09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna del 2

Jisses så fina ni (förlåt nu blandade jag in dig också:P)är:)

KL

Jag kom just hem från Mälarkliniken där jag var och kollade upp varför min Coal tappar baken ibland i trav. Var väldigt nervös eftersom han är opererad på benet han tappar. Resultatet blev glädjand enog ohalt vid longering och inga böjprovsreaktioner. Skulle åka hem och helt enkelt träna lite mer, vet trodde det var brist på muskler som gjorde det hela. Han är ju en stor kille, väger 704 kilo och är hela 178 i mankhöjd. Tror jag varit lite väl försiktig med träningen just därför.
 
Sv: 09:orna del 2

Ser jättetrevligt ut! Du rider mycket trevligt och det är sällan man ser ryttare som KAN rida lätt och inte bara hastar sig upp/ner upp/ner!.

Ottisen: Att dom tappar bakben när dom inte är starka och stbila nog i kroppen är enligt min erfarenhet inte särskilt ovanlig. Kommer säkert att ge sig med tiden:).

*kl*

Här går det fortsatt framåt. Häromdagen gjorde vi tre galoppfattningar på tre försök ute i skogen, tjoho:D. Han har så himla stor och fin galopp att jag förstår att han har lite svårt att få till det helt under ryttare. Har haft problem att han spänt till nr man bett honom att gå framåt och då har han bromsat istället-men det blir bättre och bättre.
431937_10200555992454196_1041988881_n.jpg


Förra veckan var vi på kliniken för tandkoll och det fanns inga anmärkning och heller inga vargtänder. Har ju inte kunnat känna att han skulle ha några heller, men när den andra ändå skulle kollas fick Juno också hänga med:).

Planen här framöver är att han ska gå juni ut och kanske även första veckan i juli. Sen blir det stoooort sommarbete under juli för att sen dra igång i augusti och matcha inför kvalitén. I juni och augusti (och september) kommer han att vara ute på gräs men vara inne på natten. Han är redan rätt mkt för tjock och vägde 393kg på kliniken:o. Så därav blir det begränsad tid på betet och mer motion i sommar. Han har ju inte direkt överarbetats hittills mitt försummade lilla djur:D.
 
Sv: 09:orna del 2

Vi hade betessläpp idag :D Gud vad härligt det var, pigga och glada allihopa. Kommer nog upp lite bilder sen, trotts de halv ruskiga vädret. Inget regn nu på en stund iaf, men är säker på att det kommer tillbaka. Förhoppningsvis håller sig min 09.a i sitt nuvarande hull och inte blir allt för mullig (A) tihi :)
 
Sv: 09:orna del 2

Härligt med betessläpp :)
Jag var också iväg till bete med mitt sto och föl idag, alltid lika härligt att se glädjen när man släpper dem.

Har beslutat mig för att inte släppa min 09a på bete i år, första året utan bete, känns lite synd om honom, men å andra sidan går han ute i dygndrift med flera måltider om dagen och så betar jag honom för hand, så han får känna på sommaren ändå ;)

Ikväll stod det löshoppning på schemat och satte upp en 5½a med kryss in och oxer ut. Han hoppade upp sig riktigt fint och slutade med en för honom än så länge 'rekord' höjd på; 150cm hög och 120cm bred :up:
- gissa om jag är stolt som en påve!!! :bump::D ;)

Imorgon blir det dressyr träning och det ser jag riktigt mycket fram emot.
 
Sv: 09:orna del 2

Härligt, ja visst är det kul med betessläpp! Jag som trodde att 12.an skulle vara värst, men icke min 09.a håller första platsen i bus och brall fortfarande ;') Här kommer en härlig bildbomb till er i den nya tråden!

Började med bus!
944205_10151601202453094_84244365_n.jpg


Alla med i bild, tokstollen först!
923204_10151601200593094_278060223_n.jpg


Mer springande!
385322_10151601207923094_67298398_n.jpg

486835_10151601210688094_363370157_n.jpg


Sedan lite vackert innan.
944395_10151601218363094_373007690_n.jpg


Man dyker ner med huvudet i backen :D
168273_10151601221018094_913890668_n.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Vilka superhärliga bilder:)!

*kl*

Red en sväng på banan igår och travade över lite bommar. Ingen galopp men han kändes så himla fin! Bara han blir lite bättre framför skänkeln och vi befäster galoppen i skogen kommer han vara kalas:).
 
Sv: 09:orna del 2

Ja lite härligt var det iaf :)

Kul att det går framåt för er, jag har själv bara galopperat 1 gång i paddock så jag ligger väl lite efter. Men så länge framsteg sker så gör det ju inget :) Ska sätta igång honom när jag kommer hem från Dalarna i helgen. Ska bli kul, då har han fått vila 3,5 vecka :)
 
Sv: 09:orna del 2

Söt han är busfröet!

*kl*

Igår var vi och tränade lite dressyr för Pia Wiemark. Gick hur bra som hellst, väldigt kort pass med focus på att få med honom i svängar och på volter.
Blev bara i trav då lilleman tyckte att det var väldans jobbigt att bära sig själv på böjt spår hela tiden ;)

Är överlag väldigt nöjd och jag tror att lilleman fick något att tänka på också! :)
 
Sv: 09:orna del 2

Kl

Tjoho! Nu är min lillskit kvalad till breeders i fälttävlan! :bump:

Första riktiga fälttävlan i helgen gav 58 straff i dressyren (ca 62%). Conny tyckte inte att dressyrstaketet var så läskigt trots att han aldrig sett ett sådant, däremot undrade han vad farao matte menade - ska vi traska innanför eller ska jag fortsätta rakt fram?!? Lite ostyrigt ibland och någon miss men emellan åt fin känsla så det känns lovande. Nolla hoppningen :) och sist terrängen idag. Gick som ett spjut överallt. Läskigast var en bro vi skulle bara galoppera över men det gick det också :) 20 sek över tiden men det spelar ingen roll när han är en sådan stjärna! *stolt* Kvalen har han satt på första försöken :)
 
Sv: 09:orna del 2

Oj har inte tänkt så långt. Han blev sömnstucken så har inte ridit sen i måndags och hann bara känna lite på honom igår på morgonen innan start. Så hade inga förväntningar alls utan bara jättelycklig att det är klart :)
Han är ju till salu så vet inte om jag ska ta ett ryck med det eller strunta i det.

Hur som ska han gå en till 90 klass om två veckor. Blir ett test hur han funkar med att sova borta, helt ny bana, min stora döljer med mm. Därefter förtjänar han lite vila.
 
Sv: 09:orna del 2

Synd att du inte ska behålla honom. Jag hoppas att du kommer till start i finalen;). Just upplägg på en så ung häst tycker jag är väldigt intressant. Jag hamnar så himla lätt i "he´s just a baby"-tänket och vågar inte pressa:o. Inser att jag nog allt är lite för försiktig:p.
 
Sv: 09:orna del 2

Vi får väl se i slutändan hur det blir :)
Min är så cool i huvudet så han har gått fort framåt men ska lägga in ordentlig vila snart. Väldigt skönt att kvalen är klara så kan man tuffa på i eget tempo utan krav. Ska hursom tävla i Bollnäs om två veckor och lägga lite mer krut på dressyren ett tag.
Funderar ju på att kanske kvala in honom till hoppningen också men ja, vi får se.
 
Sv: 09:orna del 2

*kl*

Nu står den gula faran i stallet igen!
Precis varit och hämtat honom hos ägaren så nu blir det andra bullar än vila ;)
Han ligger ju lite efter nu jämfört med många andra som kvalat och tävlat hit och dit. Får sätta lite fart på pöjken nu så han är redo för kvalitén i höst :)
 
Sv: 09:orna del 2

Hej alla!

Jag och Galishimo var på kurs i helgen. Vi gjorde bort oss en hel del men kämpar vidare. Inte ett bra tecken när instruktören kallar oss för "a big challenge"... ja herregud... ;) Men ibland fick vi till det!

942946_10201087054688751_1193791181_n.jpg


korv5.jpg


945083_10201087177491821_2021558372_n.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Oj. Det var inte så pedagogiskt av tränaren kan jag tycka. Oavsett om man som tränare tycker att ett ekipage är "a big challenge" så säger man väl inte det? Kommer man från träning ska man känna sig stärkt och peppad, inte som tränarens stora utmaning. Och allvarligt så tror jag inte att ni skulle vara så illa på det!
 
Sv: 09:orna del 2

Hahaha, vad är det för tränare :laugh: så säger man väl bara inte.

På de bilder du lagt ut tycker jag det ser trevligt ut, jättefina är ni :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 892
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
608
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 918
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 646
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp