändå är inne på hästmat som svaret på problemet, så vet jag ett fodertillskott som ger bättre färg till isabeller - det kanske kan vara något mot blekheten? ;) (Eller en stor säck morötter...)
 
Nja alltså fri tillgång på en märr i din ålder kan sätta sig på fel ställen...:mad::devil: Bättre att fodra flera ggr per dag, pellets är ju bra som mellanmål men som huvudmål bör det nog vara hackat strå så dina käkar får arbeta ordentligt.:bump:

Ett tillskott som ger bättre färg måste ju vara helt lysande!:love: Jag är ju isabell så pliiiise tala genast om vad dundermedlet heter!!:banana:
 
Ett tillskott som ger bättre färg måste ju vara helt lysande!:love: Jag är ju isabell så pliiiise tala genast om vad dundermedlet heter!!:banana:
Kohnke's Own Palomino Gold (Australien) - du får Googla den! :D
Man kan tydligen få liknande effekter av extra koppar/zink, samt luzern (proteinet tror jag).
 
Dressyrtävling idag då, med sjuk matte :down: Hörnen var lite läskiga och med tanke på vad som hände sist (skänkelvikning över staketet ger inga poäng alls) vågade jag inte trycka till honom så jag fick ett par kommentarer om slarviga hörnpasseringar :angel: Men det fick jag ju ta!
Fick skrapade iaf tillräckliga poäng för en tredjeplats, bara 1,03 procentenheter från segern! Så glad för min fina häst :love:
C570732D-5B75-4897-B923-B9B899673351_zpselel3szt.jpg


Den gula fick gå med sin medryttare, målet var typ att inte dö och att smila som Jan Brink :D
57B25B60-55C3-409E-9D2B-C2176F2E95F6_zpsoen9shva.jpg
 
Grattis, Equilina!!! Va roligt. Nästa gång sätter du hörnpasseringarna och vinner. :up:

Nalle var också inne på målet att inte dö ikväll när vi kom ut ur skogen och upptäckte att hagarna på båda sidor av vägen befolkades av kor. :wtf:
Han planterade alla fyra i backen och bara stirrade och brydde sig inte alls om att stallkompisen lugnt skrittade fram och tillbaka förbi korna och försökte få med honom.
Till slut tog han mod till sig och tassade förbi kossan i högra hagen och, efter ytterligare en minuts betänketid, hörnet med tre kossor på vänster sidan. Det sista gick i rask trav och så långt åt höger som vägen medgav. :p
Tyvärr var det för sent och alldeles för mycket knott ute för att göra det jag borde gjort, och vänt om och ridit fram och tillbaka tills han inte brydde sig - men vi beslöt att återkomma en annan dag.
 
Hihi, det där med kor alltså! Jag förstår inte varför hästar är så himla fjantiga för just kor, det är ju djur som ändå är rätt lika dem.. Äter gräs och sådär menar jag :p

Sist vi red förbi korna här så steppade Jac fram i någon form av stillastående galopp som kändes som att han lite planlöst drog upp ett ben i taget i otakt. När han lugnat sig tillräckligt för att få ordning på benen så gick han i passage 20 m till innan han kunde övergå till normal gångstil. Men jag tycker han är duktig ändå för han drar inte iväg, han liksom muppar sig utan att ens bli tung i handen :)
 
Många som har problem med kor dock har jag själv inte haft det, Sakura skrittar förbi dom på långa tyglar jämt, kommer dom springandes emot eller för nära staketet så kan hon kolla på dom och gå lite åt sidan men annars bryr hon sig aldrig i dom.

Hon har hjälpt flera korädda hästar förbi kossor och senast var i söndags och det var inga problem där. Och idag skulle vi hjälpa en ny häst förbi korna en bit ifrån oss men det jag inte visste om var att hon alltid frustar en massa när hon blir rädd för korna och det ljudet, frustandet blir min kära Sakura rädd för, jämt. Spelar ingen roll om det är inne i stallet, i hagen lr någonstans.
Hör hon en häst som frustar sådär som vid fara då blir hon livrädd så idag blev hon riktigt skrämd för hästen som är rädd för kossor då.

Men vi kom förbi dom osv, men jösses. Sakura har aldrig varit så rädd för något och kossor som hon aldrig någonsin brytt sig om mer än sneglat och gått åt sidan för som mest.

Ägaren sa det efteråt att hon hoppas inte hennes häst gjorde något dumt för Sakura nu, men det tror jag inte, lr jag hoppas inte.
Skall gå förbi där på fredag så får vi se hur det går helt enkelt. Håll tummarna för att denna händelse inte gjorde något dumt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 570
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 004
Senast: Niyama
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 197
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 158
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp