08:0rna del 9

Hoppas verkligen ni får ordning på det @mooi ! Måste vara jättejobbigt att inte hitta något, speciellt efter att det verkade funka så bra efter "förra" skadan...

Ja, jag hoppas på att få lite klarhet när jag ska iväg nästa gång. Hittar vi inget då så får han väl vila länge och så får vi se vad som händer. Men ja, trist eftersom det gått så bra -den skadan har vi inte "hört av" igen och den var ändå inte någon superprognos på, och han kom igång ordentligt och det började hände grejer ordentligt. Men men, bara att vänta och se.
 
Gud vad tråkigt @Gabby_Ossi :(

Här händer det för tillfället inte så mycket, trappar ner träningen inför vilan (hela december). Den gula har åkt hem till sin matte igen, hon har frågat om jag vill fortsätta hoppa och tävla så vi får se till våren (jag har råkat köpa en till :angel:).
Debuterade LA förra helgen, jättenöjd med hästen och dunderbesviken på poängen :( Peppad man blir!
 
Usch vad trist och sorgligt @Gabby_Ossi :(
Och vad tråkigt @mooi Emellanåt är det verkligen inga glädjens dagar med dessa djur.

Iris mår bra och vi håller igång så gott det går i mörkret, blir väldigt mycket på banan just nu tyvärr. Väntar på ridhuset som skulle varit klart nu men som nog inte blir färdigt förrän i slutet av januari. Ska bli så skönt med ett eget ridhus! De ska göra vår utebana större också, är 30 x 50 m idag men den blir förlängd till dryga 60 m och med nytt underlag :love: Lyx!
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Racét har lärt sig bocka på riktigt nu och det med besked. Han firade med att plötsligt slänga av sin andra matte ute på heden, för att sedan ta ett ärevarv med spetsade öron innan han sonika galopperade hem till stallet. Har på vägen hem hoppat över ett stycke färist och trampat sönder tränset.
Både matte och herr gul klarade sig utan skador, även om andra matten har klagat lite på ont i rumpan eftersom det var den som vadderade landningen..

Det är spännande att ha häst! ;) Vi ska väl dessutom vara tacksamma över att det är första avtrillningen någonsinn från herrn.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Roligt att se att det går frammåt för alla!

Tyvärr så har Marlin fått ont i ryggen igen bara någon vecka efter att vi slutade med smärtstillande, trots att han ridits väldigt sparsamt. Vi var hos veterinären för knappt 2 veckor sedan och det finns tyvärr inte mer att göra, så vi har beslutat att ta bort honom. :(
Fick lite nya bilder från en kompis till fodervärden.:love: Fina hästen, ibland är livet så orättvist :cry:.

23_zps066ffdf7.jpg

1_zps9eabc382.jpg

11_zpscd98c1c5.jpg

15_zps3c4326c8.jpg

10_zps7cf57dc8.jpg

2_zps9e862914.jpg

21_zps149a82eb.jpg
Väldigt tråkigt att höra.
 
Tyvärr så har Marlin fått ont i ryggen igen bara någon vecka efter att vi slutade med smärtstillande, trots att han ridits väldigt sparsamt. Vi var hos veterinären för knappt 2 veckor sedan och det finns tyvärr inte mer att göra, så vi har beslutat att ta bort honom. :(
Fick lite nya bilder från en kompis till fodervärden.:love: Fina hästen, ibland är livet så orättvist :cry:.
Fy vad tråkigt! Beklagar verkligen :(
 
Jag har en fråga. Nästa år blir ju 08orna 7 år, gäller det fortfarande att de måste ha unghästskydd under det året? Eller är man fri att använda andra skydd? Har läst TR men blir inte riktigt klok på det....
 
Jag har en fråga. Nästa år blir ju 08orna 7 år, gäller det fortfarande att de måste ha unghästskydd under det året? Eller är man fri att använda andra skydd? Har läst TR men blir inte riktigt klok på det....

Reglerna gäller till och med det året de är 7, alltså även nästa.
 
Idag har vi "tävlat" i en liten julhopptävling i vårt stall. Vi hade först bara tänkt att starta vars en 50cm, men slog på stort och hoppade även vars en runda 70cm.
Inte så högt kanske, men vi har inte hoppat bana på evigheter så vi är otroligt nöjda. Hästen var dessutom strålande fin (och inte minst julpyntad)-
Bjuder på julrenen Racét:
1622610_10152398023161707_5945293705205103556_n.jpg
 
För den som är intresserad av hur den gula ser ut numera:

Vi har inte hopptränat sen i våras, och innan dess var det flera år sedan vi hopptränade regelbundet (hästen är dock hoppad oftare ;) ). Vi har en del att jobba på, och vi har lite problem med att få hästen runt (medveten om att vi måste ha mer drivning fram i filmen) i kurvorna men under omständigheterna tycker jag det ser trevligt ut :)
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 657
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 119
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp