08:0rna del 9

Vi har varit och tävlat för första gången i år och det gick alldeles strålande!

1,10 gick toppen, dubbelnolla och rätt snabb så vi kom tillslut på en 8 placering av över 50 starter. Sedan körde vi 1,20 avd B och det blev lång väntan mellan, men tillslut så var det vi och med ett oturligt pet på första hindret så klarade vi resten av banan galant och felfritt. Supernöjd! Blev faktiskt placerad på det resultatet också, så det blev två rosetter med hem!
:bump:
Det var skönt med en så bra runda i 1,20 eftersom vi haft två mindre bra förra året och idag dessutom fick problem på framridningen för att ett annat ekipage rev grovt precis när jag skulle rida an så Jobelle fick för sig att DET hindret skulle hon minsann inte hoppa mer. :eek: Så jag var lite nervös att det skulle hänga med in på banan, men det gjorde det inte!
 
Grattis @Mitrolle vad kul att det gått så bra!

Själv red jag Aqua igår, trotts feber och hosta! hehe kunde inte hålla mig. Svullnaden gick ner till hälften efter turen iaf och hon var fortfarande inte varm eller öm. Hon var överpigg och super glad att få komma ut igen, så det är skönt att hon inte verkar ha ont någonstans. Tror det beror på att hon var så sneskodd när hon kom och att hon måste vänja in sig vid att bli skodd rätt? Men jag kanske är helt ute och cyklar :P Jag ska i alla fall rida lite mjukt imorgon med och se om det går ner mer. Fortfarande ingen stor svullnad så jag är inte super orolig, men håller noga koll på det ;)
 
Tack alla! :D

Idag fick hoppehästen gå dressyrträning som faktiskt gick alldeles strålande trots avsaknad av dressyrridning sista tiden (har bara ridit markarbete med lite mer öppen form och jobbat med galoppen sista tiden, verkar dock ha gett resultat). Hon kändes fin trots två klasser igår och 6 h i släpet typ...

11001745_10153132492625948_1014678729584297728_n.jpg
 
Idag har sjuka jag och pigga Aqua flygit runt på banan.. Har inte ridit i paddocken än med na pga att vi haft 5cm stenhård, tjock is. Så det var första gången och maken på fjantighäst har jag inte varit med om tidigare. Rätt stor skillnad med tanke på hur trygg hon är i skogen, så förvånad var jag x)

Sedan fick hon för sig att bilen var livsfarlig på gården /en bit ifrån paddocken och tillslut ville hon inte gå förbi grinden i vänster varv. Tjurade, tjöt, stegrade, bockade och gjorde jätte konstiga sidohopp när jag försökte trava förbi. Gav mig aldrig och tillslut röt jag till när hon började stegra igen och gav na en klatch på halsen. Av tidigare erfarenheter vet jag att hon egentligen är känslig så röt till mjukt kan man säga x) Det räckte gott och väl och vi kunde äntligen återgå till arbete. Hon gick super fint och med bra bjudning men lyckades tydligen under allt bråk ta av sig ena framskon -.-

Så nu sitter vi här med vila på g igen, om inte hovis kan komma ut snart.. STON... haha :D
 
Grattis @Mitrolle superstart på året! Vågar jag gissa på Kumla? Var där idag på ponnytävling, hade lite planer på att starta igår men tävlingen var full när jag kom på den idéen....:mad:. Men ponnytävling var kul eftersom tösen slog till o vann en LB!

@MattiZ låter som en bestämd dam du köpt...
 
Grattis @Mitrolle superstart på året! Vågar jag gissa på Kumla? Var där idag på ponnytävling, hade lite planer på att starta igår men tävlingen var full när jag kom på den idéen....:mad:. Men ponnytävling var kul eftersom tösen slog till o vann en LB!

@MattiZ låter som en bestämd dam du köpt...

Vilken tur det bara är foder och när jag är trött på välgörenheten är det bara att köra hem na ;)

Hon är speciell men väldigt rolig att rida ändå :)
 
Aha, jag trodde du hade köpt henne? Hoppas du har kontrakt ordentligt så inte ägaren bryter det när du fått hästen att gå...:)
 
Grattis @Mitrolle superstart på året! Vågar jag gissa på Kumla? Var där idag på ponnytävling, hade lite planer på att starta igår men tävlingen var full när jag kom på den idéen....:mad:. Men ponnytävling var kul eftersom tösen slog till o vann en LB!

Tack! Grattis till dottern också!
Ja, Kumla var det. Var fullt redan när jag anmälde också men jag var typ 1 reserv i nån klass så jag kom med direkt. :)
 
Hejhej! Här kommer en ny in i tråden!
Jag och pållan bor i Nederländerna men jag hoppas att vi får vara med här ändå :)
Jag har ganska nyköpt min fina Daisy, en KWPN, 163 cm och väldigt mysig och go. Tyvärr inte alls utbildad men trevlig att rida så det kan nog bli något utav henne.
Jag själv red ponny men har haft en liten paus från egen häst under några år. Har dock rest runt lite och groomat huntinghästar i England och jobbat som cowgirl och "mustrat" kossor i Australien. Så sitta på hästen gick ju bra ändå! ;)

Daisy har nyligen flyttat ut till Zeeland till ett mindre stall där hon i alla fall får stå ute varje dag. Det är svårt att hitta ett stall där de får gå ute längre stunder här så jag är väldigt nöjd även om det blir bra mycket längre till stallet.
Vi har en pytteliten, MJUK ridbana och en massa asfaltvägar överallt och ingen skog eller backar så om någon har bra tips på att bygga muskler och hur jag ska rida tar jag tacksamt emot tips!
Här kommer lite bilder från stallet vi stod i tidigare.

20150214_150812_54eecf9e9606ee5dc1485e15.jpg
20150214_150431_54eecfbee087c350cb8d6800.jpg
20150214_150439_54eed02addf2b31716220e2a.jpg
 
@sandav Vilken fining! Det ska nog gå bra, jag skulle jobba en heldel med markträning för att bygga muskler då tror jag. Borde ju finnas mjukare underlag utom paddocken att tömköra på t.ex? eller är det så illa? Välkommen till tråden i alla fall! :)

kl.
Aqua's svullnad går ner när jag rider rakt ut i skogen, så jag fortsätter nog med det tills det försvunnit helt. Efter paddock turen hade det blivit lite värre, men det kanske är ansträngande att stå på bakbenen? ;) I alla fall håller jag bara igång henne motionsmässigt och hon tycker ju det är för jäkla kul. Hovslagaren var och slog på framskorna och han trodde med säkerhet att det var foderbyte och sedan så radikal förändring när det gäller skoningen, så jag är inte orolig som sagt ^^

Vi får helt enkelt bara vänta med det hårdare arbetet! Lekte lite i skogen idag med sidvärtesrörelser och lite så, mest för att hon var jätte pigg och dansade mer än gärna på stället så fick henne att tänka lite så hon inte skulle explodera ;)

Hovsprickorna blir bättre och hovfettet gör susen! Hon har enligt hovslagaren stenhårda hovar så hon kan ju behöva de där hovfettet då, tills burken tar slut i princip. Så allt går framåt i alla fall, även om det går i slowmotion nästan :D haha
 
För den som inte sett i Dressyrsnack-tråden så har jag varit på återbesök med Calle idag och jag fick åka hem med tom transport.

Så jag lämnar tråden tillsvidare (men kikar in ibland och kollar hur det går för er).
 
För den som inte sett i Dressyrsnack-tråden så har jag varit på återbesök med Calle idag och jag fick åka hem med tom transport.

Så jag lämnar tråden tillsvidare (men kikar in ibland och kollar hur det går för er).
Jag läste och jag beklagar :cry:
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 821
Senast: jemeni
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 134
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 052
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp