08:0rna del 9

@Novali01 Ska du till Öved och tävla i helgen? :) Jag smyger lite på fälttävlansforumet och tyckte jag läste det där!
Jag ska iaf dit med min syster, så isf ska jag försöka hålla utkik efter dig :D
 
Bild från förra måndagen, då jag själv satt på honom senast:
25E4EE29-30F0-45C6-BC60-FB67C6D51AD5_zpspw5x6odh.jpg


Väntar barn nr 2 om 4 veckor och har haft en extramatte som ridit dressyr på honom 1-3 ggr i veckan sedan början av sommaren men nu har jag lämnat över hoppandet (kanske... :sneaky: lovar inte att jag inte tänker hoppa mer, men inte tävla iaf) till en kompis. Hon tävlade honom i helgen, tredje gången hon hoppade honom och de knep en tredjeplats av 48 startande i 100 och hade ett ner i 110. Jag var avundsjuk exakt hela dagen :cautious:
Jag hade planerat en lugnare period och tävlingsuppehåll för honom när jag själv inte kunde hoppa längre men han har visat med all önskvärd tydlighet att han minsann vill hoppa och tävla!!
(Senaste tävlingen vi gjorde, vet inte om jag lagt upp den här? Första 10 sekunderna sammanfattar hans känslor för tävlande, resten är inget att se)

Den tävlingen gick förresten också bra! Nu upprepar jag mig kanske, men var iaf dubbelnolla men 23 hundradelar för långsam för placering i första, dubbelnolla och femma av 47 i andra :)
 
@Nelliz_Benni Vi anmälde ju igår o det gick bra så vill ni gå så är det nog bara att kontakta dom. Tycker det är kul när det ordnas nåt, äta ska man ju i vilket fall och om ingen går så blir det ju inte några fler fester. Jag hade också missat detta i ryttarmeddelandet, är sjukt dålig på att läsa dom tidigt...
 
Nu är vi hemma efter ytterligare ett skåneäventyr som denna gång slutade med att Irländaren åkte bärgningsbil!:mad:
Vi var ju i Övedskloster som har en fantastiskt fin terrängbana och hela tävlingen går ju i en miljö som man bara önskar man kunde bo i. Min lilla häst var en klippa från dag 1, gjorde en jättefin dressyr på 55 straff, ett ner i hoppningen och sen slog han till med ytterligare en nollrunda i terrängen.:bump:Det är bara att styra och lita på honom, en känsla som jag aldrig nånsin haft på en så ung häst så det är verkligen helt underbart!:love:
Träffade din syster, @Nelliz_Benni, och sprang förbi dig 2 ggr men hade då så himla bråttom att jag inte hann stanna! Men du har ju tagit helt fantastiska bilder på min häst, tusen tack för dom!:love:

Smakprov på nellies bilder:
DSC08531_zpsswym7lrb.jpg

DSC08534_zpseejz9cbh.jpg

DSC08539_zpscyvsluay.jpg

DSC08549_zps0fjauibf.jpg
 
@Novali01
Tack! :) Han såg jättefin ut i terrängen, som om han bara går och går utan några tveksamheter! Såg kanske dig någon gång utan häst också men var inte säker på att det var du.

Själv börjar jag bli inspirerad till fälttävlan:D Så igår var jag ute och galopptränade och inför nästa år är mitt mål att kanske kanske försöka hoppa något terränghinder till våren. Ska bara fortsätta träna banhoppning och bli ännu säkrare där innan jag vågar mig ut i den vilda naturen :D
 
Jahapp, hoppträningen idag började bra med styrkeövningar över 4-kombination som han gjorde super och sen skulle vi bara hoppa lite lätt tre små hinder i följd. Efter sista språnget och avsaktning till trav hade jag en halt häst? :( Vet inte var det kom ifrån och hade inte känt något alls innan. Vi lokaliserade det nog iaf till höger fram och kotan.. Förhoppningsvis har han bara vrickat till där lite eller något och inget allvarligt :down:
Jag som typ aldrig haft en halt häst känner lite, vad gör jag nu?? Tränaren körde lite med biolight direkt och sen kylde vi med vatten när vi kom hem och någon kylgel också. Nu står han inne men tanken är väl att han ska gå ut imorgon bitti i en lite mindre hage själv om det ser okej ut då?
Usch, känns inte alls kul...
 
Idag har Flip gått i en liten mindre hage själv och jag var nyss ute och kände på benet och sprang med honom på grusvägen. Först märktes ingen hälta men efter två-tre vänder började han knicka till liiite, men inte mycket och inte alls som igår! Vi kände ingen svullnad, ingen värme eller förhöjd puls och ingen reaktion vid tryck eller så.
Nu får han vila och gå i den mindre hagen till söndag och så hoppas jag att hältan är borta då :)
 
Idag var vi hos veterinären med Flip eftersom han fortfarande visar en liten hälta. Veterinären höll med om att han inte haltade så mycket och han haltade knappt märkbart mer efter böjprov heller. Men efter att bedövat bort höger kota så blev det iaf bättre! Så han blev behandlad i höger kota och skulle vila i hage nu en vecka och sen ridas lite lätt en vecka innan återbesök efter det. Veterinären trodde som vi att han bara vrickat till sig på hoppträningen och att tränaren körde med bio-light direkt förmodligen hade stoppat det värsta direkt.
Så det känns skönt ändå att vi antagligen är på gång snart igen :)
11821943_994854850564596_2088860630_n.jpg
 
Är det en henniq? @Deimion Han ser fin ut men fortfarande behöver ju våra pållar bli lite starkare så nacken blir högsta punkt, min tränare är på mig som en hök och det blir ju en helt annan trav när man verkligen får upp fronten på ett korrekt sätt.
 
Är det en henniq? @Deimion Han ser fin ut men fortfarande behöver ju våra pållar bli lite starkare så nacken blir högsta punkt, min tränare är på mig som en hök och det blir ju en helt annan trav när man verkligen får upp fronten på ett korrekt sätt.

Nope, en Equipe tack!
Ja, tycker vi lyckas super med det! Han är verkligen i rejält tryck bakifrån med fint välvd nacke på slutet. Ryggaktivitet så matte blir åksjuk, hihi ;) instämmer, det blir galen skillnad på dem när de kommer igenom på rätt sätt :)
 
Idag har jag ridit Flip efter 2 veckors skadevila! Vad jag längtat och vad barnsligt glad jag blev av det lilla :D Bara skrittade ut en tur och trava max 50-100 meter på en liten grässlinga. Men de travstegen kändes han väldigt fräsch iaf :love: Återbesök hos veterinären slutet av nästa vecka så jag hoppas verkligen han fortsätter kännas fin i ridningen fram till dess och att han är fräsch och ren hos veterinären :)
 
Nope, en Equipe tack!
Ja, tycker vi lyckas super med det! Han är verkligen i rejält tryck bakifrån med fint välvd nacke på slutet. Ryggaktivitet så matte blir åksjuk, hihi ;) instämmer, det blir galen skillnad på dem när de kommer igenom på rätt sätt :)
Punkten försvann mellan Equipe och Tack... :) Skulle stå:En Equipe. Tack! :)
 
Long time, no see även från vår sida ;)
Men livet rullar ju på, hästen går fint & vi utvecklas åt rätt håll. Just nu en viloperiod p.g.a en olycklig spark precis dagarna innan vi skulle iväg till Segersta för några dagars trim.. :( Ska också jaga ny sadel .. pust! Kul att se alla fina bilder, här kommer ett par på mig och Iris också :D

Dressyrträning, juni:


Vi hoppar också, lite och lågt ;)
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 664
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 121
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp