08:0rna del 9

:cry:

I helgen ska jag iväg och titta på ny häst. Det känns både bra och konstigt..

Lycka till.
Jag kommer börja med det snart med. Känns såklart jättekonstigt, men jag tror att om man tänkt att man ska fortsätta rida och så är det inte mycket att vänta på. Och att man börjar se sig om innebär inte att man "glömt" sin häst eller är mindre ledsen, och iallafall jag mår bättre av att hålla igång istället för att gräva ner mig hemma i sängen. Sedan kan det ju ta lång tid innan man hittar nån man trivs med..
Jag ska till att börja med sätta igång och utnyttja mitt gymkort lite mer nu. Och spanar runt lite.
 
För den som inte sett i Dressyrsnack-tråden så har jag varit på återbesök med Calle idag och jag fick åka hem med tom transport.

Så jag lämnar tråden tillsvidare (men kikar in ibland och kollar hur det går för er).
Nää, så sorgligt! :cry: Calle var ju en så underbar och fin kille. Han hade tur som hamnade hos dig!
Extra trist när man har följt dem i flera år - det känns som att man känner dem. Kommer att sakna er båda två. Sörjer med dig och skickar många kramar för värme och tröst. Har hållit tummarna så länge för er, så jag fortsätter att hålla dem för att en ny pålle snart hittar dig. (Har vi extra tur blir det en ny 08:a så vi får höra mer här i tråden! :) )
 
Undrar lite hur det går för @mooi? Ngn provridning på G?

Igår var det hoppträning, hade laddat för det länge eftersom det är ett tag sen jag hoppade. Vi började med att hoppa fram på volt, bom-räcke-bom, hade gjort det flera ggr i bägge varven o var inne på sista rundan när hon helt plötsligt inte lyfter på benen över första bommen! Snubblar då såklart över räcket o drar med varenda bom, går ner på knä efter hindret o liksom plöjer ner i sanden så jag åker över huvudet o plöjer rakt fram i slowmotion. Inga skador på vare sig häst eller mig men vi blev lite paffa. Tog en längre paus och hoppade sen några linjer i slutet när vi kände att vi återhämtat oss. Först var hon lite tveksam men efter 4 språng på riktigt låga hinder var vi back in business igen!

Liten film från slutet:
 
Undrar lite hur det går för @mooi? Ngn provridning på G?

Igår var det hoppträning, hade laddat för det länge eftersom det är ett tag sen jag hoppade. Vi började med att hoppa fram på volt, bom-räcke-bom, hade gjort det flera ggr i bägge varven o var inne på sista rundan när hon helt plötsligt inte lyfter på benen över första bommen! Snubblar då såklart över räcket o drar med varenda bom, går ner på knä efter hindret o liksom plöjer ner i sanden så jag åker över huvudet o plöjer rakt fram i slowmotion. Inga skador på vare sig häst eller mig men vi blev lite paffa. Tog en längre paus och hoppade sen några linjer i slutet när vi kände att vi återhämtat oss. Först var hon lite tveksam men efter 4 språng på riktigt låga hinder var vi back in business igen!

Liten film från slutet:
Stackare er! Skönt att ingen blev skadad och att ni återfick självförtroendet igen.
(Filmklippet är inte tillgängligt.)
 
Undrar lite hur det går för @mooi? Ngn provridning på G?

Igår var det hoppträning, hade laddat för det länge eftersom det är ett tag sen jag hoppade. Vi började med att hoppa fram på volt, bom-räcke-bom, hade gjort det flera ggr i bägge varven o var inne på sista rundan när hon helt plötsligt inte lyfter på benen över första bommen! Snubblar då såklart över räcket o drar med varenda bom, går ner på knä efter hindret o liksom plöjer ner i sanden så jag åker över huvudet o plöjer rakt fram i slowmotion. Inga skador på vare sig häst eller mig men vi blev lite paffa. Tog en längre paus och hoppade sen några linjer i slutet när vi kände att vi återhämtat oss. Först var hon lite tveksam men efter 4 språng på riktigt låga hinder var vi back in business igen!

Liten film från slutet:

Jag kommer åka och prova ett par stycken nästa helg är det tänkt. Skulle varit iväg redan nu i helgen men då det var lååångt bort och 1 av 2 jag skulle till var tvungna att avboka så skjuter jag lite på just den resan så att jag hinner få ihop ett par hästar till om man ändå ska åka drygt 50 mil enkel väg.


Hu vad läskigt, tur det gick bra!
 
Nähä jag ser det med nu men här kommer iaf en film från en 120 i helgen med piloten. Hon har hoppat 2 st och nollat bägge så jag är väldigt nöjd med lilla hästen! Och inte en enda bockning eller andra dumheter.

Film:
 
Har också tävlat i helgen, kändes verkligen sjukt bra! Fick dock ett pet i omhoppningen som kostade mig 3 placeringen (skit!) och i 1,20 så trillade sista bommen för att jag inte gjorde en bra förhållning, men för övrigt grym känsla! Känns superlätt helt plötsligt! :D

Ska fortsätta rida 1,20 några fler gånger sen vetikatten om det inte blir 1,30 om hon fortsätter kännas såhär :)
 
Roligt Mitrolle! Jag längtar efter att 110 ska kännas plättlätt...helst till helgen eftersom det är min 2:a tävling för säsongen, första 110 o sista innan jag åker till Belgien o ska hoppa 115!!! Ja jag vet att det är helt galet men vågar man inte satsa så kan man lika gärna lägga sig ned o sparka sig trött! :D
 
Belgien??!! Allvarligt??!! Du milde så spännande. :bump: Håller alla tummar för att det går bra.

Grattis, förresten, till alla nollrundorna! Jätteroligt att det går framåt med allting.

@Mitrolle
Det låter härligt. Så duktiga ni är. Hoppas känslan håller i sig, för då ligger snart alla bommarna kvar. :up:
 
Ja ha ha...i ett svagt ögonblick, antagligen fanns det en viss mängd Rosa Champagne inblandat, så lovade jag att jag i år skulle åka med till Zangersheid och rida den *-iga touren...herregud vad mycket dumma saker jag kan kläcka ur mig ibland!:eek: Men jag är en kvinna som står vid mitt ord och det är bara att packa o se glad ut!:D
 
Ha-ha, var det Nyårslöftet då eller? :p Själv har jag som stående Nyårslöfte att inte göra några Nyårslöften. :D

Men allvarligt! Kan man bara hoppa med så där på Internationella tävlingar?
 
Nej det var i april förra året så jag kan inte ens skylla på nyår men jag fyllde jämnt....:D därav champagnen!

Nej jag kan lugnt berätta att det kan man inte! Man måste betala en himla massa pengar för att ens få lämna Sveriges gränser med sin lilla häst! Ska inte ens börja berätta vad ett FEI pass kostar...:yuck: men just denna tävlingen är öppen, dvs du anmäler dig, sen skickas alla anmälningar till förbundet som bekräftar att jag är jag o häst är häst och sen bekräftar till arrangören att ekipaget kommer och då får man vara med!:banana:
 
Vi var äntligen på dressyrträning igår, red för en tränare jag inte ridit för på 10 år och det var så KUL! Visst saknas styrka och kondis hos både mej och häst, men Wille tuffade på snällt och övergångar skritt/trav sitter bra. Vore väl konstigt annars, de har vi ju tragglat en hel del i vinter. Galoppen gick bättre än väntat, han har ju en bra galopp men där märker man att det saknas lite ork, ffa i avbrotten. Han började med att korsa bakbenen i avbrotten för att avlasta då han var barfota, tog ett tag innan jag fattade vad han gjorde så det jobbar vi på att få bort nu. Hon tyckte om Wille iaf, han hade så söta öron. :p Hans öron vippar när han slappnar av så de ÄR söta. :love:
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 821
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 135
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 052
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp