09:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna del 2

Ja hon blir bättre och bättre :D Det är riktigt roligt att rida nu, bortsett från att jag inte är riktigt frisk från den ihärdiga förkylingen :banghead: .

Tror jag ska lösa deltagar bevis nu i dagarna . Har ni nåt tävling på gång då :)?
 
Sv: 09:orna del 2

Ja förstår det, roligt när man kan börja rida och göra lite övningar :D Spännande, har du anmält till nått kval? :)

Har inte någon tävling inplanerad nu, vi var i väg förr förra helgen :) Jag ska ner till Gränsbo och träna för Mia nu torsdag, fredag och lördag.
Så ska jag anmäla mig sen har jag tänkt, han känns inte helt klar för kvalen än då han blir lite spänd på banan. Vilket inte är konstigt då vi bara varit ute två gånger, men sist stack han inte i alla fall så det är en förbättring ;) Men vi får ut och tävla en del så han blir trygg i det, så hoppas jag att jag kan rida några kval i sommar :)
 
Sv: 09:orna del 2

Åh va roligt :) . Bara ni kommer ut lite mer tror jag det kommer gå galant :)

Ja jag anmälde till Hagfors men blev så osäker på beviset så jag bytte till LA:3 så länge för att se om jag hinner att lösa :) Gör jag det så tänkte jag byta klass :)
 
Sv: 09:orna del 2

Det ser ut lite som att du rider lätt snabbare bara för att du vill att hon ska bjuda på framåt. Bättre att sparka på och sedan låta skänkeln hänga och vara lugn själv (i lättridningen) och tappar hon bjudning är det bara att kicka fram henne igen. Men inte att du "jobbar" åt henne :):)
 
Sv: 09:orna del 2

Ja jag anmälde till Hagfors men blev så osäker på beviset så jag bytte till LA:3 så länge för att se om jag hinner att lösa :) Gör jag det så tänkte jag byta klass :)

Nu lägger jag mig i som har noll koll :p men hur menar du? Att du inte skulle få starta utan att ha löst deltagarbevis?
Det får du, i sådana fall. Jag pratade med ASVH och har själv startar på kval och finalprogrammet utan att ha löst :):)
 
Sv: 09:orna del 2

Men, vad duktiga ni är! Härligt jobbat! Jättekul att följa! :D


Jag och Galishimo gör några framsteg vi med. Jag har börjat flytta honom lite för skänkeln men väldigt försiktigt. Så här såg vi inte ut hela tiden, nej... ;)

D.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Det ser fint ut!

KL

Idag gjorde jag slag i saken! På lördag kommer den en sadelutprovare för märket wow. Jag är lite trött på att sadeln och jag motarbetar varann, och nu när den inte ens passade hästen längre, ja, då var det dags att göra något åt saken.

Det är en jävla tur att jag får min semesterersättning i maj. Annars hade det inte gått, men nu är det bara att bita ihop och punga ut pengarna.

Med lite tur så kan jag sälja min Trekker inspiration (fd Trekker Master) för några tusenlappar iaf, så att det hjälper till. Det vore ju trevligt att ha några tusenlappar kvar av semesterersättning och inte bara låta allt gå till sadeln :p
 
Sv: 09:orna del 2

Som sagt, pratade med ASVH (då Strömsholm inte drog mina pengar men för alla andra) och de blev förvånade över frågan och sa att självklart får man starta utan att ha löst (om inte arrangören bestämt något annat ;))
Jag har ridit två utan att ha löst och kommer rida en till om någon vecka :)
 
Sv: 09:orna del 2

Min lilla köttbulle gjorde säsongsdebut (90 cm, fälttävlan) i helgen. Började med en träningsvecka i skåne, där han var supertaggad och gick spikrakt på alla svårigheter som om han inte gjort annat. På tävlingen gjorde han en fin dressyr tycker jag, fick knappa 70%. Rev första hindret hoppningen (mitt fel!) men hoppade fint annars. Superfin felfri runda i terrängen. Tyvärr råkade jag sätta en minut fel på klockan så red jääääättelångsamt på slutet och fick en massa onödiga tidsfel och missade därför placering.
Blir tävling igen på fredag och funderar då på att debutera 100 cm och därmed lösa deltagarbeviset för breeders :D

972280_762977187066197_6702520836052335708_n.jpg


Första spetsen :)
10171281_762977210399528_8900442305254355364_n.jpg


10154915_762977510399498_5317341324699646658_n.jpg


Måste bara visa en bild på "storebror" som nästan hoppade över hinderstöden istället för bommen :p
10255991_762977603732822_6633261095270349440_n.jpg
 
Sv: 09:orna del 2

Erkänn hur det gick också! ;) Han är jättefin! Väldigt ljus!

Dina bröder Murray går heller inte av för hackor. Storebror var en sort för sig :d
 
Sv: 09:orna del 2

*KNAPPLÅN*

Då alla visat upp hur fina ni är i era engelska sadlar så bestämde jag mig för att komplettera westernutrustningen med en vanligt sadel och ett vanligt träns. Hoppas att jag vänjer mig vid den. Den drog igång ett gammalt trauma då jag blivit avslängd av hästen förut liknande utrustning, så jag blev väldigt skakis och satt av ganska snabbt, men det går säkert att träna bort.


_DSC0114.JPG



.
 
Sv: 09:orna del 2

Tack! :) Han är min lilla räcer-bulle.
Det är klart att det går att träna bort. Om du kör lite intensivt så kommer det vara borta på ett kick :)

Manhattan: Grattis!


Bluefish: Tack! :)
Kanske ska förtydliga att de inte är bröder på riktigt (långt ifrån) men väldigt lika till teckningen så därför kallas de så :p
 
@Oh_really! Vi vill ju se dig rida i den nya sadeln med! :D
Fler bilder tack!

Eh... KL?

Jag hade ju tänkt uppdatera med lite bilder från sadelprovningen, eller nån snutt film eller så, men tyvärr verkar alla mina polare vara upptagna då :( Så ni får nog vänta ytterligare 7 veckor med att få se hur Fille och jag ser ut i en "finsadel".

I övrigt så diskuterade vi form en hel del mer på senaste lektionen. Vi provade lite olika former på Fille och tränaren kom fram till samma slutsats som jag har. Nämligen att han inte är tillräckligt stark för att gå lång och låg, han är helt enkelt inte byggd för att gå lång och låg. Hon tyckte att när han var 6-7 år så kanske han skulle kunna gå lång och låg. Idag går han bättre och är så pass bra balanserad i sin höga form att hon tycker absolut inte att jag ska ändra den.

Hon tyckte inte det var fel att stretcha ryggen lite på slutet av träningspass, men att det skulle ske under väldigt lugna former, och främst i skritt.

Hon fick ögon stora som tefat när jag sa att jag hade försökt longera med chambon, och tyckte absolut inte att jag skulle fortsätta med det.

För övrigt är jag sjuuuuukt nervös inför sadelutprovningen. Tänk om sadeln inte är så bra som jag tror? Tänk om jag köper den och 6 månader senare upptäcker att jag inte alls trivs i den. 30 000 i sjön liksom :eek::eek::eek::eek::eek: Eller än värre, om den inte alls passar hästen och jag måste köpa nån del som kostar typ skjortan o 50...

Sen tänker jag avsluta mitt inlägg med att vara lite dryg, bara för att vi har fått tillbaks den smileyn! :grin:
 
Sv: 09:orna del 2

Erkänn hur det gick också! ;) Han är jättefin! Väldigt ljus!

Dina bröder Murray går heller inte av för hackor. Storebror var en sort för sig :d

Tack, ja han är ljusast av alla unghästar på tävling kan jag säga haha, enda gången jag reflekterar över hur ljus han faktiskt är för sin ålder. Var lite kaos i organiseringen var många ekipage som inte var på plats i tid så det var stressigt på framhoppningen och överallt, vilket resulterade i en ovanligt spänd häst så jag lade en volt och fick ett nedslag. Sedan andra klassen hade allt lugnat ner sig och vi var felfria:)

Murray: Tack!
 
@Oh_really! Vi vill ju se dig rida i den nya sadeln med! :D
Fler bilder tack!


_DSC0076.JPG


Du får en med sadel, utan ryttare. Idag var han väldigt orolig och blev rädd för något, vilket resulterade i ett spontant riktningsbyte och präriegalopp, när jag red honom ensam ikväll. Jag tackar min gode gud för att jag hade westernsadel. Jag satt som en smäck. Hade jag haft engelskt där hade jag nog tuggat grus... I övrigt så gick han hyfsat fint idag... Han känns stadig i kroppen och det tycker jag börjar märkas på bilderna. Återstår bara att hans "själ" ska växa ikapp och bli lika stadig.. ;)

J.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 881
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 907
Senast: mackan
·
Western 10 år sen. ..jag hade fått min dotter i Kina och ridningen fick stå tillbaka helt. Som tur var så hade jag duktigt folk som kunde rida...
Svar
4
· Visningar
1 646
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp