09:orna del 3

@borntoshine
Vad roligt! Jag gillar honom verkligen och har tagit med många bitar.
Jag har höga ambitioner med min ridning men är också en ganska bra förlorare. Tävlar ju relativt mycket så behöver inte bli så nervös då ;)

@Fiorano och @Bluefish
Om ingen annan vill gissa så kan jag berätta att vi fick 55% ! för den ritten. Inte en enda 7a och flera 4or. Gissa besvikelsen :p men tur att man kan uppskatta sin häst i alla fall.

Nu är vi på väg till breeders iaf med världshistoriens sämsta uppladdning förra helgen. Det roliga Dressyrresultatet står ju ovan och hoppningen sammanlagt vårt absolut sämsta och sedan halkade vi och gick omkull i terrängen.

MEN han har varit väldigt fin i veckan så vi håller förväntningarna låga men satsar högt så snälla håll extra tummar så ska vi göra vårt absolut bästa :bump:
 
@Murray 55%?! Say what? Har sett betydligt sämre program runt 65%, det var därför jag fläskade på:p. Han har en härlig taktfast trav som verkligen kommer att kunna utvecklas ännu mer. Det var en sur domare.
 
Gått omkull?! Starta igen!? :nailbiting: Fälttävlan är inte för the faint hearted inte.. Ibland känner man att man vill prova. Sen dyker fiende-fejjan upp med ett klipp någon delat på en ft-häst som gör en frivolt runt en tall och så går det över. Men dressyr kanske..? Det verkar iof också vara vanskligt. 55 var jävligt snålt för den ritten.
 
@Fiorano haha ja, jag fattade ingenting. Hon tyckte att han bl.a. gick på dubbla spår och huvudet på sne mm. (Bläsen är inte rak....?)
Tydligen är hon känd för att vara såhär bitter...
 
Senast ändrad:
@Bluefish
Det var mitt på en äng i en sväng så det kunde ju hänt på en uteritt ;)
Skönt att ni håller med mig :)

Fälttävlan är helt fantastiskt roligt! 90 cm kan man gå över :)
 
Tss.. Jag kan nog googla fram någon otäck olycka från en 90 också ;) Meeeen vi ser över möjligheterna att göra en liten bana på baksidan huset. 1 hektar gräsmatta känns overkill.
 
Läste precis på ridsport att det var igång, hejar naturligtvis på er! Uppdatera löpande tack :D Det är ju spännande att ha en bukefalist med!
 
Tyvärr inte vår bästa hoppningen. Jag tabbade mig i början o fick två ner men fokuserade om och hoppade fint resten så rasat till 11 plats. Besviken men nåja, så är det :)
 
Idag vart det ett härligt pass, kändes skitbra, inte ridit sen träningen i onsdags pga en febersläng, framåt och allmänt villig, superkul :D

Har även sågat ut det som sak bli dom nya bakdörrarna, original är 18mm nu blir det 21mm! Hade kvar skivor från förra stallinredningen , lite sparkmärken osv men det ska ändå målas vitt så det inte blir så mörkt, lixom ett stort mörkt "hål" bakom sig, då måste ju vitt vara mkt bättre tyck ja :)
 
Lite uppdatering om dagens träning!

Det gick helt ok, eller snarare jätte bra med tanke på att han inte har gått i princip alls på hela sommaren.
Tränaren ville dock att jag skulle rida lätt, och det är jag ju inte så himla hajj på alltså, jag sitter ju helst ner. Himla märkligt det där, innan olyckan satt jag aldrig ner, nu sitter jag alltid.

Han ville att Fille skulle gå i en lääägre form än vad vi gör annars, och det går ju, nåt steg, sen tappar vi balansen och lite drivkraft. Han fick mkt beröm för sina fina gångarter och att han skötte sig så bra. Det märks att även jag har tappat, så jag hoppas på att bli frisk snart och att sko:devil: sitter där de ska vara.
 
Avslutade med en super terrängrunda där han hoppade vattnet med väldigt gott mod och fick 7,8. Så väldigt nöjd och glad att avsluta säsongen såhär.

Dock blev det ett extra depåstopp.... pga punktering på släpet :arghh:

Drygt med punktering, men kul att du är nöjd med er prestation :) Förstår inte alls hur du vågar, men fränt är det, måste ge en sån galen kick :)

KL

Idag joggade vi lite på en åker här bredvid, dit å hem lyckades vi möta två traktorer, varav en var läskig, då skuttade hon faktiskt lite, men vi stod hos grannen o surrade å traktorn kom på grusvägen i ganska hög fart o hade balgripen fram, hon skuttade runt o lättade lite fram men sen när hon insåg att den bara skulle passera vart de som , jaha, den skulle inte göra mig nåt, okej då..
Vart även passerade av två bilar på våran lilla grusväg å ute på asfaltsvägen mötte vi 2 bilar, o he gick ba fent de me :) Har inte vågat mig ut i trafiken ensam än dock, hade sambon med som promenadsällskap :)

10559899_10154651370375165_1541802510743182219_n.jpg


10418853_10154651372150165_4865887917596243841_n.jpg


10703744_10154651378515165_2209214169196458350_n.jpg


Fö så ska jag prova sadeln utan fårskinnspad nästa gång jag rider, den glider fram och hamnar i bakvikt! Vilket den inte gjorde på utprovningen :O Inte fasen kan hon väl breddat sig redan , iof hade hon ju tappat lite när vi hade utprovningen som hon fått tillbaka nu men ändåå... Vi hade utprovning den 24/8 lixom... Och då låg sadeln still och inte i bakvikt, talade med utprovaren och skickade bilder hon tyckte åxå jag skulle prova utan pad och sen skulle hon komma förbi när hon passerar så får vi se om vi ev måste se över koppjärnet. Det är en Pessoa PDS vi har.
 
Tack, va kul att höra :-) la på sadeln igen efter jag ridit o det såg inte alls dumt ut utan pad , men är de möjligt lixom? Det är ju inte ens en månad :-o
Det ÄR möjligt! Jag hade en häst som gick upp 4 storlekar i bomvidd på 3 veckor! :eek:

Nu vet ni varför jag är så skeptisk till bomsadlar :P Alla mina hästar har varierat nåt enormt, från vecka till vecka!

KL

Även idag gick lektionen bra, vi orkade dock inte så länge, min förkylning hade blivit sämre igen och efter redan 20 kände jag mig rejält trött, så efter 40 min så gav vi upp. Även Fille var nöjd och trött då, så han hade nog oxå träningsvärk. Men han var fokuserad, lugn och mjuk att rida.

Måste ge honom en eloge för att kunna lastas, åka till ett helt främmande stall och bara prestera trots massor hästar som skriker efter honom. Det märks att han har mognat, och problemet vi hade i våras med att han blev lite spänd och ofokuserad kring andra hästar kanske rent av har vuxit bort!

Han fick idag med beröm för sina fina gångarter, framförallt galoppen.
 
Det ÄR möjligt! Jag hade en häst som gick upp 4 storlekar i bomvidd på 3 veckor! :eek:

Nu vet ni varför jag är så skeptisk till bomsadlar :P Alla mina hästar har varierat nåt enormt, från vecka till vecka!

KL

Även idag gick lektionen bra, vi orkade dock inte så länge, min förkylning hade blivit sämre igen och efter redan 20 kände jag mig rejält trött, så efter 40 min så gav vi upp. Även Fille var nöjd och trött då, så han hade nog oxå träningsvärk. Men han var fokuserad, lugn och mjuk att rida.

Måste ge honom en eloge för att kunna lastas, åka till ett helt främmande stall och bara prestera trots massor hästar som skriker efter honom. Det märks att han har mognat, och problemet vi hade i våras med att han blev lite spänd och ofokuserad kring andra hästar kanske rent av har vuxit bort!

Han fick idag med beröm för sina fina gångarter, framförallt galoppen.

Alltså ja tyckte min vita (-01an) breddade sig fort när han gick från en rymlig 33 till en tajt 37a på mindre än ett år men jaa, vi får väl helt enkelt se hur de verkar utan pad, om sadeln ligger bättre...
 
@Fiorano

Här kommer film från terrängen iaf :)

Mest glad att han hoppade vattnet så enkelt, senaste två gånger har han tyckt att det är lite obehagligt.
Och så är jag glad att jag lyckades fokusera. Blev dundersjuk under denna helg och mådde jättedåligt på söndagen, frossa o feber o skit.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 683
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp